انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بازنگری بیش از 50 درصد آیین‌نامه آموزشی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم در مورد آخرین تغییرات اعمال شده در آیین‌نامه آموزشی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اطلاعاتی ارائه کرد.
 
دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با بیان اینکه بررسی آیین نامه آموزشی از ماه‌ها قبل آغاز شده بود، افزود: در طول هفته‌های گذشته چندین جلسه با معاونان برخی از دانشگاه‌های تهران برگزار کردیم و تقریبا بیش از 50 درصد این آیین‌نامه بررسی شده و اصلاحاتی که لازم بود، انجام شده است.
 
وی ادامه داد: امیدوارم این آیین‌نامه هرچه زودتر نهایی شود تا آن را برای تصویب به شورای عالی برنامه‌ریزی ارائه کنیم.
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم به این پرسش که این تغییرات شامل چه مواردی می‌شود، پاسخ داد: تغییرات هم از نظر مفهوم جملات و کلمات انجام شده و سعی در برطرف کردن ابهامات موجود شده است. سایر تغییرات شامل مقرراتی از قبیل اینکه دانشجویان قادر به گرفتن چند واحد هستند یا اگر دانشجویان در ترم آخر درسی را رد شوند چه تصمیم قانونی برای آنها اتخاذ می‌شود، همچنین ابقاء یا حذف نمره ردی در کارنامه دانشجویان و… می‌شود.
 
نوه‌ابراهیم در ادامه در مورد زمان اجرای این آیین‌نامه اظهار کرد: اگر اصلاحات به زودی تمام شود، این آیین نامه را برای ترم آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم. زیرا طی بازدید از دانشگاه‌ها و جلساتی که با مسوولان آموزشی دانشگاه‌ها داشتم متوجه شدم مشکلات زیادی در این مورد وجود دارد. بنابراین اگر این آیین‌نامه نهایی شده و به امضای وزیر برسد، برای ترم دوم سال تحصیلی جاری اجرا می‌شود، در غیراینصورت اجرای آن از آغاز سال تحصیلی آینده صورت خواهد گرفت.
ممممممممممممممممم
خیلی ممنووووونم از مطالب خوبتون