انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: کارشناسی ارشد در مالزی - لیست رشته ها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
در كشور مالزي دوره تحصیل کارشناسی ارشد 2 تا 2.5 سال به طول می انجامد.

با توجه به دانشگاه انتخاب شده جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد اين دوره به سه صورت :

1- فقط كلاس (By Course)

2- كلاس و پايان نامه (Course and Dissertation)

3- فقط پايان نامه (Thesis Only)

ارائه مي شود ؛

حالت اول (فقط كلاس): در اين دوره دانشجو بايد تعداد خاصي واحد درسي تئوري و عملي بگذراند و در پايان مدرك معتبر كارشناسي ارشد ارائه مي شود.

حالت دوم (كلاس و پژوهش) : كه كامل ترين شكل دوره كارشناسي ارشد است و دانشجو مي بایست بعد از گذراندن يكسري واحد درسي طرح پژوهشي نیز بگذراند.

حالت سوم (فقط پژوهش) : در این حالت دانشجو با ارائه طرح تحقیق ( پروپوزال ) و فراهم آوردن مدارک مناسب برای دوره کارشناسی ارشد پژوهشی پذیرفته می شود و به محض ورود ، بدون نیاز به اخذ واحد درسی کار روی پایان نامه را آغاز می کند. توجه کنید که امکان پذیرش در این دوره ها ( کارشناسی ارشد پژوهشی ) به هیچ وجه آسان نبوده و نیازمند مدارکی ممتاز، عالی و متقن است که به دانشگاه اثبات نماید که دانشجو از گذراندن واحدهای درسی بی نیاز است.

جهت اخذ پذيرش در دوره های کارشناسي ارشد مدارك نيز مورد نياز است :

- ترجمه ريز نمرات و اصل مدرک کارشناسی به صورت ترجمه رسمي به زبان انگليسي و مهر وزارت خارجه جمهوری اسلامي ايران
- کپي گذرنامه برابر اصل با تائيد وزارت خارجه جمهوری اسلامي ايران
- چهارده قطعه عکس 6 در 4 با زمينه روشن
- سه نسخه کپی معمولی از تمام صفحات گذرنامه
- طرح توجیهی برای پایان نامه ای که قصد دارید برای اخذ مدرک تحصیلی خود روی آن کار کنید (پروپوزال).
- توصیه نامه از دو تن از اساتید با مهر و امضا ( هر دانشگاه فرم توصيه نامه مخصوص به خود را دارد كه قبل از تهيه آن ميبايست از طريق مكاتبه با شركت آوا سپهر به تهيه آن اقدام نماييد )
- برگه تامين مالي : برای تهيه اين نامه مي بايست مبلغ هفت مليون تومان را در حساب خود برای يک روز قرار دهيد وهمان روز از بانک نامه تائیديه بگيريد و با تحويل اين نامه به روابط بين المللي همان بانک ترجمه انگليسي آن را دريافت کنيد که همان برگه تامين مالي شماست.
- رزومه انگليسي
- مدرك زبان (کارنامه آزمون آيلتس يا تافل در اولویت قرار دارند اما اگر دوره ای هر چند کوتاه در یک آموزشگاه زبان گذرانده باشید نیز گواهی آن قابل قبول است و در صورتي كه هيچ مدرك زباني نداريد ميبايست در آزمون تعيين سطح زبان دانشگاه شركت كنيد و در صورت لزوم همزمان با تحصيل دوره هاي زبان را نيز پشت سر بگذرانيد.)



دانشگاههاي مناسب جهت ادامه تحصيل در مقطع كارشناسي ارشد در كشور مالزي UPM - UTM - UM - UCTI - APIIT و UITM مي باشند كه تقريبا تمام رشته ها و گرايش هاي تعريف شده در ايران را ارائه مي نمايند.