انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: دانشگاه جامع علمی کاربردی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی است دولتی و وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری.
این دانشگاه با هدف افزایش سطح مهارت شاغلین بخشهای مختلف اقتصادی و افزایش مهارتهای حرفهای دانش آموختگان مراکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی میباشند ، نسبت به برگزاری دورههای علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام میکند

معرفی دانشگاه
دانشگاه جامع علمی- کاربردی یکی از دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ، تحقیقات وفناوری است که با هدف ارتقاء سطح مهارت شاغلین بخشهای مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان مرکز آموزش که فاقد تجربه اجرایی می باشند تشکیل و با بکارگیری و سازمان دهی امکانات،منابع مادی وانسانی دستگاه های اجرایی،نسبت به برگزاری دوره های علمی – کاربردی در مقاطع کاردانی و کارشناسی اقدام می کند.

دانشگاه جامع علمی - کاربردي تنها متولی نظام آموزش عالی علمی - کاربردی است که زير نظر وزارت علوم، تحقيقات و فناوری اداره می شود. هدف دانشگاه جامع فراهم آوردن موجباتی است که مشارکت سازمانها و دستگاههای اجرايی دولتی و غير دولتی را برای آموزش نيروی انسانی متخصص و مورد نياز بخشهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور می باشد به نحوی که دانش آموختگان بتوانند برای فعاليتی که به آنها محول می شود. دانش و مهارت لازم را کسب نمايند.
دانشگاه جامع مسووليت برنامه ريزی، سازماندهی، پشتيبانيهای کارشناسی، عملياتی، اطلاعات و سياستگذاريهای کلان و نيز نظارت و ارزشيابی مراکز و موسسات علمی-کاربردی را بر عهده دارد.
مراکز و موسسات آموزش عالی علمی-کاربردی زير نظر دانشگاه، رکن اجرايی آموزشهای علمی-کاربردی و به قصد ارتقای دانش کار و ايجاد مهارتهای متناسب با حوزه فعاليت شغلی افراد تيس شده است.


اهداف آموزشهای علمی - کاربردی
1- ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه جانبه(صنعتی، نظامی و دانشگاهی) در گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی-کاربردی کشور.
2- ارتقای شاخصهای کمی و کیفی آموزشهای کاربردی در جامعه.
3- فراهم سازی زیر بنای مناسب بمنظور بکارگیری توان دانش آموختگان دورههای نظری در حل مسائل کاربردی.
4- زمینه سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی نوین.


راهاندازي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در دانشگاه جامع علمي كاربردي
سرپرست دانشگاه جامع علمي كاربردي با تأكيد بر اينكه پذيرش دانشجو در دانشگاه جامع علمي كاربردي متوقف نميشود ، از ايجاد مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه جامع علمي كاربردي خبر داد

منابع درسی رشتههای دانشگاه جامع
کاردانی و کارشناسی [۱] کارشناسی ارشد [۲]

واحدهای استانی