انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چربی، متهم ردیف دوم در بروز چاقی است ...
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
متهم اصلی در بروز چاقی در ذهن اکثر مردم، چربی‌ها هستند ولی این مسئله ثابت شده است که چربی مقصر اصلی در پیرایش بافت چربی نیست.
دکتر سید موئد علویان ، فوق تخصص گوارش و کبد گفت: عامل اصلی در بروز چاقی و افزایش توده چربی بخصوص در ناحیه شکم و اطراف کمر، مصرف رژیم‌های غذایی غنی از نظر قندها است که شامل انواع نان، برنج و شیرینی جات می‌گردد.

وی ادامه داد: هر چند برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل، مصرف تمام گروه‌های غذایی توصیه می‌شود، ولی افراد معمولا هنگامی که تصمیم به کاهش وزن دارند، اولین گروهی که از برنامه غذایی خود حذف یا کم می‌کنند، چربی‌ها هستند.

دکتر علویان گفت: مصرف چربی‌های خوب مثل اسیدهای چرب غیراشباع که در روغن زیتون و آجیل وجود دارد، می‌تواند چربی‌های اشباع شده گوشت‌ها یا بعضی غذاها را از بین ببرد ضمن اینکه منابع چربی‌های مفید مثل روغن ماهی، بدن را در برابر چربی‌های مضر، محافظت می‌کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد توصیه کرد: افرادی که علاقه به مصرف شکلات و کاکائو دارند، بهتر است از شکلات‌های با درصد کاکائوی بالا و شکر کم استفاده کنند و این نکته قابل توجه است که کاکائو، حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که در حفظ سلامتی و تندرستی بدن، بسیار موثر است.

بعلاوه هنگام مصرف لبنیات بهتر است،‌انواع کم چرب و پروبیوتیک آن، مصرف شود.