انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تحصیل 12 هزار نفر در دانشگاه پیام نور قم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
[ltr] 
[/ltr]
رییس دانشگاه پیام نور گفت: 12 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور استان قم مشغول به تحصیل هستند که حدود 70 درصد آنها را خانمها تشکیل می دهند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، علیرضا آقا یوسفی در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی، با بیان اینکه بیشترین تعداد دانشجویان این دانشگاه را خانم هستند، گفت: به همین دلیل سعی کردیم با استفاده از مدیران و کارمندان خانم، فضاهای مختلط کمتر شود.


وی با اشاره به اینکه در گذشته یکی از دغدغههای خانوادهها برای تحصیل فرزندان دختر خود، دوری محل تحصیل از محل سکونت آنها بود، گفت: با افزایش ظرفیت در دانشگاههای پیام نور هرکس میتواند در شهر خود مشغول به تحصیل شود.

رییس دانشگاه پیام نور قم به تحول علمی کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب بسیاری از مردم برای تحصیل به خارج کشور اعزام میشدند و پس از فراغت از تحصیل نیز تحت تأثیر فرهنگ بیگانه قرار میگرفتند اما اکنون شرایط تحصیل برای همه در رشتههای مختلف فراهم شده است.


آقا یوسفی ادامه داد: پیش از انقلاب 170 هزار دانشجو داشتیم اما در حال حاضر 4 میلیون دانشجو در حال تحصیل هستند که از این تعداد حدود یک سوم دانشجوی دانشگاههای پیام نور سراسر کشور هستند.

وی شهریه پایین این دانشگاه نسبت به دانشگاههای شبانه و آزاد را یکی از ویژگیهای آن دانست و گفت: دانشگاه ما بیشترین تعداد دانشجو را نسبت به دانشگاههای دیگر استان قم دارد.

رییس دانشگاه پیام نور قم ظرفیتهای معنوی و علمی این استان را بسیار غنی دانست و بیان داشت: ما سعی کردهایم از این ظرفیتها نهایت بهره ببریم و به همین منظور به دانشگاههای شهرها و استانهای دیگر خدمات فرهنگی و علمی میدهیم و در برگزاری دورههای مختلف میزبان آنها هستیم.

آقا یوسفی در بیان مشکلاتی که این دانشگاه دارد، گفت: با توجه به این که تعداد زیادی از دانشجویان در این دانشگاه تحصیل میکنند اما تاکنون نمازخانه و یا مسجد مناسبی برای آن ساخته نشده است و دانشجویان برای نماز و مراسم عبادی از سالنی که موقتا به این منظور در نظر گرفته شده استفاده میکنند.

به گزارش ایسنا، این دیدار به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاههای پیام نور کشور و بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه پیام نور قم برگزار شد.