انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مربای کیوی ییییی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
کیوی 1/250 کیلو شکر 1 و نیم کیلو
آب لیمو 2 قاشق غذا خوری
هل و گلاب به مقدار لازم
آب 2 استکان
کیو ها را پوست بکنید و حلقه حلقه کنید.
مربای کیوی ییییی 1
شکر و آب رو مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا قوام بیاد هل را به شکر اضافه کنید و کمی صبر کنید تا بوی هل بلند شود بعد کیو ها را اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود .زمان کمی لازم است تا کیو ها پخته شود و نباید زیاد روی حرارت بگذارید تا کیو ها بد رنگ شود یا حالتش رو از دست بدهد. چند دقیقه آخر پخت آب لیمو و گلاب را اضافه کنید .
مربای کیوی ییییی 1  مربای کیوی ییییی 1
برای اینکه متوجه بشید که مربا قوام لازم رو داره یا نه کمی از مربا رو تو ظرفی بریزید و بگذارید کاملا خنک بشه و بعد تستش کنید که غلظتش چقدره.
#اگر بعد از اینکه مربا رو از رو حرارت برداشتید و خنک شد متوجه شدید که رقیق هست همه کیوی ها رو از توی مربا جدا کنید و بگذارید شهدش بیشتر بجوشه تا به غلظت مورد نظرتون برسه .
##من مربای کیوی رو تو 2 مرحله معمولا می پزم .یعنی بعد از چند دقیقه که کیوها پخت زیرش رو خاموش می کنم و می گذارم چند ساعت بمونه (وقتی گرم هست در ظرف رو اصلا نبندید)و بعد از چند ساعت دوباره روی حرارت قرارش بدین تا به غلظت مورد نظر برسه.اگر از این روش استفاده کنید زمانی که وسطش مربا رو استراحت می دید برش های کیوی شهد مربا رو به خودش جذب می کنه و به نظر من کیم جا می یوفته این جوری خیلی راحت تر زمان مناسب پختش دستتون می یاد .
###اگر دوست داشتین کمی رنگ آبی خوراکی در آخرین مرحله پخت به مربا اضافه کنید که باعث می شه رنگ مربا سبز بشه.
####اضافه کردن هل و گلاب به مربای کیوی سلیقه ای هست و می تونید به جاش از 1 قاشق مربا خوری وانیل استفاده کنید .