انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: حمیدعسگری...
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
حمیدعسگری... 1
خواننده آلبوم «خوشبختی» در سالن میلاد روی صحنه رفت؛
حمید عسکری: دوست ندارم قطعات «مرتضی پاشایی» را با صدای دیگری بشنوم
موسیقی ما - «حمید عسکری» در ادامه تور کنسرت‌هایش به دیدار طرفداران تهرانی خود رفت. این برنامه روز نهم بهمن و به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. مهم‌ترین نکته پیش از این برنامه که مورد توجه قرار گرفت، بلیت‌های کنسرت بود که چهار روز پیش از اجرا به اتمام رسید. دلیل اهمیت موضوع فوق هم این است که در چند کنسرت اخیر این خواننده چنین اتفاقی با فاصله چهار روز پیش از آغاز برنامه رخ نداده بود. همین اتفاق باعث شد که کنسرت او برای روز چهارم اسفندماه و دو سانس دیگر هم تمدید شود.

* برنامه با قطعه شاد «خوشبختی» آغاز شد. در تنظیم جدید این قطعه نقش پررنگ ساز ویولن به ریتمیک‌تر شدن آن کمک کرده بود. حمید عسکری این بار بر خلاف گذشته که با پوشش اسپرت یا جلیقه روی صحنه حاضر می‌شد، یک تیشرت و کت سرمه‌ای بر تن داشت که در سرآستین و دور یقه آن طرح‌های طلایی دیده می‌شد.

* پس از برخوردی که با این خواننده در پشت صحنه و قبل از آغاز سانس دوم داشتم لغو این برنامه را به دلیل بیماری او تقریبا قطعی دیدم. کسالت خواننده، دلیلی است که طی یک هفته اخیر به لغو کنسرت‌های دو خواننده پاپ دیگر منجر شد. از سوی دیگر تعرق شدید و گرفتگی در چهره و صدای این خواننده طی مدت زمان کنسرت کاملا مشهود بود. اما حمید عسکری تا پایان حضور پرانرژی و خوبی روی استیج داشت و در بین قطعات صحبت‌های کمی از او شنیده شد.

* ایجاد تغییر در رپرتوار برنامه یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تفاوت در کنسرت‌های پاپ است که برای این برنامه هم احساس می‌شد. با توجه به انتشار تک قطعاتی نظیر «بی‌تابی»، «اسمم هنوز روته»، «خدایا»، «مرداد» و «روانی» طی شش ماه اخیر با صدای حمید عسکری انتظار می‌رفت که کنداکتور برنامه او دستخوش تغییرات گسترده‌تر شود. اما فقط قطعه روانی از بین این آثار اجرا شد.

* ارکستر در این کنسرت با تغییرات نفراتی و سازی روی صحنه حاضر شد. گروه نوازندگان سازهای زهی و ساکسوفون وهمچنین «کیان دارات» با گیتار نایلون و اسپانیش، ساز‌ها و نفرات جدید بودند. این تغییرات مشخصا در راستای نزدیک شدن تنظیم کنسرتی قطعات آلبوم «خوشبختی» به تنظیم اصلی آن‌ها که در آن مجموعه شنیده شد، انجام گرفته بود. به دلیل اینکه سازهای زهی و گیتار نقش‌های اصلی را در آن آلبوم ایفا می‌کردند. اعضای گروه زهی هم در قطعاتی چون «خیلی دوست دارم» و «اگه به تو نمی‌رسم» همراهی خوبی با سایر نوازنده‌ها داشتند.

* برخی از نوازندگان هم بیش از یک قطعه را می‌نواختند. «میلاد اکبری» نوازنده گیتار ارکستر «کما» است اما در قطعاتی مثل «خسته شدم» و «به عشق عشق تو» به عنوانن سومین نوازنده کیبورد گروه هنرنمایی می‌کرد. «سعید صارمی» هم در قطعه روانی برای نواختن کاخن در جلوی استیج حضور پیدا کرد.

* هیچ تغییر خاصی در دکور برنامه مشاهده نمی‌شد اما برنامه ریزی ویژه‌ای از سوی تیم اجرایی برای بخش نور‌پردازی صورت گرفته بود. علاه بر افزوده شدن چند نورافکن و LED پرقدرت به سقف شاید برای اولین بار در کنسرت‌های پاپ، شانزده LED متحرک در کف استیج قرار داشت.

* حمید عسکری در این برنامه یک سنت شکنی هم انجام داد و بر خلاف اغلب کنسرت‌های پاپ که در آن‌ها یکی از قطعاتی از زنده یاد «مرتضی پاشایی» اجرا شده بود گفت: «قصد داشتیم که در این برنامه یکی از قطعات مرتضی پاشایی عزیز را روی صحنه اجرا کنیم. شاید گاهی اوقات تصمیم‌های که می‌گیرم و فکرهایی که می‌کنم غیرمنطقی باشد. اما هرچه فکر کردم دیدم که دوست ندارم قطعات مرتضی را با صدای دیگری بشنوم. به همین دلیل قطعه «ستاره» را به روح پرفتوح مرتضی و «نیما وارسته» عزیز تقدیم می‌کنم.» در پایان اجرای این قطعه هم پخش فیلم حضور مرتضی پاشایی در کنسرت اردیبهشت ماه حمید عسکری به عنوان مهمان باعث شد تا شدت تشویق‌های حاضرین، سالن را تا مرز انفجار برد.