انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فقط «رضا صادقی» گوش کنید!

بعد از انتشار برخی جزئیات از سوی «رضا صادقی» درباره آلبوم جدیدش و شعار تبلیغاتی این روزهای این آلبوم «این آلبوم منفجر می‌شود» كه به‌شدت هم مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است، آقای مشكی‌پوش جزئیات بیشتری از اثر جدید خود را منتشر كرد تا دوستدارانش بیشتر و بیشتر برای انتشار آلبوم جدید این خواننده مشتاق شوند. این خواننده آلبومش را از «هیچ» به «فقط گوش كن» تغییر نام داده تا كسانی كه آلبومش را تهیه می‌كنند به دور از هرگونه نگاه انتقادی یا تحسین‌كننده، فقط آلبومش را تا انتها گوش و بعد درباره آن قضاوت كنند.

او معتقد است: «بعضی‌ها یادشان رفته موسیقی برای گوش دادن است نه اینكه حین پخش شدن آن حرف بزنند و سعی در نقد آن داشته باشند.»چهره‌های زیادی در این آلبوم به عناوین مختلف حضور دارند و با رضا صادقی همكاری می‌کنند. چهره‌هایی كه در بین آنها هم اسامی آشنایی دیده می‌شود و هم چهره‌های جوان. صادقی با  این کار نشان داده در استفاده از چهره‌های جدید برای آلبومش استعداد زیادی دارد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران! 1

میثم‌مروستی، مسعود همایونی، شجاعت شفایی، اشكان آبرون، فاضل پیش، اسماعیل حسینی، مهران خالصی، ساناز كریمی، بابك مافی، شهراد امیدوار، فرشید اطهمی و. . . از جمله موزیسین‌هایی هستند كه در این آلبوم حضور دارند و در بخش ترانه‌سرا‌ها نیز چهره‌هایی چون ترانه مكرم، مهرزاد امیرخانی، بیتا تایی، امیرحسین ‌اللهیاری و... با صادقی همكاری داشته‌اند. آلبوم جدید صادقی ابتدا قرار بود با ۱۰ قطعه روانه بازار شود اما در ‌‌نهایت این خواننده تصمیم گرفت ۱۳ یا ۱۴ قطعه را در آلبومش قرار دهد كه تمام این قطعات آثار جدیدی هستند كه هیچ‌كدام نه در قالب تك‌قطعه و نه در قالب ترانه تیتراژ هنور منتشر نشده‌اند.

صادقی در این اثر سعی كرده از فضای موسیقی الكترونیك صرف دوری گزیند و تعداد قطعات احساسی این خواننده در آلبوم جدیدش بیشتر دیده می‌شود. دو قطعه تماما «راك» نیز در آلبوم جدید صادقی گنجانده شده تا شدت وسوسه علاقه‌مندان این خواننده برای شنیدن آلبوم جدید این هنرمند، بیشتر و بیشتر شود. نكته مهم دیگری كه درباره اثر جدید رضا صادقی به قطعیت رسیده، انتشار نخستین مجموعه تصویری این خواننده است. این مجموعه تصویری كه گلچین یكی از كنسرت‌های تهران این خواننده است در قالب نخستین مجموعه تصویری از این خواننده در كنار آلبوم «فقط گوش كن» و در یك مجموعه، روانه بازار موسیقی كشور خواهد شد. ویدئوكلیپ قطعه «عاشقتم» نیز كه برادران «بوشهری» آن را كارگردانی كرده و ساخته‌اند نیز در همین مجموعه در اختیار علاقه‌مندان این خواننده قرار خواهد گرفت.

 بعضی‌ها موسیقی یادشان رفته!

آخرین خبر مهم درباره آقای مشكی‌پوش به نقل از خود این خواننده نیز از این قرار است كه «رضا صادقی» به‌زودی به عنوان «تهیه‌كننده» یك فیلم سینمایی قرار است به عرصه سینما بازگردد.


 «مسیر رویایی» از «مدرس شمال» می‌گذرد!

مهدی مدرس از آن دست خواننده‌های «ایران موزیك»‌ای بود كه با صدای خاصش در همان سال‌هایی كه شبكه «ایران موزیك» فعالیت می‌كرد به یك باره گل كرد و توانست خودی نشان دهد. سال‌ها گذشت تا نخستین آلبوم این خواننده در شهریور سال 90 به نام «مدرس شمال» وارد بازار موسیقی كشور شود تا دوستداران وی بتوانند نخستین آلبوم رسمی او را شاهد باشند. مدرس بعد از انتشار این آلبوم و با توجه به حضورش در آلبوم «خاص» در كنار ستاره‌هایی چون «محسن چاوشی»، «فرزاد فرزین» و. . . كنسرت‌هایی را هم در تهران و شهرستان روی صحنه برد و به مرور توانست خودش را به‌عنوان خواننده‌ای پرتلاش جلوه دهد. 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران! 1

ریتم عمدتا شاد و شش و هشت آثار او باعث شده بود كه كنسرت‌های این خواننده «كنسرت‌هایی خوشحال» لقب بگیرند و خیلی‌ها برای گذراندن لحظاتی شاد و پرانرژی به سالن كنسرت وی بروند. به مرور او تمركز روی آلبوم جدیدش را هم آغاز كرد و هفته گذشته آلبوم جدید این خواننده به بازار موسیقی كشور آمد.  «مسیر رویایی» دومین آلبوم رسمی این خواننده است كه در بازار موسیقی كشور منتشر شده است.  «چشمای غمگین»، «آرامش»، «كنارم بمون»، «بی‌توقع» و. . . عناوین برخی از 9 قطعه مسیر رویایی است. مدرس در این آلبوم با «آرتا میربستانی»، «مهشاد عرب»، «رضا پوررضوی»، «میلاد تهرانی»، «امیرعباس خلیلی» و «میلاد میربستانی» همكاری داشته است.

«فیروز ویسانلو»، «عمادرضا نكویی»، «بهنام حكیم»، «علی شهبازی»، «بهروز میرزایی»، «علی تهرانی» و «محسن مهاجر» هم نوازندگان این اثر هستند.  هر چند این آلبوم پخش مناسبی در بازار موسیقی كشور داشته ولی در فضای مجازی توانسته به خوبی خودی نشان دهد و همین باعث شده تعداد دانلود بالایی را به خود اختصاص دهد. نكته جالب این آلبوم این است كه مدرس در اثر جدید خود سعی كرده با دوری جستن از فضاهای قبلی‌اش، آلبومی در فضای موسیقی امروزی و الكترونیك تولید كند و همین تغییر رویه به نظر می‌رسد بتواند نظر مخاطبان نسل جدید موسیقی كشور را نیز تامین كند.


 «شوالیه بودن» یا «شوالیه نبودن»

اگر فكر كرده‌اید این صفحات مختص موسیقی پاپ است سخت در اشتباهید. مطمئن باشید در شماره‌های آینده بیشتر و بیشتر از ستاره‌های موسیقی سنتی، ملی و ایرانی مطلب خواهیم نوشت.اما مهم‌ترین خبر روزهای گذشته موسیقی كشور  امتناع استاد حسین علیزاده از دریافت نشان «شوالیه» بود . وی در نامه‌ای سرگشاده، ضمن احترام كامل به طرف مقابل، خود را از دریافت هر نشانی بی‌نیاز اعلام كرد و گفت به «حسین علیزاده» بودن قناعت می‌كند. در بخش‌هایی از این نامه آمده: «شاید نوشتن این نامه، دشوارترین و زیباترین لحظه عمرم را رقم می‌زند. هنر فراتر از هر مرزی حكایتی است آشنا برای هر انسان؛ پیام‌آور عشق، صلح، دوستی، برادری و برابری.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران! 1

نقشی است تا ابد برای هر دلی كه می‌تپد در دیار من و دیاری دگر. هنرمند در دیار خود ساخته می‌شود تا بپروراند جهانی را؛  نغمه عشق، محبت و سپاس از دیاری دگر با عنوان و معنی خاص. اگر سیاهی جنگ، كینه و نابرابری در دنیای قدرت حاكم است، نغمه‌های عشق در دل مردم جهان فراتر و با قدرتی جاودانه نیز حاكم است. اگر سفیر سیاسی و فرهنگی كشور فرانسه، هدیه ملت با فرهنگ فرانسه را به سینه هنرمندان بزرگ ما نصب می‌كند، آن‌ را ارج می‌نهیم و ما نیز ستایش می‌كنیم ستارگان پرافتخار تاریخ خود را. شاید اگر در دیار ما توجه و درك از هنر والای موسیقی همان‌طور كه نزد مردم است، نزد مسئولان - كه باید خدمتگزاران تاریخ و فرهنگ و هنر باشند - می‌بود، یك هدیه و عنوان غیرخودی این همه انعكاس نداشت.

وقتی در فضای هنری نور كافی نباشد، چراغی كوچك خورشید می‌شود. اما من ضمن قدردانی از مسئولان كشور و سفارت فرانسه، به احترام مردم هنرپرور و هنردوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت كرده، تا آخر عمر به آن پیشوند یا پسوندی نخواهم افزود. در آخر ضمن تبریك به تمام بزرگان ایران و جهان كه نشان با ارزش شوالیه را دریافت كرده‌اند، خود را بی‌نیاز از دریافت هر نشانی دانسته، همچنان اندر خم كوی دوست و به شوق عشق تا آخر عمر خواهم ایستاد. با سپاس از تمام مردم هنردوست ایران و جهان».


خاطرات مُرده. . .

خیلی از دوستداران موسیقی حتما هنوز هم گروه «0111» را به خاطر دارند؛ گروهی كه در موج شدید موسیقی رپ در اوایل دهه 80 توانست طرفداران فراوانی را به خود جلب كند و آثارش به محبوبیتی فراوان در بین جوانان رسید.

نگاه اعضای این گروه به مسائل و دغدغه‌های روز جوانان و تلفیقی جالب از مسائل احساسی و اجتماعی باعث شد این گروه به سرپرستی «ماهان بهرام‌خان» خیلی زود بتواند نامی برای خود دست و پا كند.  قطعات پرطرفداری چون «خاطرات مرده...» و. . . به سرعت توانست مخاطبان نسل جوان آن دوره را جذب خود كند و در ادامه «ماهان بهرام‌خان» با اعلام استقلال كاری و تغییراتی اندك در سبك انتشار آثارش، توانست مجوز فعالیت رسمی در بازار موسیقی كشور را بگیرد و آلبوم «من هنوز...» نخستین آلبومی بود كه با صدای این خواننده به بازار موسیقی كشور آمد؛ آلبومی كه خیلی‌ها فقط به‌خاطر نام «ماهان بهرام‌خان» و محبوبیتی كه توانسته بود با «0111» به دست آورد آن را خریدند و استقبال خوب از آن آلبوم باعث شد جرقه‌های تولد ستاره‌ای جدید در بازار موسیقی كشور زده شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران! 1

اما اوضاع به آن شكلی كه همگان فكر می‌كردند، نشد و آلبوم بعدی این خواننده سه سال تمام در صف انتشار باقی ماند.  هر روز اخبار جدیدی در این باره در رسانه‌ها منتشرشد و با توجه به موج جدید موسیقی پاپ در كشور و تولد رسانه‌هایی جدید، به یك باره نام «ماهان بهرام‌خان» در بین اسامی و سبك‌های عمدتا جدید و الكترونیك، گم شد.  حالا و پس از سه سال تاخیر آلبوم «یك و یازده دقیقه» (كه در واقع با نگاهی به نام گروه قبلی این خواننده، 01:11 انتخاب شده) در روزهای گذشته وارد بازار موسیقی كشور شده تا این خواننده باز هم بتواند در فضای رسمی با رقبایی جدید دست و پنجه نرم كند.  او درباره تاخیرهای فراوان آلبومش و حاشیه‌هایی كه درباره این آلبوم به گوش می‌رسید، اعتقاد دارد: «بازار موسیقی پاپ به گونه‌ای است كه باید حضور مستمر داشته باشید و مصداق آن ضرب‌المثل معروف است كه می‌گوید، «از دل برود هر آنكه از دیده برفت» تعداد قطعاتی كه من روی اینترنت داشتم خیلی زیاد نبود و از سویی دیگر تك‌قطعه هم مخاطبان را قانع نمی‌كند.

من هم سعی كردم به جای اینكه وقت خودم را برای تك‌قطعات صرف كنم بیشتر به فكر آلبوم باشم. دلیل عدم حضور من در فضای مجازی طی یك سال اخیر هم همین بود زیرا اعتقاد داشتم كه یك آلبوم خوب می‌تواند اتفاقات بهتری را رقم بزند. به نظر من زمانی كه آلبوم منتشر نكرده‌اید، تك‌قطعه نمی‌تواند به شما كمك زیادی كند. تك‌قطعه برای خوانندگانی مانند من كه فاصله بین انتشار آلبوم آنها زیاد شده باشد همانند یك مسكن است و تاثیر چندانی ندارد. »


فردوسی‌پور برای پاشایی بازی کرد!

وقتی عادل فردوسی‌پور، كریم باقری و مهدی مهدوی‌كیا و خیلی‌های دیگر قبول می‌كنند كه در یك بازی نمایشی فوتبال حاضر شوند، حتما باید پای آدم مهمی در میان باشد كه این همه ستاره حاضر شده‌اند به‌خاطرش قدم پیش بگذارند.  این آدم مهم كسی نبود جز «مرتضی پاشایی، ناصر حجازی، پرویز مظلومی و مجید بهرامی».  ماجرا هم زمانی جدی شد كه برخی اطرافیان این چهره‌ها، تصمیم گرفتند در یك بازی نمایشی با حضور ستاره‌های موسیقی و فوتبال و سینما به نفع كودكان سرطانی به میدان بروند و شعار «مبارزه علیه سرطان» را در رسانه‌ها پررنگ كنند. ستاره‌ها در قالب دو تیم «یاران حجازی» با حضور چهره‌هایی چون حسین تراب‌پور، هادی طباطبایی، رضا یزدانی، علیرضا منصوریان، مهدی هاشمی‌نسب، مهدی مهدوی‌كیا، كریم باقری، خداداد عزیزی، علی چینی، محسن گروسی، محمدرضا مهدوی، علی انصاریان، محمد خرمگاه، اسماعیل هلالی، عادل فردوسی‌پور، سعید رمضانی و محمد نوازی به میدان رفتند كه هدایت این تیم بر عهده پرویز مظلومی و محمد پنجعلی بود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران! 1

در تیم مقابل هم كه «یاران پاشایی» بودند هنرمندانی چون فرهاد جم، نیما نكیسا، پویا امینی، علی لهراسبی، مهدی شیری، محمد صیانكی، وحید شمسایی، مهرداد میناوند، مهدی كرد، امیر نوری، بهزاد محمدی حضور داشتند.  خانواده «مرتضی پاشایی» در ابتدای این مسابقه دقایقی را برای حاضران سخنرانی كردند و از «ضرورت اطلاع‌رسانی درست رسانه‌ها درباره راه‌های پیشگیری از سرطان» گفتند. خانواه مرحوم ناصر حجازی نیز پیش از آغاز این مسابقه سخنانی را مطرح کردند.  این بازی سرانجام با نتیجه 6 – 6 به اتمام رسید و جمعیتی كه تعداد آنها به بیش از هزار و 500 نفر می‌رسید، با خریدن بلیت‌های این مسابقه باعث شدند كه رقم قابل توجهی در اختیار كودكان مبتلا به سرطان قرار بگیرد.  گفته می‌شود این بازی‌های نمایشی در آینده‌ای نه چندان دور در شهرستان‌های مختلف كشور انجام خواهد شد تا اطلاع‌رسانی بیشتری درباره «راه‌های پیشگیری از سرطان» در كشور صورت پذیرد.

 6 – 6 به نفع «مرتضی پاشایی»!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران! 1

در تیم مقابل هم كه «یاران پاشایی» بودند، هنرمندانی چون فرهاد جم، نیما نكیسا، پویا امینی، علی لهراسبی، مهدی شیری، محمد صیانكی، وحید شمسایی، مهرداد میناوند، مهدی كرد، امیر نوری، بهزاد محمدی حضور داشتند. 


 زیر زمین چه خبر؟

در«زیر زمین» خبر خاصی نیست و فقط گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر مجوز گرفتن «امیرمسعود» و «علیشمس» به گوش رسیده كه هنوز قطعیتی برای آنها از سوی مسئولان دفتر موسیقی وزارت ارشاد عنوان نشده است. چهره‌هایی كه در كنار «ساسی‌مانكن» در مقطعی از اواخر دهه 80 توانستند آغاز‌گر روندی باشند كه به مرور بیشتر و بیشتر شد و حالا همچون اكثر ستاره‌های موسیقی كشور، قرار است با تغییر رویه وارد فضای رسمی موسیقی كشور شوند.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اخبار رو زمینی و زیر زمینی موسیقی ایران! 1

روند اخذ مجوز برای فعالیت این قبیل چهره‌ها عمدتا زمان بیشتری را نسبت به بقیه چهره‌ها می‌طلبد اما پس از خبر اعطای مجوز به «یاس» و «آرمین» كه در هفته‌های گذشته به‌شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، دیگر هر اتفاق خبری در حوزه موسیقی دور از ذهن نیست و به نظر می‌رسد مسئولان موسیقی كشور در تلاش‌ هستند به مرور چهره‌های بیشتری را وارد عرصه فعالیت مجاز كنند تا بتوانند نظارت بیشتری بر خروجی موسیقی در كشور داشته باشند.

چهره‌هایی چون «سعید كرمانی»، «مهدی احمدوند»، «سامان جلیلی» و. . . از جمله مهم‌ترین هنرمندانی هستند كه در سال‌های اخیر توانسته‌اند وارد فضای رسمی موسیقی كشور شوند و با پیشینه‌ای كه در موسیقی زیرزمینی داشته‌اند، هم‌اكنون جزو محبوب‌ترین خواننده‌های رسمی در حوزه پاپ به شمار می‌آیند.  برخی شنیده‌ها حكایت از آن دارد كه در جشنواره موسیقی امسال شاهد حضور چهره‌هایی جدید و سرشناس در بخش‌های مختلف خواهیم بود و از هم‌اكنون پیش‌بینی‌هایی به عمل آمده تا برخی چهره‌های زیرزمینی بتوانند در جشنواره امسال خودی نشان دهند؛ اتفاقی كه در سال‌های گذشته كمتر روی داده و در صورت تحقق این مهم در جشنواره امسال قطعا شاهد حاشیه‌های رسانه‌ای جالب توجهی خواهیم بود.
ممنونو رضارو گوش میکنم
(07-02-2015، 16:59)HoJjAt ZeUoS نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
[ -> ]
ممنونو رضارو گوش میکنم
برو بگوش میگه:دیگه مشکی نمیپوشمBig Grin