انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فیلم های پنجمین روز جشنواره مهمان پنجمین ویژه برنامه هفت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 
[rtl]دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سينما خبر؛  پنجمین ویژه برنامه هفت در پنجمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز همچون سایر روزها میزبان جمعی از صاحبان  اثر در سی وسومین جشنواره فیلم فجر بود.
[/rtl]
[rtl]محمود گبرلو در این برنامه باری دیگری به حضور جوانان در جشنواره اشاره داشت و بیان کرد: در جشنواره امسال حضور جوانان با تکنیک های برتر چشم گیر است و سینمای آینده ایران در اختیار جوانانی است که  ویژگی های خاصی دارند و آن نیز آشنایی با سینمای جهان و ساختار های جهانی است. به واقع فیلمسازان جوان ایرانی سینماگرانی خواهند بود که ساختار جهانی را زودتر از ساختار موجود در فضای آکادمیک آموخته اند.[/rtl]
[rtl]وی گفت: امیدواریم شاهد سینمایی پویا تر با حضور جوانان خلاقی باشیم که در جشنواره شاهد آثارشان هستیم.[/rtl]
[rtl]اما در پنجمین  ویژه برنامه هفت و در آغازین گفت وگو های، فیلم اعترافات ذهن خطرناک من ساخته هومن سیدی با حضور جمعی از عوامل آن در برنامه حضور یافتند.[/rtl]
[rtl]هومن سیدی به عنوان کارگردان این اثر در خصوص ایده اولیه کار بیان کرد: در حدود دو تا سه سال پیش سوالی برای من ایجاد شده بود و این خود موجب شکل گیری هسته مرکزی کار شد.[/rtl]
[rtl]این کارگردان درباره تقلید در کار خود اظهار کرد: بهتر است اگر قدم و ورودی به سینما داریم با اطلاعات کافی هر روز باشد و این را بدانیم که که از کسانی که سالیان سال در این حرفه حضور داشته اند و پیشکسوتان آن یاد بگیریم.  طبیعی است که من نیز سعی می کنم که از پیشکسوتان این حوزه و کسانی که فعالیت بیشتری در  این عرصه داشته اند یاد بگیرم و  و تلاش نکرده ام و نخواهم کرد که برای اثر خود از کار دیگری کپی برداری کنم.[/rtl]
[rtl]جواد نوروز بیگی، تهیه کننده فیلم اعترافات ذهن خطرناک من با بیان اینکه تهیه کنده این فیلم در ابتدا شخص دیگری بود ادامه داد: با اطمینانی که به هومن و فیلمنامه خوب وی  داشتم مطمئن بودم که شاهد یک اثر خوب در جشنواره هستیم.[/rtl]
[rtl]وی گفت: فیلم با نگاهی از آسیب های اجتماعی پرداخت می شود و حول محور اعتیاد است.[/rtl]
[rtl]عباس غزالی به عنوان یکی از بازیگران فیلم اعترافات ذهن خطرناک من با بیان اینکه خدا صدای دلم من را شنید افزود: در این چند سال صبر کردم که با هر اتفاقی وارد سینما نشوم. چرا که فیلمنامه هایی که پیش از این به من پیشنهاد می شد چندان دندان گیر نبود. در هر صورت هومن به من اعتماد کرد و این نقش را به من سپرد.[/rtl]
[rtl]محسن نصر اللهی، طراح صحنه این فیلم نیز بیان کرد: فیلمنامه را از همان ابتدا سه بار خواندم و هومن کاملا می دانست که چه می خواهد و از طرفی با هم در رابطه با نوع اتفاقاتی که در صحنه می افتاد تفاهم داشتیم.[/rtl]
[rtl]دومین سکانس ویژه برنامه هفت به فیلم یحیی سکوت نکرد ساخته کاوه ابراهیم پور اختصاص داشت.[/rtl]
[rtl]کاوه ابراهیم پور کارگردان این اثر در توضیح فیلم خود گفت: این فیلم درباره گذر یک کودک از دنیای خردسالی به دنیای بزرگسالی  ورسیدن به یک بلوغ فکری است که به آرزوهای تحقق نیافته مجموعه ای از آدم ها از دنیای یک کودک نگته می کنیم.[/rtl]
[rtl]تینا پاکروان به عنوان تهیه کننده نیز در ادامه در خصوص این کار گفت: این کار در حزوه سینمای اجتماعی است و علاقه من نیز پیرامون هم سینما قرار دارد.[/rtl]
[rtl] در ادامه طلا معتضدی به عنوان فیلمنامه نویس فیلم یحیی سکوت نکرد توضیح داد: کاوه ابراهیم پور یک قصه را خیلی دوست داشت و به همین خاطر شروع به صحبت در ارتباط با آن کردیم و برای آن یک پروسه شش ماه را طی کردیم که البته در این زمان از مشاوره های بسیاری افراد که در ارتباط با فیلم بودند نیز استفاده کردیم. در هر صورت من با کارگردانی کار کردم که اعتقاد به قصه داشت و فقط به حضور در جشنواره های داخلی و خارجی و فروش و اکران خود فکر نمی کرد بلکه هدفمان این بود که قصه را با بهترین شکل روایت کنیم.[/rtl]
[rtl]دردومین سکانس ازپنجمین ویژه برنامه هفت نیز ماهان نصیری به عنوان بازیگر خردسال فیلم یحیی سکوت نکرد د راستودیو حضور داشت.[/rtl]
[rtl]اما معرفی و بررسی مستند کربلا، جغرافیای یک تاریخ ساخته داریوش یاری از دیگر بخش های ویژه برنامه هفت بود.[/rtl]
[rtl] داریوش یاری در این ویژه برنامه درباره اثر خود توضیح داد: اولین و آخرین فیلم من به سال 81 و فیلم سینمایی دخیل بر می گردد. موضوع آن فیلم نگاه آیینی به اتفاقاتی است که در یک روستا اتفاق می افتد.  در این مستند نیز احساس کردم چقدر خوب می شود اگر دو روایت را راجع به واقع عاشورا پیش ببریم.[/rtl]
[rtl]در ابتدا یک روایت تاریخی از سال 61 هجری  ارائه دهیم و در دومین روایت زایش حماسه توسط فرهنگ های کشور های اسلامی را نشان دهیم که فیلم نیز تلاش می کنند بگوید که چگونه  این حادثه به حماسه کشیده می شود و این حماسه نیز به اسطوره می آید.[/rtl]
[rtl]حسن پیله ور نیز در ادامه به عنوان مسئول جلوه های ویژه بصری در این فیلم بیان کرد: این فیلم دو بخش دارد که یک بخش آن بازسازی و بخش دیگری آن مستند است و اتفاقات و کار ما مربوط به بخش بازسازی در این اثر بود.[/rtl]
[rtl]مهدی موسوی نیز به عنوان طراحان صحنه ولباس این فیلم در خصوص کار دراین پروژه اظهار کرد:  زمانی که فیلمنامه را خواندم باشرایطی که فیلم داشت و مدت زمانی که بر قصه حاکم بود وهمچنین هزینه های آن نظرم بر این بود که این فیم نشدنی است اما قریب به دو جلسه در ای خصوص صحبت ها و پرداخت هایی انجام دادیم و به سبب  پنج سال تحقیقاتی که پشت این اثر بود توانستیم کار را جلو ببریم و این خیلی به ما کمک کرد.[/rtl]
[rtl]چهارمین سکانس از ششمین ویژه برنامه هفت به فیلم رخ دیوانه ساخته ابوالحسن داوودی تعلق داشت.[/rtl]
[rtl]در این گفت وگو ابولحسن داوودی به عنوان کارگردان این اثر شش سال است که شروع به ساخت فیلم رخ دیووانه کرده ایم توضیح داد: فیلمنامه خیلی تغییر کرده است. در ابتدا فیلمنامه این اثر سه اپیزود و سه داستان جداگانه داشت که من یکی از اپیزود ها و بخشی از یک اپیزود دیگر را دوست داشتم ودرادامه به فیلمنامه نویس با مجموع این اپیزودها طرحی را که خود دوست داشتم پیشنهاد دادم.[/rtl]
[rtl]وی در خصوص موضوع مطرح شده در فیلم خود گفت: فضای مجازی در طی این شش یا هفت انقلابی درونی را پشت سر گذاشت که در فرهنگ ما نمود های آن نیز دیده می شود بنابراین یک بار نیاز به پرداخت اساسی داشت که در صحبت های خود در جلسه ای به آن پرداختیم. روی استفاده از ابزار و وسایل جدید و درام های مربوط به این وسایل و ابزار نیز پرداخته شد.[/rtl]
[rtl]بیتا منصوری نیز به عنوان تهیه کننده فیلم رخ دیووانه درباره انجام این پروژه اظهار کرد: شش سال دغدغه ام ساخت فیلمنامه این فیلم بود و دراین شش سال در کنار انجام هر پروژه ای اولویت اول من ساخت این فیلم بود.[/rtl]
[rtl]نظام الدین کیایی به عنوان صدابردار این اثر از دیگر افراد حاضر در استودیو هفت بود که در توضیح کار خود گفت: رخ دیوانه عاقلانه ترین کاری است که در کارنامه کاری خود دارم و وقتی به کارنامه کاری خود نگاه می کنم تنها فیلمی است که به این اندازه دوستش دارم به واقع من این سینما را که پشت آن اندیشه و تفکر است دوست دارم  و درواقع در این فیلم این اندیشه و تفکر چیزی جز مدیریت داوودی نیست.[/rtl]
[rtl]وی با بیان اینکه فیلم رخ دیووانه فیلم مشکلی به لحاظ کارگردانی است افزود: مدیریت فیلم به گونه ای بود که من توانستم برای اولین بار خود را در جریان کار نشان دهم.[/rtl]
[rtl]ساعد سهیلی به عنوان یکی از بازیگران فیلم رخ دیوانه  در ادامه صحبت های انجام شده گفت: گروه بازیگران و عوامل در این کار همه با تجربه بودند  و گروهی بودیم که با یکدیگر هماهنگ کار می کردیم. تجربه لذت بخشی بود و همچون یک شاگرد سعی کرده ام که از استادان خود در این حرفه یاد بگیرم.[/rtl]
[rtl]اما در بخش دیگری از  ویژه برنامه هفت، ناصر باکیده، مدیر اجرایی سی وسومین جشنواره فیلم فجر روی خط هفت آمد و به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره تا روز پنجم پرداخت.[/rtl]
[rtl]وی گفت:  همزمان با برگزاری سی وسومین جشنواره فیلم فجر در تهران  از 15 بهمن ماه در دواستان البرز و فارس نیز این جشنواره آغاز به کار کرده است. که به استان ده عنوان فیلم اختصاص داده شده است که روزانه دو تا سه اکران خواهند داشت.[/rtl]
[rtl]مدیر اجرایی جشنواره ادامه داد: در مشهد و کرمانشاه نیز این جشنواره شروع شده است و پیش بینی می کنیم که در چهار استان یک نوبت نمایش برای بازدید 4000 نفر از تماشاگران مهیا شده باشد. آنچه در حال شکل گیری است ماحصل تلاش صاحبان اصلی جشنواره یعنی مردم و اهالی سینما است که هر یک به استقبال جشنواره آمده اند. همچنین در مدتی که با ستاد برگزاری جشنواره در تماس بودیم با همکاری صاحبان آثار نیز توانستیم قدم های بهتری برداریم.[/rtl]
[rtl]وی در خصوص اکران فیلم محمد (ص) مجید مجیدی گفت: در خصوص این فیلم نمی توانم خبر موثقی را به اطلاع برسانم  اما ما نیز چشم به راه نمایش این فیلم هستیم.[/rtl]
[rtl]در آخرین سکانس پنجمین ویژه برنامه هفت به نقد و تحلیل فیلم های به اکران در آمده در سی وسومین جشنواره فیلم فجر با حضور دو منتقد، کیوان امجدیان و هادی کافی پرداخته شد.[/rtl]
سپآس !
:cool: