انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: طراحی و ساخت Apple iPhone 5
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طراحی و ساخت Apple iPhone 5 1
بررسی تخصصی بررسی تخصصی Apple iPhone 5 iPhone 5 باریک‌تر، سبک‌تر و سریع‌تر از نسخه‌های پیشین این گوشی محبوب است اما این لزوما به معنای وجود برتری نسبت به رقبا نیست. در این بررسی ما نگاهی نزدیک‌تر به جدیدترین گوشی هوشمند اپل خواهیم داشت.

به دلیل وجود شایعات بسیار زیاد، iPhone 5 پس از نسخه 4 این گوشی، قابل پیش بینی‌ترین گوشی ساخت اپل به شمار می‌رود. در 4s شرکت تنها چند تغییر همانند حل مشکل آنتن دهی و ارتقای سخت افزاری ایجاد کرد و حالا پنجمین نسل آیفون نوید تمدید قرارداد را برای بسیاری از اپراتورهای ارائه دهنده آیفون 4 به همراه دارد.

گرچه در طی این مدت، دیگر گوشی‌های هوشمند نیز با جهشی خارق‌العاده توانستند کیفیت و قابلیت‌های بسیار مناسبی ارائه دهند و با iPhone رقابت کرده و حتی در مواقعی آن را پشت سر گذارند.

و حالا نیز اوضاع تغییر چندانی نکرده است. بازیگران بزرگ صنعت موبایل با عرضه رابط‌های کاربری فوق‌العاده همراه با اندروید در گوشی‌هایی چون HTC One X و Sony Xperia T و یا حتی رابط بهبود یافته Windows Phone در محصول جدید نوکیا یعنی Lumia 920، کاربران را بیش از پیش به دور شدن از iOS ترغیب می‌کنند.

اما یک لحظه صبر کنید. آمار معمولا دروغ نمی‌گویند؛ اپل اعلام کرده است که در 24 ساعت نخست پیش فروش iPhone 5، بیش از دو میلیون تقاضای خرید برای آن به ثبت رسیده است که نسبت به محصول پیشین اپل، این رقم حدودا دو برابر شده است. بر روی کاغذ این آمار خیره کننده است اما از سویی سبب می‌شود تا برخی نتوانند پیش از اکتبر محصول گرانبهای خود را در اختیار داشته باشند.

خوب احتمالا شما نیز مانند بسیاری از این ارقام شگفت زده شده‌اید اما اجازه دهید ببینیم iPhone 5 در عمل چگونه است و اصلا توان رقابت با دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار را دارد؟
طراحی و ساخت Apple iPhone 5 1
طراحی و ساخت

اجازه دهید بررسی‌ را از بدنه گوشی شروع کنیم چرا که تنها بخشی که گوشی را از دو عضو پیشین خانواده‌خود متمایز می‌سازد، همین نکته است. به محض اینکه گوشی را در دست خود بگیرید نخستین چیزی که توجه شما را به خود جلب خواهد کرد، وزن آن است؛ iPhone 5 سبک‌ترین آیفونی است که تا به امروز ساخته شده است.

با وزنی 112 گرمی گوشی 20 درصد از iPhone 4s، 16 درصد از Samsung Galaxy S III و 14 درصد از HTC One X سبک‌تر است. تبدیل شدن سیم کارت به نانو و همین طور استفاده از آلومینیوم آنودیزه، تاثیر قابل توجهی در کاسته شدن از وزن گوشی داشته‌اند.

استفاده از نوارهای شیشه‌ای در بالا و پایین کناره پشتی به هر دو رنگ مشکی و سفید گوشی ظاهری گران‌قیمت می‌بخشد. اما اساس و پایه به کار گیری این نوارهای شیشه‌ای برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلال در سیگنال‌ها و آنتن دهی گوشی بوده است.

علیرغم تبلیغات بسیار، iPhone 5 با ضخامت 7.6 میلی متری‌‌خود، باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا به شمار نمی‌رود؛ Huawei Ascend P1 S، Oppo Finder و ZTE Athena همگی ضخامتی کمتر از 7 میلی متر دارند؛ اما هنگامی که وزن اندک گوشی را با ضخامت کم آن ترکیب کنید، هیچ گوشی دیگری توان رقابت با iPhone 5 را نخواهد داشت.

اما این از نظر همه کاربران نکته مثبتی به شمار نمی‌رود. البته ما می‌خواهیم گوشی سبک و باریکی داشته باشیم اما آنچه که پیشینیان iPhone 5 را برای ما جذاب می‌کرد، وزن، حس صنعتی و احساس استحکامی بود که سبب می‌شد از سالم ماندن آن در اغلب شرایط اطمینان حاصل کنیم.

با این حال نمی‌توان از معجزه اپل در کم کردن وزن گوشی علیرغم بزرگ‌تر شدن اندازه آن چشم پوشید اما ما گوشی مستحکم‌تر و پرقدرت‌تری چون iPhone 4S را به آن ترجیح می‌دادیم. شاید این اظهار نظر برای‌ شما مضحک و قدیمی به نظر بیاید اما به هر حال سلیقه ما این است.
طراحی و ساخت Apple iPhone 5 1
مممممررررررررررررررررررسييييي