انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ابزارهای پنهان مرورگر اپرا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ابزارهای پنهان مرورگر اپرا 1

بسیاری از کاربران سیستم‌عامل ویندوز با مرورگرهای اینترنت‌اکسپلورر، کروم و فایرفاکس آشنا هستند. اپرا مرورگری است که به ‌اندازه دیگر رقبا مشهور نیست، اما کاربران خودش را دارد و در موارد بسیاری، ابزارهای ویژه و منحصر‌به‌فردی در اختیارشان قرار می‌دهد.

 

اگر شما هم جزو کاربران این مرورگر هستید و می‌خواهید با برخی قابلیت‌های پنهان آن آشنا شوید، از ترفند زیر کمک بگیرید:

 

1 ـ عبارت :opera را در نوار آدرس مرورگر وارد کنید. (کلید اینتر را فشار ندهید)

 

2 ـ با وارد کردن این عبارت، فهرستی از ابزارهای پنهان مرورگر به صورتopera:config  opera:cache و... در اختیار شما قرار خواهد گرفت. می‌توانید با انتخاب هریک از گزینه‌های پیشنهادی، به ابزارهای مختلفی از این مرورگر دسترسی یابید.

 

برخی از این ابزارها و عملکرد آنها عبارت است از:
– opera:history با ورود به این بخش تاریخچه‌ صفحات بازدید شده به تفکیک روز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

– opera:cpu در این بخش می‌توانید ظرفیت اشغال شده از پردازشگر مرکزی با افزونه‌ها و صفحات مختلف به‌نمایش درآمده در مرورگر را مشاهده کنید. در صورت هنگ کردن مرورگر، با مراجعه به این صفحه، دلیل هنگ و کاهش سرعت را شناسایی کنید.

 

– opera:cache هنگامی که سایتی را باز می‌کنید، بخشی از محتوای سایت در حافظه‌ مرورگر ذخیره می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید چه محتوایی از هر سایت روی رایانه‌ شما و در حافظه مرورگر ذخیره شده، می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

 

– opera:config تنظیمات حرفه‌ای مرورگر اپرا از این بخش قابل دسترسی است. تغییر در موتور جستجوی پیش‌فرض، تنظیمات به‌روزرسانی خودکار، پوسته، فونت‌ها، تنظیمات صندوق‌های پست الکترونیک و هر چیز دیگری که در اپرا وجود دارد، از این بخش قابل تغییر است.