انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: مصطفي پاشايي: من و سوء‌استفاده از مرتضی؟!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مصطفي پاشايي: من و سوء‌استفاده از مرتضی؟! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سينماخبر دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
؛  ماه قبل بود كه تك قطعه‌اي در فضاي مجازي منتشر و باعث حاشيه‌ها و حرف و حديث‌هاي زيادي در سايت‌هاي موسيقي كشور شد. برادر مرحوم مرتضي پاشايي تك قطعه‌اي را با صداي خودش منتشر و آن را به مرتضي تقديم كرد و ميزان استقبال به قدري بالا بود كه باعث شد مصطفي پاشايي به فكر انتشار آلبومش بيفتد. 

قطعه «سرت رو برنگردوندي» خيلي زود در راس قطعات پرطرفدار سايت‌هاي مختلف قرار گرفت و در اين بين برخي اعتقاد داشتند كه مصطفي در حال موج سواري و سوءاستفاده از شهرت و اعتبار خواننده «يكي هست» است. با او در اين باره گپ زديم.

در مورد روند كلي ساخت اين قطعه توضيح مي‌دهيد و كلا چه زماني تصميم گرفتيد اين اثر را منتشر كنيد؟

از هفت، هشت سال پيش حداقل علاقه و استعداد خوانندگي در من وجود داشت. اگر اين را به عنوان تعريف از خود تلقي نكنيد، هر فرد خودش متوجه مي‌شود در حد قابل قبولي استعداد خوانندگي را دارد. با مرتضي در اوايل كار حرفه‌اي‌اش يكسري قطعات ضبط كرديم كه بيشتر آن را خودش مي‌خواند و تعدادي هم من ضبط كردم كه هنوز هم بعضي از آنها را در آرشيو كامپيتر مرتضي دارم ولي خب در حد ماكت بود و هيچ وقت منتشر نشد. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مصطفي پاشايي: من و سوء‌استفاده از مرتضی؟! 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]

زماني كه اين اتقاق براي مرتضي افتاد به خاطر علاقه و احساسي كه به او داشتم، تصميم گرفتم اين اثر را به عنوان يادبودش اجرا كنم. چون اين قطعه اثري از هنر اوست و كاري است كه با عشق و علاقه آن را ساخته است. دليل اصلي انتشار اين قطعه اين بود كه ياد مرتضي زنده نگه داشته شود و دليل ديگر اينكه خودم از نظر حسي به آرامش برسم. 

پيش از انتشار اين قطعه كه هرگز اثر ديگري از شما منتشر نشده بود؟

به صورت جدي هيچ وقت فعاليتي نداشتم كه بخواهم قطعه‌اي منتشر كنم ولي خب با خود مرتضي در استوديو كه بوديم، مرتضي ملودي‌هايي مي‌ساخت و من مي‌خواندم كه اين مسئله برمی‌گردد به شش، هفت سال پيش كه خيلي از اصول اكتسابي موسيقي را مثل تنفس و ديافراگم از خود مرتضي ياد گرفتم. 

 اخيرا خبرهايي در جمع‌هاي خصوصي اهالي موسيقي مبني بر اينكه اثري با حضور شما و چند خواننده مطرح پاپ براي مرتضي پاشايي در حال ساخت است، منتشر شده. اين موضوع تا چه حد صحت دارد ؟

صحبت‌هاي اوليه در اين رابطه انجام شده است كه قطعه‌اي براساس يكي از ملودي‌هاي مرتضي توليد كنيم. كليات اين اثر به اين شكل است كه قسمتي از تمام اشعاري كه مرتضي تا به امروز منتشر كرده را گلچين كنيم. سپس من و چند خواننده مطرح كشور قسمتي از اين ترانه‌ها را اجرا كنيم. 

در رابطه با زمان انتشار اين اثر هم بايد بگويم كه به دليل مشغله كاري دوستان و اينكه بنده درگير برگزاري مراسم مرتضي بودم اين مسئاله فعلا به تعويق افتاده است. 

 تصميمت براي خوانندگي چقدر جدي است و آيا بايد منتظر آلبوم جديدي از عضوي ديگر از خانواده پاشايي باشيم؟

من فعلا تمركزم رال كاملا روي انتشار آخرين آلبوم مرتضي گذاشته‌ام كه عنوان اين آلبوم «اسمش عشقه» است. در حال حاضر وكال‌ها و ملودي‌هاي خود مرتضي و ترانه‌هاي مهرزاد اميرخاني مشخص شده و كامل است. فقط اين روزها بيشتر در حال صحبت با تنظيم‌كننده‌هاي مطرح كشور هستيم تا بتوانيم اواخر امسال يا نهايتا اوايل سال 94 اين آلبوم را منتشر كنيم. 

در رابطه با ادامه فعاليت‌هاي خودم هم بايد بگويم كه بعد از اينكه آلبوم مرتضي منتشرشد، آلبوم خودم را استارت مي‌زنم. در حال حاضر در رابطه با اين آلبوم با دوستان ترانه‌سرا، آهنگساز و تنظيم‌كننده صحبت‌هايي ابتدايي انجام شده است، منتها فكر مي‌كنم اين مسئله كمي طول بكشد. 

بعد از انتشار قطعه «سرت رو برنگردوندي‌« در فضاي مجازي برخي از علاقه‌مندان موسيقي اعتقاد داشتند كه شما از نام مرتضي پاشايي سوءاستفاده كرده‌ايد. پاسخ شما به اين ادعاها چيست؟

اين صحبت‌ها بيشتر شبيه طنز است كه من بخواهم از نام مرتضي سوء استفاده كنم چون مرتضي پاره‌اي از وجود من و خانواده‌ام است. من كه هيچ وقت از پاره وجود خودم سوء‌استفاده نمي‌كنم. 

قبل از انتشار اين قطعه فكر مي‌كرديد به اين اندازه مورد استقبال قرار بگیريد؟

 من فكر مي‌كنم مهم‌ترين دليلي كه باعث شد اين آهنگ مورد توجه مردم قرار بگيرد و ميزان دانلود و بازيد بالايي داشته باشد، اول لطف خدا بوده و در مرحله بعد محبتي بود كه مردم نسبت به مرتضي و من داشتند. 

حرفي مانده؟

براي حرف آخر فقط بايد بگويم، از مردم عزيز اين درخواست را دارم كه واقعا بياييم اين مسئله را به هم ياد بدهيم كه زود قضاوت نكنيم و اينكه بگذاريم كمي زمان بگذرد و آن شخص را بشناسيم، سپس در موردش قضاوت‌ كنيم. 

مدير برنامه‌های مرتضی پاشايی از خواننده شدن برادر مرتضی می‌گويد

مهدي كرد: آلبوم مصطفي را منتشر می كنيم

مدير برنامه‌هاي مرحوم مرتضي پاشايي درباره ورود برادر اين خواننده به عرصه موسيقي و خوانندگي توضيحات جالبي داد و در گفت‌وگو با «زندگي ايده آل» از زواياي تاريك اين موضوع براي اولين بار پرده برداشت. بخش‌هايي از صحبت‌هاي او را در ادامه مي‌خوانيد.
[color][size][font]
[/font][/size][/color]
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مصطفي پاشايي: من و سوء‌استفاده از مرتضی؟! 1
[color][size][font]
[/font][/size][/color]

اين كار مربوط به الان نيست. استارت اين فكر و اين اقدام از يك سال پيش زده شده بود ولي ما آنقدر درگير كنسرت‌هاي مختلف بوديم كه نتوانستيم پرداخت به موضوع خوانندگي مصطفي را خيلي زودتر آغاز كنيم. هميشه در هر تعطيلي‌ كه مي‌شد، اعم از ماه رمضان و ماه محرم، مرتضي مي‌گفت خيلي زودبايد بنشينيم و درباره كارهاي مصطفي تصميم بگيرم و زودتر موضوع را به مرحله عمل برسانيم. خود مرتضي هم روي اين موضوع بسيار جدي بود و حالا هم كه مرتضي در بين ما نيست قطعااين موضوع را تا انتها پيش خواهيم بود و اجازه نمي‌دهيم اين كار نيمه تمام بماند. 

تفكر ما براي ورود مصطفي به بازار رسمي خيلي جدي است و شايداين صحبت‌ها را اولين بار است كه من درمجله شما عنوان مي‌كنم كه مرتضي قطعات زيادي را براي برادرش ساخته و از همان زمان هم اعتقاد داشت اين آثار براي صداي مصطفي ساخته شده است. قرار بود يك دفعه همه را غافلگير كنيم. مثلا بعضي وقت‌ها به اين فكر مي‌كرديم كه به يك باره آلبوم مصطفي را منتشر كنيم تا همه غافلگير شوند يا مثلا در سكوت خبري تك قطعاتش را منتشر كنيم تا بتوانيم نظر همه را براي جذب به صدا و آثار مصطفي جلب كنيم. 

در سه قطعه كامل هم مرتضي صداي مصطفي را ضبط كرده و آن قطعات هم آماده است. فقط بايد تنظيم مجدد شوند و همه اين اتفاقات مال زمان گذشته است ولي مردم فكر مي‌كنند اين موضوع تازه شكل گرفته و به مرحله عمل رسيده كه اصلا به اين صورت نيست و نبوده. با تمام اين اوصاف با قدرت تمام روي آثار مصطفي متمركز خواهيم بود و در كنارش كارهاي انتشار آلبوم آخر «مرتضي پاشايي» را هم انجام مي‌دهيم و خيلي تلاش مي‌كنيم كه اين آلبوم پيش از عيد وارد بازار موسيقي كشور شود.