انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بهبود فعاليت مغز به كمك ويتامين ب
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
محققان آمريكايي خبر دادند:

بهبود فعاليت مغز به كمك ويتامين ب


جام جم آنلاين: محققان از تاثير «ويتامين ب» در کمک به بهبود وضع مغز پس از سکته مغزي خبر دادند.




به نوشته روزنامه ديلي تلگراف ، محققان آمريکايي در تحقيقي جديد دريافته اند مصرف ويتامين ب در بيماران پس از سکته مغزي مي تواند با بهبود وضع رگهاي خوني به بازگشت فعاليت مغز کمک کند.

پزشکان در بيمارستان هنري فورد در ديترويت دريافتند «ويتامين ب 3» يا «نياسين» که يک ويتامين معمولي حل شدني در اب است ، عملکرد عصب شناختي مغز را پس از سکته مغزي باز گرداند.

به گفته دانشمندان اين يافته ها که از ازمايش بر روي موش ها بدست آمد ، به آزمايش هاي مشابهي در انسان خواهد انجاميد. با دادن نياسين به موش ها پس از سکته مغزي رشد رگ هاي خوني جديد در مغز انها مشاهد شد. همچنين سلول هاي عصبي در مغز آنها روييد که عملکرد عصب شناختي شان را به طور قابل ملاحظه اي بهبود داد.

به گفته «مايکل چاپ» که رياست اين تحقيق را بر عهده داشت ، يافته هاي جديد مي تواند منجر به درمان کم هزينه تازه اي در بيماران پس از سکته مغزي شود که يکي از مخرب ترين عوارض عصب شناختي است. بعلاوه نتايج اين تحقيق ممکن است در ديگر زمينه هاي طب اعصاب از جمله جراحات مغزي راهگشا باشد.

هر سال حدود صد و پنجاه هزار نفر در انگليس به سکته مغزي دچار مي شوند که خونريزي ، يا ايجاد يک لخته خوني ، موجب نرسيدن اکسيژن به سلول‌هاي مغزي و مرگ آنها مي شود. اين عارضه علت اصلي معلوليت ها در انگليس است و اغلب منجر به ناتواني در تکلم ، فقدان هماهنگي رفتاري و مشکلاتي در انجام وظايف روز مره مي شود.

مطالعات گذشته درباره «ويتامين ب» نشان داده بود اين ويتامين مي تواند به جلوگيري از حمله قلبي و سکته مغزي کمک کند.

نتايج اين تحقيق در کنفرانس بين المللي سکته مغزي در سان آنتونيو ارائه شد.