انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فناوریهای سه بعدی برای کودکان زیر شش سال خطرناک هستند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
فناوریهای سه بعدی برای کودکان زیر شش سال خطرناک هستند



به گزارش ترفندستان, به نقل از لنفورماتیسین, در گزارش ضخیمی که ANSES (سازمان ملی امنیت بهداشت تغذیه, محیط زیست و کار) فرانسه منتشر کرده, در مورد خطرات فناوریهای سه بعدی برای کودکان زیر شش سال هشدار داده شده است.
 
سینما, تلویزیون, کنسول و بازیهای ویدیوئی, کلاهکهای نمایش مجازی و کلا فناوریهای نمایش سه بعدی همچنان افزایش یافته و به تدریج استفاده از انها رایج میشود و به همین دلیل سازمان ملی امنیت بهداشت تغذیه, محیط زیست و کار به این فناوریها توجه نشان داده و انها را بررسی و در گزارشی تحت عنوان : "تاثیرات پتانسیل فناوریهای سمعی-بصری سه بعدی برجسته بینی روی سلامتی" به انها پرداخته و درنتیجه این گزارش توصیه شده که در استفاده از انها بخصوص برای کودکان زیر شش سال که سن متوسطی است که دید انها شروع به تکامل میکند احتیاط شود. قابل ذکر است که تکامل شبکیه چشم تا سنین بین 13 تا 16 سال ادامه دارد.
 
به عبارتی دیگر, استفاده از فناوریهای سه بعدی میتوانند به توسعه و تکامل درست فیزیولوژِکی و بینش کودکان اسیب برسانند. همچنین در این گزارش از مشکلاتی چون خستگی چشم و سردرد و غیره یاد شده است.
 
در عمل این سازمان استفاده از این فناوریها را برای کودکان زیر شش سال منع کرده و برای کودکان زیر سیزده سال و همچنین همه انانیکه مشکلات دید دارند توصیه میکند که در حد قابل قبول و بدون زیاده روی از این فناوریها استفاده کنند.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.