انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: قوی ترین مدل پانامرا عرضه شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بالاخره پس از مدت ها انتظار پورشه، فروش قوی ترین مدل «پانامرا» را با پسوند Turbo-S آغاز کرد؛ آیا این سورپرایز پورشه برای سال 2015 است؟

این روزها اگر گذری از خیابانهای شمال شهر تهران یا دیگر شهرهای بزرگ کشور داشته باشیم، امکان ندارد که در میان موجی از خودروهای تکراری ساخت داخل، یک خودرو خارجی گرانقیمت را به وفور مشاهده نکنیم و آن چیزی نیست جز پورشه پانامرا!

محصول گرانقیمت پورشه که در چند سال گذشته به محبوب ترین محصول این خودروساز آلمانی در میان لوکس سواران ایرانی مبدلشده است.

داستان تولد پانامرا به سال 2009 بازمی گردد؛ زمانی که کمپانی پورشه پس از گذشت 79 سال از تاسیس این شرکت، نخستین سدان لوکس خود را در آن سال رونمایی کرد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قوی ترین مدل پانامرا عرضه شد 1

هر چند که ایده ساخت یک پورشه 4 در لوکس به اواخر دهه 80 میلادی باز می گردد و حتی نمونه ای کانسپت (مفهومی) براساس مدل 911 اما با فرم بدنه چهار در ساخته شد و به نمایش درآمد اما با اینحال پروژه ساخت نخستین سدان این شرکت به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه این کمپانی اشتوتگارتی نخستین سدان لوکس خود را با نام «پانامرا» و با استایلی شبیه فرم بدن کروکودیل، اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه خودرو شانگهای چین در آوریل 2009 رونمایی کرد.

طبق آمار منتشره در دو سال اخیر با وجود فروشو خوب پورشه پانامرا در چهار گوشه دنیا اما بازار اصلی پانامرا، ایالات متحده محسوب می شود که بیشترین میزان تقاضا را برای این خودرو داشته است. 

پورشه پانامرا با طراحی سنت شکن خود (که از کروکودیل الهام گرفته شده) در سگممنت خودروهای لوکس فول سایز قرار می گیرد که رقبای قدری چون مرسدس بنز S-Class و ب ام و سری 7 را رو در روی خود می بیند. با اینحال برخی، این خودرو را در رده خودروهای «فوق لوکس» (اصطلاحا خودروهای Exotics) قرار می دهند؛ کلاسی که تنها رقبایی چون «آستون مارتین رپید» و «مازراتی کوارتوپورت» یارای رقابت با این خودرو اشرافی را دارا هستند.

پانامرا V6، پانامرا S، پانامرا 4S، پانامرا توربو، پانامرا S هیبریدی، پانامرا GTS و گونه دیزلی پانامرا محصولاتی بودند که پیش از این برای طیف گسترده ای از مشتریان این خودرو ساخته و پرداخته شده بودند.

بهار سال جاری بود که پس از معرفی نسل نو مازراتی گوارتوپورت و ارائه نسل نو مرسدس بنز S-Class، شرکت پورشه برای آنکه هنوز هم در بازار خودروهای لوکس حرفی برای گفتن داشته باشد، از نسخه FaceLift (بهینه سازی شده) پانامرا رونمایی کرد. اکنون پس از گذشت چند ماه از معرفی پانامرای جدید، شرکت پورشه قوی ترین، سریع ترین و البته گرانقیمت ترین نسخه تولیدی این خودرو را آماده فروش کرده است؛ نسخه ای که قرار است با پسوند Turbo-S شناخته شود.

جراحی پلاستیک روی کروکودیل!

طراحان پورشه در تمامی زوایای این خودرو از همان الفبای همیشگی طراحی خود استفاده کرده اند. الفبایی که سالیان سال است بدون تغییر مانده و طراحان پورشه را به تنبل ترین طراحان دنیا مبدل ساخته است. در نخستین نگاه پانامرا را خودرویی تنومند و قلدر خواهید یافت که نگاه ها را به سوی خود جلب می کند. با اینکه نه تنها پانامرا زیبایی بصری دیگر اتومبیل های مجلل گرانقیمت را ندارد و حتی از سوی برخی نشریات تخصصی به اغراق جزو «زشت ترین سدان های فول سایز دنیا» به شمار می آید اما در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قوی ترین مدل پانامرا عرضه شد 1

اما از مهمترین تغییرات اعمال شده در قسمت ظاهری پانامرای جدید می توان به جایگزینی سپر جدید جلو با سپرهای قدیمی اشاره کرد که با داشتن هواگیرهای بزرگتر، علاوه بر ظاهر خشن و اغواگر خود سبب تنفس بهتر پیشرانه نیز می شود.

علاوه بر این قسمت عقب خودرو (که در مدل قبلی بیشترین انتقادات متوجه این نما بود)، شاهد تغییراتی بوده است. انتقال قاب پلاک روی سپر، برآمدگی بیشتر سپر نسبت به مدل پیشین، باریک تر شدن چراغ های عقب که مجهز به فناوری روشنایی LED شده اند و در نهایت پهن تر شدن شیشه عقب از جمله مهمترین تغییرات اعمال شده در قسمت عقب این خودرو به شمار می آیند اما گل سرسبد تغییرات ظاهری پانامرای جدید که شناساگر این نسخه نیز به شمار می آید پکیج ادوات مشکی رنگ بدنه نام دارد که قرار است به صورت آپشن جداگانه عرضه شود.

این پکیج سبب شده تا تمامی قیمت های غیرفلزی بدنه از جمله زه های پنجره دیفیوزر، خروجی های اگزوز و اسپویلر عقب به رنگ مشکی رنگ آمیزی شود تا این خودرو شخصیت اسپورتی بیشتری به خود بگیرد. همچنین با بالا گرفتن عطش برخی بازارهای نوظهور همچون بازار چین و خاورمیانه به خودروهای لیموزین (تشریفاتی) شرکت پورشه اعلام کرده برای نخستین بار نسخه کشیده شده پانامرا را با فاصله بیشتر بین دو محور ارائه خواهد کرد.

این نسخه که پانامرا LWB (Long Wheel Base) نام دارد، افزایش 3050 میلیمتری را نسبت به نسخه های عادی پانامرا تجربه کرده تا راحتی بیشتری را برای سرنشینان عقب خودرو به ارمغان بیاورد.

تغییرات دینامیکی


نسخه بهینه سازی شده پانامرا همچون مدل پیشین خودقرار است با طیف وسیعی از پیشرانه های بنزینی، دیزلی و هیبریدی عرضه شود. مدل پایه نسخه جدید پانامرا که مانند گذشته با پسوند V6 شناخته خواهد شد، مجهز به پیشرانه شش سیلندر تنفس طبیعی بوده که توانایی تولید 310 اسب بخار قدرت (یعنی 10 اسب بخار بیشتر از مدل قبلی) را دارا است. 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قوی ترین مدل پانامرا عرضه شد 1

اعضای دیگر خانواده پانامرا، مدل های S و 4S بوده که با بهره گیری از یک پیشرانه کاملا جدید 8 سیلندر، 420 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهند. گفتنی اینکه این میزان قدرت 5 درصد بیش از قدرت تولیدی مدل پیشین S و 4S است.

بنا بر اعلام مدیران پورشه، گل سر سبد اعضای خانواده پانامرا نیز مدل Turbo-S خواهد بود که به یک پیشرانه حجیم 4.8 لیتری توئین توربو مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 570 اسب بخار را داراست که با کمک جعبه دنده جدید 8 سرعته پورشه، قدرت تولیدی خود را به چرخ های عقب منتقل می سازد. 

علاوه بر اینها، نسخه پانامرا GTS که مشهورترین نسخه این خودرو به شمار می آید نیز تغییراتی را به خود دیده است. پیشرانه GTS که همان پیشرانه معروف 4.8 لیتری پانامرا است، دارای قدرتی معادل 440 اسب بخار و 520 نیوتن متر است. مهندسان پورشه با تعویض بادامک و میل سوپاپ های پیشرانه 4S با قطعات ارتقاء یافته و تجهیزات پیشرانه به دریچه ورود هوای بزرگتر توانسته است علاوه بر افزایش قدرت و گشتاور پیشرانه، بیشینه سرعت دورانی موتور را نیز تا مرز 7100 دور در دقیقه افزایش دهند.

همه این عوامل در کنار یکدیگر سبب شده اند تا نسخه جدید پانامرا بیش از پیش اغواگر و هیجان انگیز به نظر آید. با همه این تفاسیر اگر پانامرا GTS هم نتوانست رضایت شما را جلب کند، نسخه Turbo-S گزینه مناسب شماست! قوی ترین، سریع ترین و گران ترین نسخه پانامرا به لطف پیشرانه 570 اسب بخاری خود تنها 3.8 ثانیه زمان می خواهد تا خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برساند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قوی ترین مدل پانامرا عرضه شد 1

برای درک بهتر موضوع بهتر است اشاره کنیم که این رکورد به میزان 0.1 ثانیه از سوپراسپورت 260 هزار دلاری فراری 458 سریع تر است! ضمن اینکه سقف سرعت این خودرو به عدد جنون آمیز 310 کیلومتر بر ساعت ارتقاء یافته است اما همه تغییرات اعمال شده در نسخه جدید پانامرا به اعداد و ارقام مربوط به سرعت و شتاب محدود نمی شود؛ چرا که با به کارگیری جدیدترین سامانه های کاهش مصرف سوخت و فناوری هوشمند Porsche Exhaust System در این خودرو، پانامرا Turbo-S مدل 2015 به میزان 11 درصد کم مصرف تر از مدل پیشین خود شده و به طور میانگین در هر 100 کیلومتر از مسیر پیمایش در سیکل ترکیبی 10.2 لیتر بنزین می سوزاند.

شرکت پورشه اعلام کرده که نسخه جدید پانامرا با امکان سفارش 17 نوع رنگ بدنه و شش نوع رنگ بندی تریم داخلی از زمستان سال جاری با قیمت پایه 95 هزار دلار برای نسخه Base و 180 هزار دلار برای نسخه استاندارد Turbo-S به دست مشتریان خواهد رسید که این رقم در فول ترین نسخه به 205 هزار دلار خواهد رسید.