انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: به خوانندگی وحید تاج و کمانچه اردشیر کامکار؛ «رندان تشنه لب» به بازار موسیقی آمد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
«رندان تشنه لب» به بازار موسیقی آمد
به گزارش سینماخبر؛ «رندان تشنه لب» اثری است با ویژگی‌های ملودیک موسیقی دستگاهی ایران با این تفاوت که بافت آن پلی‌فونیک است. در نوشتن قطعات ارکستری این اثر، منطق ملودی در خطوط کُنتر و هارمونی بر اساس سلیقه صوتی آهنگساز شکل گرفته و فارغ از قواعد هارمونی و کنترپوان موسیقی کلاسیک غرب است گرچه ممکن است در جاهای نیز این قواعد مشترک باشند.


سلمان سالک در یادداشتی که در این آلبوم منتشر شده، نوشته است: «این نگاه به آهنگسازی تجربه‌ای‌ست از تجاربی که باید در این راستا صورت گیرد چرا که به اعتقاد من چند صدایی در موسیقی پدیده‌ای طبیعی و خوشایند برای انسان بوده و مختص موسیقی غرب نیست. نمونه‌های زیادی در موسیقی نواحی ایران و کشورهای دیگر وجود دارد که این مدعا را ثابت می‌نماید. امید است که مقبول طبع صاحب‌نظران افتد. نکته دیگری که در این آلبوم اهمیت دارد توجه به آواز به عنوان ویژگی بارز موسیقی ایرانی است. خصوصاً‌ که در سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته و اغلب آلبوم‌ها و کنسرت‌ها ژانر تصنیف مورد توجه است در حالی که آواز متن اصلی موسیقی ایرانی بوده و کم توجهی به آن موجب تضعیف این موسیقی شده و صدمات جبران‌ناپذیری در آینده به همراه خواهد داشت.

پس در اینجا لازم است از همت دوست عزیزم وحید تاج که به حق آوازهای پرشوری را در این مجموعه خوانده کمال تشکر و سپاس را بنمایم. همچنین تشکر ویژه از استاد اردشیر کامکار که قبول زحمت کردند و این اثر را با صدای کمانچه خود مزین نمودند دارم و در پایان از مادرم و همه دوستانی که در این آلبوم مرا یاری کردند سپاسگذارم و با قدردانی از همسر عزیز و مهربانم که همواره پشتیبانم بوده است.»

دیلمان (قطعه ای برای تار با همراهی قیچک، ویلنسل و نی، ضربی دشتی، بی کلام)، شهر خاموش (ساز و آواز با کمانچه)، زندان شب یلدا، سرزمین مادری (قطعه ای برای تار و آواز)، درد گنگ، آواز ابوعطا (ساز و آواز با نی) و دولت بیدار (بر اساس ملودی محلی مازندرانی)، عناوین 7 قطعه این آلبوم هستند.

بر اساس این گزارش، آلبوم موسیقی «رندان تشنه لب» به خوانندگی وحید تاج، کمانچه اردشیر کامکار و آهنگسازی سلمان سالک به تازگی توسط نشر موسیقی آوای مهربانی منتشر شده است.