انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آخرين وضعيت جسمي پرويز كلانتري
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
آخرين وضعيت جسمي پرويز كلانتري 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 به گزارش سينماخبر؛  فرح یوسفی همسر پرویز کلانتری هنرمند پیشکسوت نقاشی مدرن ایران درباره آخرین وضعیت جسمی و روحی این هنرمند توضیح داد: همچنان هوشیار است و اوضاع جسمی و روحی او هیچ تغییری نکرده است.

وی درباره نظر تازه تیم پزشکی این هنرمند نیز بیان کرد: همان نظراتی که از قبل داشتند، تکرار می کنند. علیرغم آن که گفتاردرمانی و فیزیوتراپی انجام می شود اما هیچ تفاوتی با روز اول نداشته است.

همسر این هنرمند نقاش ادامه داد: به هر حال این وضعیت جدیدی است که به نظر می رسد باید طی شود تا ببینیم خدا چه می خواهد.

وی همچنین درباره تغذیه پرویز کلانتری هم گفت: لوله ای که در بدنش کار گذاشته بودند، عفونت کرده است و باید این هفته برای خارج کردن آن به بیمارستان مراجعه کنیم.

یوسفی ادامه داد: غذا را به صورت مایعات می تواند بخورد و باید به این شیوه ادامه دهیم، اگر چه گاهی به لحاظ روحی شرایط نامساعدی پیدا می کند و لب به غذا نمی زند و این کمی مشکل ایجاد می کند.

وی درباره ممنوعیت ملاقات با این هنرمند نیز یادآور شد: پزشکان گفتاردرمانی، او را ممنوع الملاقات کرده اند چرا که بعد از هر دیدار با دوستان و اقوام، دچار افسردگی می شود و دوست ندارد که در این وضعیت دیده شود.

 پرویز کلانتری هنرمند نقاش، نویسنده و روزنامه نگار شامگاه سه شنبه ۱۸ آذرماه سال ۹۳ به علت سکته مغزی در بخش سی‌سی‌یو بیمارستان تریتا بستری شد و پس از آن با وخیم شدن وضعیتش به بخش آی سی یو این بیمارستان منتقل شد.

او بعد از ۱۰ روز به منزلش منتقل شد و اکنون حدود سه ماه از این اتفاق می گذرد و حال نقاش کویرهای ایران تغییر چندانی نکرده است.

این هنرمند متولد  ۱۳۱۰ در زنجان و دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبای تهران است که از جمله هنرمندان مکتب سقاخانه ای محسوب می شود.  او مدتی را در کالج هنری کودکان در کالیفرنیا فعالیت داشته و همچنین مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در  دوره ای بر عهده داشته است.

او  تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در داخل و خارج از ایران شرکت کرده‌ و یکی از آثارش در فهرست تمبرهای ویژه سازمان ملل به چاپ رسیده ‌است . همچنین تابلوی مشهور «شهر ایرانی» او در مقر سازمان ملل در نایروبی قرار دارد.

کلانتری از سال ۵۳ با شروع نقاشی‌های کاهگلی، دوره تازه‌ای را در زندگی هنری خود آغاز کرد که تا امروز ادامه یافته ‌است. تابلوهای او جلوه‌ای ملموس از زندگی مردمان کویر و ساحل را در خود دارد و بیشتر با تابلوهای کاهگلی‌اش شناخته می‌شود. این هنرمند علاوه بر نقاشی در زمینه نویسندگی نیز دستی قوی دارد و تاکنون چند مجموعه داستان از او منتشر شده است که کتاب‌های «ولی افتاد مشکل ها»، «چهار روایت» و «نیچه نه، فقط بگو مشداسماعیل»، «سر این خط را بگیر و بیا» از آن جمله است.