انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: جزئیات آخرین جلسه کانون کارگردانان سینما
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
جزئیات آخرین جلسه کانون کارگردانان سینما 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سينماخبر؛  سخنگوی کانون کارگردانان درباره جلسه روز گذشته 16 اسفند ماه کانون به اظهار نظر پرداخت.

او در پاسخ به اینکه در جلسه عصر گذشته کانون کارگردانان در رابطه با چه موضوعاتی بحث شد؟ گفت: طبیعتا با نزدیک شدن به سال نو و تعطیلات نوروزی که در پیش است، بحث راجع به وضعیت حال و آینده سینمای ایران و چالش‌های پیش رو و تحلیل کانون از این شرایط محور اصلی گفت‌وگو‌ها بود و شورای مرکزی جمع‌بندی این گفتگوها را به صورت یک بیانیه تحلیلی به زودی در اختیار اهالی سینما و مسوولان قرار خواهد داد.

اسعدیان همچنین در پاسخ به این سوال که با انتخاب هیأت مدیره جدید و بحث اصلی انتخاب مدیرعامل جدید خانه سینماست با توجه به عدم حضور نماینده کانون در هیأت مدیره نقش کانون در این رابطه چگونه است؟ گفت: همان‌طور که گفتم کلید اصلی این گونه مباحث، تحلیل شرایط و درونمایی است که از آینده سینمای ایران داریم. ما با همین تحلیل آقای داوودی را به اتفاق آرا به عنوان نماینده کانون به مجمع عمومی خانه سینما معرفی کردیم. به نظر ما اشراف آقای داوودی به مسائل صنفی و تجارب ایشان در این زمینه از جمله حضور به عنوان رئیس شورای صنفی اکران در سال گذشته و نقش مثبت ایشان و آگاهی که از شرایط فعلی و معضلات و بحران‌های پیش رو دارد می‌توانست نقش تأثیرگذاری در هیأت مدیره خانه سینما داشته باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه علیرغم احترامی که برای دیگر صنوف خانه سینما و رأی آن‌ها قائلیم براین اعتقادیم که دوستان تحلیل دقیقی از شرایط نداشتند. با این حال همان‌گونه که در گفتگوی قبلی اشاره کردم شورای مرکزی بنا ندارد که در برابر این شرایط موضعی منفعلانه اختیار کند. برای ما اولویت اصلی حفظ و صیانت از خانه سینما و دستاوردهای چند سال گذشته است. عدم حضور نماینده ما در هیأت مدیره به معنای قطع ارتباط با این دوستان نیست، بلکه قطعا نظرات خود را چه به صورت گفت‌وگوهای شفاهی و چه به صورت مکتوب به اطلاع آن‌ها خواهیم رساند.

همایون اسعدیان در پایان خبر داد:شورای مرکزی تصمیم دارد تا در اواخر اردیبهشت و یا اوایل خردادماه آینده، ششمین شب کانون را برگزار کند. تجربه دوره‌های قبل به ما ثابت کرده که برگزاری این شب در ایجاد فضای دوستی و همدلی نه تنها میان اعضاء کانون بلکه در بین همه صنوف خانه سینما نقش بسزایی دارد. طبیعتا بعد از انتخاب دبیر ششمین شب کانون، اطلاعات کامل‌تری را در اختیار اهالی سینما قرار خواهیم داد.