انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیوگرافی یون سئونگ آه (سئول)
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بیوگرافی یون سئونگ آه (سئول) 1
یون سئونگ آه بازیگر کره ای، متولد ۲۹ سپتامبر ۱۹۸۳ و فارغ التحصیل رشته هنر پارچه و لباس و نساجی از دانشگاه چوسان است. در فوریه ۲۰۱۲ دوستی یون و بازیگری به نام کیم مو یئول (kim mu yeol) تایید شد. یون و کیم نامزد کردند تا در ۴ آوریل ۲۰۱۵ ازدواج کنند.

پس از اینکه او را در خیابان کشف کردند، یون کار حرفه ای خود را به عنوان مدل آغاز کرد، ودر مجلات CeCi، و Elle Girl Korea، Vogue Girl Korea و Cosmopolitan Korea ظاهر شد و با Nivea و J.Estina قرارداد انحصاری بست. نخستین بار در سال ۲۰۰۶ با حضور در دو موزیک ویدئو توسط الکس چو و جی سان مورد توجه قرار گرفت.

پس از پایان هنرنمایی خود، یون حرفه بازیگری را با بازی در نقش های حمایت کننده در سریال های Playful Kiss و Moon Embracing the Sun (افسانه خورشید و ماه) دنبال کرد. در سریال افسانه خورشید و ماه، به بازی در نقش خدمتکار یئون وو پرداخت که تبدیل به شمشیرزنی ماهر می شود. در این سریال در کنار بازیگرانی چون کیم سو هیون، هان گا این، جانگ ایل وو، کیم مین سئو و سونگ جائه هی ایفای نقش کرد.

اولین نقش برجسته او در سال ۲۰۱۲ و در سریال کمدی رمانتیک Ms Panda and Mr Hedgehog (خانم پاندا و آقای خارپشت) بود و نقش صاحب یک فروشگاه کیک را مقابل Lee Donghae بازی کرد.
منبع:جوان ایرانی