انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: سیستم Active Sound برای ب ام و i8
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 شاید برای برخی ها Active Sound سیستم نا آشنایی باشد اما برای هواداران ب ام و چنین نیست؛ البته آنها از این سیستم خاطره چندان خوبی ندارند . . .

سیستم Active Sound برای ب ام و i8 1
تولید انبوه سیستم Active Sound نخستین بار روی M5 F10 امتحان شد. دلیل آن هم کاملا واضح بود؛ انجین V8 جدید باواریایی ها با اینکه به لحاظ کارایی از همه نظر بهتر از انجین V10 سابق M5 E60 بود اما صدای آن چنگی به دل نمی زد! برای کاهش نسبی نارضایتی ها ، تکنولوژی Active Sound Design معرفی شد. در این تکنولوژی، صدای شبیه سازی شده انجین با توجه به سه پارامتر (سرعت، میزان فشردن پدال گاز و دور موتور) از طریق اسپیکرهای سیستم صوتی خودرو  پخش می شد.
بعد از آنکه Active Sound امتحانش را روی M5 F10 پس داد، باواریایی ها آنرا بصورت سفارشی روی M6 F12/F13 نیز قرار دادند و با استقبالی که از آن شد، این سیستم حتی روی M135i نیز قرار گرفت. همچنین قابل پیش بینی است که مشتریان مدل های M3 F80 و M4 F82 نیز بزودی از آن بهره می برند.
اما نکته ای که انتظارش را نداشتیم، قرار گرفتن Active Sound بر روی هیبریدی i8 است که ظاهرا بصورت استاندارد بوده و برخلاف مدل های پیشین، مشتریان قادر به غیر فعال کردن آن نخواهند بود. همچنین با توجه به خبرهای غیر رسمی، گفته می شود که این سیستم بگونه ای بهبود یافته که علاوه بر سرنشینان، از طریق اسپیکرهای بیرونی نیز صدای شبیه سازی شده انجین (تنها در حالت الکتریکی) به گوش عابرین پیاده برسد. در ویدئوی کوتاه زیر عملکرد سیستم Active Sound را در حین شتابگیری سریع i8 می بینی؛ یک صدای منحصر به فرد و هیجان انگیز!