انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیوگرافی و گپی کوتاه با محسن کیایی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سِپآس

بیوگرافی و گپی کوتاه با محسن کیایی 1
محسن کیایی متولد سال ۱۳۶۰ در اهل تهران می باشد
تحصیلات : فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی.
وی برادر مصطفی کیایی نویسنده و کارگردان سینما می باشد.
محسن کیایی علاوه بر بازیگری نویسندگی هم میکند.ه فیلمنامه سریال مهمانان ویژه به کارگردانی جواد رضویان که چندی پیش از شبکه تهران پخش گردید توسط وی نوشته شده است.

وی در سینما نیز در فیلمهای بعد از ظهر سگی سگی و ضد گلوله و اخیرا نیز در فیلم برادرش به نام خط ویژه نیز بازی داشته است.
وی با سریال راه در رو ( نقش پیام بازرگانی )  سعید آقاخانی پا به تلویزیون گذاشت . پس از آن نیر در سریال مهمانان ویژه نیز حضور داشت .
آخرین محسن کیایی نیز در تلویزیون بازی در ( نقش براتعلی)  سریال پرده نشین به کارگردانی بهروز شعیبی می باشد .
هم چنین نیز او این روزها در حال بازی در فیلم جدید برادرش به نام عصر یخبندان در کنار بازیگران چون فرهاد اصلانی,بهرام رادان, آنا نعمتی و … می باشد.

مصاحبه
محسن کیایی برادر مصطفی کیایی یکی از نقش های اصلی فیلم «خط ویژه» را بازی کرده است. پس از «بعد از ظهر سگی سگی» و «ضد گلوله» این سومین همکاری کیایی با برادرش است.

گفت وگوی کوتاهی با او کرده ایم که می خوانید.
آقای کیایی به اندازه ای که بازیتان در فیلم «ضد گلوله» و «خط ویژه» دیده شد، چرا در «بعدازظهر سگی» دیده نشد؟
-فیلم «بعدازظهر سگی» کار پر پرسوناژی بود و نقش ها بین همه تقسیم شده بود و نقشی که من بر عهده داشتم خیلی جای کار نداشت

نقش جای کار نداشت یا مصطفی کیایی به شما اعتماد لازم را نداشت که نقش بهتری بدهد؟
-قرار بود از ابتدا نقش اصلی را مصطفی به من بدهد. «بعدازظهر سگی» فیلم اول مصطفی بود. هر چند پیشترمن تئاتر کار کرده بودم، اما در میان خود اهالی سینما اعتماد به من نبود. این بود که در ابتدا از نقش کوچکتر شروع کردم.

اما در «ضد گلوله» کمی جبران شد.
– می خندد در «ضد گلوله» دوست داشتم نقش دیگری را بازی کنم که آن نقش را هم مصطفی به من نداد.

چه نقشی؟ اتفاقاً خود مصطفی کیایی هم اشاره کرد که با دل چرکینی نقش نایب را بر عهده گرفتید؟
– (باخنده) قرار بود رنج سنی بازیگران در «ضد گلوله» پایین باشد، اما در بازنویسی مجدد که سن بازیگران بالا رفت،بر عهده گرفتن نقشی که دوست داشتم برایم غیر ممکن بود. من دلم می خواست نقش پرویز (با بازی مسعود کرامتی) را بر عهده بگیرم که قسمت نشد

ولی در «خط ویژه» یکی از ۵ نقش اصلی به شما رسید؟
-بله، مصطفی نظرش این بود که یا منوچهر یا شاهین را بر عهده بگیرم که خودم منوچهر را بیشتر پسندیدم

شخصیت منوچهر افت و خیز بیشتری دارد؟
-بله، در موقعیت های جذابتر قرار می گیرد، و بار کمدی رویش زیاد است

چرا در کارهای مصطفی بیشتر دیده می شوید علی رغم اینکه در سریال های دیگر هم بازی داشتید؟
-من در سریال نوروزی «راه درو» بازی داشتم، به نظر می رسد که انگار سریال های عید مثل گذشته محبوبیت ندارد. ماه رمضان بیشتر مورد استقبال مردم است.

چندان بازیگر پر کاری هم نیستید؟
-بعد از بازی در «ضد گلوله» پیشنهاد زیاد داشتم. بعضی نقش های پیشنهادی را دوست نداشتم. بعضی نقش ها را هم من دوست داشتم که آنها مرا دوست نداشتند.من عطش بازی کردن را ندارم، دوست دارم نقش هایی را بازی کنم که وقتی بر می گردم به آنها نگاه می کنم حالم خوب شود و خوشبختانه تا به حال اینگونه بوده.

چقدر با جنس آدم هایی چون منوچهر آشنا هستید؟
-بسیار زیاد، با مصطفی روز اول که صحبت می کردیم قرارمان این بود که آدم ها نزدیک به سطح آدم های جامعه باشند. همین قدر بگویم که منوچهر ما به ازای بیرون یک آدم است که در زندگیم می شناختمش.

در هر صورت بپذیریم که بازیگر چندان کار واردی نبودید. در فیلم های اخیر شما در کنار بازیگران خوب سینما چون: مهدی هاشمی،رضا عطاران، هانیه توسلی و… قرار گرفتید…دلهره اینکه نتوانید بده و بستان خوبی با این بازیگران نداشته باشید را نداشتید… خصوصاً در فیلم «خط ویژه» که باید با گروه بازیگران سینک می شدید:

-به طور کل آدمی هستم با اعتماد به نفس بالای زیاد و همینطور ریلکس هم هستم. وقتی کنار رضا عطاران یا مهدی هاشمی قرار می گرفتم سعی ام این نبود که تلاش کنم کنار آنها با مزه باشم. فقط سعی می کردم رئال بازی کنم. به هیچ عنوان استرس نداشتم و می دانم از پس نقش خوب بر می آیم. به خودم اعتماد کامل دارم. هر جور سختی هم بوده از گذشته تحمل کردم. تنها شانسی که آوردم این بود که در کنار آدم های خوبی چون رضا عطاران و مهدی هاشمی قرار گرفتم. همکاری با آنها برایم کلاس درس بود. نکته دیگر اینکه آدمی هستم که به راحتی با آدمها ارتباط برقرار می کنم و در تیم آنها قرار می گیرم.

با مصطفی سر صحنه برای تبادل نظر مشکلی نداشتید؟
-نمی دانم چرا من و مصطفی هیچ وقت به مشکل بر نمی خوردیم از اول ایده شکل گیری کار تا به انتها در کنارش هستم. او هم در همه کارهایم مشورت به من می دهد و در کنارم هست.

در هر صورت از اسم برادر توقع دیگری هم نمی توان داشت..
-باور کنید بعضی برادرها اینگونه نیستند، من به اندازه مصطفی و تهیه کننده برای فروش فیلم استرس دارم! فیلم را از خودم می دانم. به کارهای مصطفی هر جا نقدی هم داشته باشم می گویم و همیشه با هم حرف می زنیم.

بعد از «خط ویژه» مسیر کاری تان رو به پر کاری می رود؟
-دوست دارم کار کنم، اما بیشتر می نویسم که مجبور نباشم هر کاری را قبول کنم. باور کنید همین الان چند پیشنهاد خوب از کارگردانان خوب دارم. چون قطعی نیست نمی توانم نامی ببرم.

فکر می کنم با روحیه تان هم کار کمدی بیشتر می خواند؟
-برای من کمدی با جدی فرقی ندارد.

اما بیشتر در کارهای کمدی دیده شدید؟
-متأسفانه اینگونه شده. در «ضد گلوله» نقشم جدی است اما دوستان خانمم به من می گویند با نقشت زیاد می خندیم، در «خط ویژه» واقعاً می گویم چنین توقعی نداشتیم. اصلاً ما می خواستیم بعضی جاها نقش منوچهر لج درآر شود. البته بگویم من بدم نمی آید با نقش های شیرین جا بیفتم، اما همیشه کارهای کمدی به من پیشنهاد می‌شود که امیدوارم در ادامه اینگونه نباشد.

از پشت صحنه «خط ویژه» خاطره شیرینی نداشتید؟
-باور کنید فیلم پشت صحنه «خط ویژه» اگر بیرون بیاید بیشتر از متن فیلم می فروشد.آنقدر فضای صمیمی و شادی داشتیم که نمی دانم از چه بگویم!

اشاره کردید که دستی در نوشتن هم دارید؟
-بله برای شبکه تهران و چند مورد دیگر فیلمنامه می نویسم

قصد کار کردن در تئاتر را ندارید؟
-علاقه زیادی به تئاتر دارم، اما چون مدتی است فاصله گرفتم، دوستانم را از دست دادم، خیلی تئاتررا دوست دارم و به دنبال فرصت می گردم.