انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تحلیل فنی تیم ملی سوئد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش "ورزش سه"، شدیدی پور در این باره نوشته است: سوئد تیمی که به آبی زردپوشان اسکاندیناوی معروف است، قرار است که به مصاف تیم ملی ایران در روز 11 فروردین برود . سوئد تیمی است که بعد از جام جهانی 1994 آمریکا توانست جایگاه مناسبی در رده بندی فیفا برای خود دست و پا کند و تا جایگاه 19 بالا برود اما بعد آن روند نزولی خود را شروع کرد و از رده 19 به رده 39 جدول رده بندی فیفا سقوط کرد.فوتبال سوئد سپس شاهد تغییراتی در فوتبال خود در سال 2009 شد و اریک هرمن سوئدی مربی که کارنامه خوبی هم نداشت به سکان مربیگری این تیم اضافه شد و زلاتان مرد شماره 1 سوئد کاپیتانی این تیم را بر عهده گرفت اما همچنان سیر نزولی آبی زردهای اسکاندیناوی ادامه دارد.

فقط شش ماه فوتبال
اگر کمی منطقی به روند نزولی تیم سوئد بپردازیم می توانیم یکی از دلایل عدم پیشرفت فوتبال این کشور را آب و هوای سرد این کشور بدانیم جایی که فوتبال فقط 6 ماهه و یا شاید هم کمتر از این در کشور جریان داشته باشد و این عاملی است که فوتبال سوئد از رده پایه ضعیف بعمل بیاید و تاثیر بسزایی در روند رشد فوتبال در سوئد داشته باشد و همین امر باعث شد که بیشتر بازیکنان این تیم در کشورهای دیگر بازی کنند. درحال حاضر فقط 4 بازیکن تیم ملی سوئد در لیگ سوئد بازی می کنند و البته میانگین سنی تیم ملی سوئد تا حدودی بالا است ( 28 سال) ... که این هم از ضعف های این تیم است.

بازلاتان - بی زلاتان
از نقطه های قوت تیم سوئد بی شک می توان زلاتان را نام برد که به گفته خیلی ازمفسران فوتبال،فوتبال سوئد فقط با زلاتان شناخته می شود. بطور ساده تر می توان گفت: که تیم ملی سوئد با زلاتان به سبک دیگری بازی می کند و وقتی که زلاتان در بازی نیست کاملاً تیم سوئد در پایین ترین سطح نمایان می شود.

موفق در جنگ
فوتبال سوئد بر مبنای قدرت بدنی سخت پیش می رود . بدین معنی که سوئدی ها از بچگی روی تمرینات بدنی بیشتر سرمایه گذاری می کنند و از قدرت بدنی خیلی خوبی برخوردار هستند ودر اکثر جنگ های یک به یک و تن به تن موفق تر از تیم های دیگرند.

سوئد در اکثر بازی ها ی خوب با سیستم 4-2-3-1 بازی می کند که در زمان حال به 4-3-3 و در زمان دفاع به 4-5-1 تبدیل می شود ،اگر زلاتان در بازی باشد تیم سوئد از جناح هایی میتواند واقعا خطرناک باشد اما در نبود زلاتان آنها سعی می کنند که از پاسهای کوتاه استفاده کنند . تیم سوئد بازیکن هایی دارد که در لیگ های فرانسه، هلند و ایتالیا بازی می کنند و از تجربه خوبی برخوردار هستند و با فوتبال روز اروپا آشنایی کامل دارند و این تجربه می تواند خطر خیلی بزرگی برای ایران باشد.

روی زمین بازی کنید
به هر حال ایران در ماههای آخر فوتبال خود تغییرات زیادی داشته و از بازیکنان خوب و جوانی بهره مند است. قطعا طرز تفکر کارلوس کی روش به مراتب از هرمن سوئدی در درجه بالاتری قرار دارد. ایران باید فوتبال را روی زمین خوب اجرا کند تا بتواند به پیروزی برسد و اگر بخواهد از توپهای بلند استفاده کند قطعا راه بجایی نخواهد برد چون سوئدی ها از قدرت سرزنی بالایی برخوردارند و از لحاظ فیزیک بدنی از ایرانی ها هم بهترو هم قدبلندتر هستند.