انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: برنامه علیرضا افتخاری در سال ۹۴
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
برنامه علیرضا افتخاری در سال ۹۴ 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 به گزارش سينما خبر؛  علیرضا افتخاری اواخر سال 92 بود که نخستین کنسرت رسمی در تمام دوران فعالیت هنری‌اش را برگزار کرد. افتخاری پس از چند سال سکوت که هیچ اثری منتشر نکرده بود، آلبوم «پادشاه فصل‌ها» را منتشر کرد و کنسرت آن را نیز در برج میلاد به‌روی صحنه برد. نمی‌توان نقش حسین پرنیا در بازگشت دوباره افتخاری به صحنه موسیقی را نادیده گرفت. پرنیا با آهنگسازی آلبوم «پادشاه فصل‌ها» زمینه حضور دوباره افتخاری در عرصه موسیقی را فراهم کرد.

افتخاری قرار بود در سال 93 کنسرتی در کرمانشاه برگزار کند که این کنسرت را به‌دلایلی لغو کرد. این خواننده دلیل لغو کنسرتش در کرمانشاه را احترام به مراسم بزرگداشت یکی از شهیدان کرمانشاه اعلام کرد.

امروز 10 فروردین زادروز علیرضا افتخاری است. باید دید این خواننده در سال 1394 فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی را چگونه دنبال می‌کند.

علیرضا افتخاری زاده 10 فروردین 1337 در اصفهان است. وی به‌گفته خودش تاکنون خوانندگی بیش از 60 آلبوم موسیقی را به‌عهده داشته است. افتخاری در سال 1389 موفق به اخذ نشان چهره‌های ماندگار شد.

این خواننده از 12سالگی نزد تاج اصفهانی به یادگیری ردیف‌های آوازی پرداخت. پس از مدتی نیز همزمان به بهره گیری از محضر جلیل شهناز و حسن کسایی در زمینه ردیف‌های موسیقی سنتی مشغول شد. در سال 1357 در آزمون باربد و در محضر اساتیدی چون علی‌اکبر خان شهنازی، داریوش صفوت، علی تجویدی و... موفق به کسب رتبه نخست گشت. از سال 1360 پس از درگذشت تاج اصفهانی نزد دادبه به ادامه تعلیم موسیقی پرداخت. در سال 1362 اولین آلبوم خود را به توصیه فرامرز پایور با نام «آتش دل» و به‌یاد استاد فقیدش تاج اصفهانی منتشر کرد. پس از آن آثار او از صدا و سیمای ایران به‌صورت مرتب پخش شده و کنسرت‌های مختلفی[1] در کشورهایی چون ژاپن، آلمان، کانادا و انگلستان برگزار نمود. وی در طول سه دهه فعالیت حرفه‌ای خود، تا کنون موفق به انتشار بیش از 60 آلبوم موسیقی در سبکهای سنتی، ارکسترال و تلفیقی با همکاری هنرمندانی چون پرویز مشکاتیان، حسین علیزاده، فریدون خوشنود، علی تجویدی، عباس خوشدل، محمدعلی کیانی‌نژاد، جهانبخش پازوکی، جلال ذوالفنون، هابیل علیف، فریدون شهبازیان، کامبیز روشن‌روان و... شده است. از آلبوم‌های معروف او می‌توان به مقام صبر، راز و نیاز، سرو سیمین، شور عشق، نیلوفرانه، یاد استاد، سرمستان، مستانه، امان از جدایی، قلندروار و صیاد اشاره نمود.

علیرضا افتخاری خواننده پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین آلبوم تاریخ موسیقی ایران یعنی نیلوفرانه1 است.