انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تست سقوط: آیفون 6 دربرابر گلکسی اس 6 اج
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تست سقوط: آیفون 6 دربرابر گلکسی اس 6 اج 1
یکی از موارد استاندارد برای بررسی مقاومت بدنه تلفن‌های همراه، تست سقوط است و در این بخش می‌توانید مقایسه تست سقوط آیفون 6 و گلکسی اس 6 اج را مشاهده کنید.
شاید شما هم از طرفداران همراه‌های هوشمند شرکت اپل یا همراه‌های هوشمند شرکت سامسونگ باشید، دراین صورت می‌توانید این رقابت و چالش بین دو پرچمدار این دو شرکت را بررسی کرده و از نتایج آن لذت ببرید. در این بخش می‌توانید به نتایج آزمایش‌های سقوط دو دستگاه تلفن همراه هوشمند نیرومند و در حقیقت دو پرچمدار این دو شرکت یعنی گلکسی اس 6 اج و ایفون 6 دسترسی داشته باشید.

در این آزمایش‌ها، هر دو تلفن همراه یاد شده به‌صورت همزمان و با شرایطی کاملا مشابه مورد آزمایش قرار گرفتند و چهار آزمایش سقوط از ارتفاع کمر انسان (مشابه افتادن گوشی از جیب) بر روی لبه، سقوط از ارتفاع 3 متری، سقوط بر روی صفحه نمایش از ارتفاع یک متری و در نهایت نیز سقوط بر روی صفحه نمایش از ارتفاع سه متری بر روی این این دو مدل اعمال شده که نتایج کسب شده به شرح زیر هستند:

آزمایش سقوط از ارتفاع یک متری بر روی لبه: در این آزمایش هر دو دستگاه به‌خوبی مقاومت خود را به اثبات رساندند و نشان دادند که اگر در حال خارج کردن تلفن همراه از جیبتان، شاهد سرخوردن آن از دستتان باشید، به‌احتمال فراوان آسیب جدی به دستگاه نخواهد رسید زیرا هر دو مدل تنها در لبه‌های خود اندکی خش برداشتند.
تست سقوط: آیفون 6 دربرابر گلکسی اس 6 اج 1
سقوط از ارتفاع 3 متری بر روی لبه: این آزمایش عملا ممکن است به سقوط بر روی لبه منتهی نشود زیرا دو دستگاه ممکن است در مسیر سقوط خود، تغییر زاویه بدهند. در این میان نتایج کسب شده بسیار جالب بود. آیفون 6 در این آزمایش با شکسته شدن لنز دوربین خود روبرو شد ولی نمایشگر آن بدون آسیب باقی ماند. با توجه به شیشه‌ای بودن بدنه گلکسی اس 6 اج، عملا انتظار می‌رفت که این دستگاه در این تست بیشترین آسیب را ببیند ولی در نهایت و در کمال ناباوری به‌غیر از چند خش جزئی بر روی بدنه این مدل، رسما هیچ اتفاقی برای آن نیفتاد که این امر اندکی دور از انتظار بود.
تست سقوط: آیفون 6 دربرابر گلکسی اس 6 اج 1
سقوط بر روی صفحه نمایش از ارتفاع یک متری: در این آزمایش صفحه نمایش آیفون 6 رسما خرد شد و به این ترتیب مشخص شد که این دستگاه در برخوردهای مستقیم نمایشگر با زمین، ضعیف عمل می‌کند ولی در جبهه مقابل تنها یک خش نسبتا عمیق بر روی نمایشگر گلکسی اس 6 اج باقی ماند و صفحه نمایش بدون شکسته شدن به کار خود ادامه داد.
تست سقوط: آیفون 6 دربرابر گلکسی اس 6 اج 1
سقوط بر روی صفحه نمایش از ارتفاع سه متری: در این آزمایش تلفن‌های همراه هوشمند با بدترین نوع سقوط روبرو بودند و نتایج این بخش تقریبا بیش از هر بخش دیگری از آزمایش‌، قابل پیش‌بینی به‌نظر می‌رسید. آیفون 6 در این تست با درهم شکسته‌ شدن کامل نمایشگر و حتی معلوم شدن بخشی از پشت نمایشگر روبرو شد و گلکسی اس 6 اج نیز سرانجام سر تسلیم را فرود آورده و با شکسته شدن صفحه نمایش خود روبرو شد ولی میزان ترک‌های به‌وجود آمده بر روی نمایشگر این مدل، عملا نیمی از میزان ایجاد شده بر روی آیفون در سقوط از فاصله 1 متری هم نبود.
تست سقوط: آیفون 6 دربرابر گلکسی اس 6 اج 1
شایان‌ذکر است که این آزمایش‌ها در محیطی مشابه و توسط یک نفر انجام شدند و تمامی سقوط‌ها بر روی سطح بتنی اعمال شده‌اند. در این آزمایش‌ها تنها مقاومت بدنه در برابر سقوط بررسی شده بود و موارد فنی و سرعت اجرای برنامه‌ها و امنیت و ... در این تست‌ها دخالتی نداشتند.

در نهایت نیز تیم انجام دهنده تست تصمیم گرفتند تا در یک آزمایش اضافه، این دو مدل را با ماشین زیر بگیرند که نتیجه این آزمایش بی‌رحمانه این بود که نمایشگر آیفون تقریبا از جای خود در آمد و دیگر کار نمی‌کرد ولی بدنه تقریبا سالم مانده بود و در مورد گلکسی اس 6 اج نیز روکش شیشه‌ای بدنه و لنزدوربین، کاملا درهم شکستند ولی صفحه نمایش تقریبا بدون تغییر مانده و درکمال ناباوری هنوز کار می‌کرد.
تست سقوط: آیفون 6 دربرابر گلکسی اس 6 اج 1
گوشی خوبیه