انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: روند تغییرات وثبت در شبکه خبر
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روند تغییرات وثبت در شبکه خبر 1

 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 به گزارش 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سینماخبر
،چند هفته‌ای است که روند تغییرات در «شبکه خبر»، سرعت قابل‌توجهی گرفته است.

چند روز پیش، چند دقیقه بعد از قرائت بیانیه مهم مذاکرات لوزان، یک اتفاق بی‌سابقه در تاریخ رسمی‌ترین رسانه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد. پخش زنده سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مساله هسته‌ای ایران. این یک اتفاق معمولی در همه رسانه‌های بین‌المللی دنیاست، اما به دلایلی نامعلوم در صداوسیمای ایران، پیش از این آن‌طور که باید اتفاق نیفتاده بود. سخنرانی اوباما پخش شد و همه ایرانی‌هایی که در سال‌های جاری عادت به مواجهه مستقیم و بی‌واسطه با اتفاقات مهم دنیا را نداشتند، این بار پشت صفحه‌های تلویزیونی متعجب شدند. این بار مخاطبان به یک کرسی جدی و مواجهه بدون سانسور دعوت شده بودند، کرسی‌ای که کارشناسان جریانات مختلف هم برای ارائه تفسیر و تحلیل خود درباره آن دعوت شده بودند.

اما ماجرا به همین جا محدود نشد و از دو شب پیش، پخش مناظره‌هایی با موضوع مذاکرات هسته‌ای لوزان، مناظره‌هایی که در آن برای اولین بار بحث‌هایی جدی و داغ از دو طرف مخالف و موافق مهمترین مساله حال حاضر کشور  به صورتی بی‌واسطه و صریح و بی‌تعارف رد و بدل شد و بینندگان تلویزیون ایران، در یکی از معدود موارد شاهد رد و بدل شدن حداکثری نظرات همه موافقان و مخالفان یک تصمیم ملی بودند.

چند روز پیش هم یک مناظره کم‌جنجال‌تر، اما جالب‌تر در مورد یکی از جنجالی‌ترین حاشیه‌های فرهنگی این روزها از تلویزیون پخش شد. مناظره‌ای درباره «در حاشیه»، سریال جدید مهران مدیری که این روزها به دلیل مخالفت و اعتراض بخشی از جامعه پزشکی به شدت جنجالی شده است. این مناظره که با حضور یک پزشک و یک منتقد سینما برگزار شد، اصلی‌ترین استدلال‌های دو طرف ماجرا بیان شد.

اگر همه این‌ اتفاقات روشن را در کنار پخش مستندهای قابل‌توجه این روزهای شبکه خبر، مثل «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه»،  «اهل سنت ایران» و... قرار دهیم می‌توانیم امیدوار باشیم که تغییراتی جدی و مهم در راه است.

کارشناسان معتقدند که نتیجه نهایی ترس از واکنش‌ها و محافظه‌کاری، سلب اعتماد از رسانه‌ها و بالتبع صداو سیماست و به نظر می‌رسد این روند جسارت و صراحت، اگر باهمین سرعت پیش رود، آینده خوبی برای «شبکه خبر» و  صداوسیما در انتظار است. به شرط آنکه تصور متوهمانه «مالکیت صداوسیما» برای همه احزاب و گروه‌ها و نهادها و اداره‌ها و وزارتخانه‌ها و... از بین برود.

منبع: تسنيم