انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: هنرمندان انقلاب بدون چشمداشت فعالیت می كنند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هنرمندان انقلاب بدون چشمداشت فعالیت می كنند 1


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
به گزارش سینماخبر،
 نرگس آبیار  با اشاره به برگزاری مراسم ویژه روز هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری اظهار كرد: برگزاری چنین مراسمی برای معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در جای خود خوش یمن و خوب است و خلاء آن احساس می‌شد.

 

وی ادامه داد: تقدیر و تجلیل از فعالان عرصه هنر انقلاب و متعهد كشور می تواند باعث شود تا افرادی كه در این حوزه ها فعالیت می كنند شناخته و تشویق شوند. درست است هنرمندانی كه وارد فضای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی می شوند، بدون چشمداشت خاصی فعالیت می كنند اما وقتی این افراد تقدیر می شوند، دیگر هنرمندان نیز تشویق می شوند تا به تاریخ مملكت بپردازند.

 

آبیار ضمن ابراز خوشحالی از نامزدی دریافت عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی، اظهار كرد: حضورم در بین نامزدهای چهره سال هنر انقلاب خیلی غافلگیر كننده بود. خود را شایسته دریافت جایزه و حتی نامزد شدن در این عرصه نمی دانم، چرا كه هنرمندان پیشكسوت بسیاری هستند كه در این رابطه فعالیت های چشمگیر و تأثیرگذاری دارند. در حوزه جنگ تحمیلی كتاب های بسیاری نوشته ام و دومین اثر سینمایی خود را هم در زمینه جنگ تهیه كرده ام، اما افرادی هستند كه سال ها در این حوزه ها كار كرده اند و آثار بسیار گرانبهایی خلق كرده اند.

 

این كارگردان سینما گفت: هر اثری در هر ژانری ویژگی های خاص خود را دارد، اثر اجتماعی به اتفاقات اجتماع بر می گردد، ژانر كمدی نیز ویژگی های خاص خود را دارد و البته این ها می توانند زیر مجموعه یكدیگر هم باشند. در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز نگاه حماسی وجود دارد و برشی از این وقایع كه با بیانی هنری روایت شود می تواند به عنوان هنر انقلاب اسلامی شناخته شود. البته به لحاظ محتوایی نیز اگر به مبانی مد نظر انقلاب اسلامی در آثار هنری پرداخته شود می توان چنین آثاری را آثار هنر انقلاب دانست.

 

نرگس آبیار به خاطر فیلم «شیار 143» در كنار شخصیت هایی همچون ابراهیم حاتمی كیا، مسعود نجابتی، فاضل نظری و مرتضی سرهنگی به عنوان نامزد دریافت جایزه چهره برگزیده سال 93 هنر انقلاب اسلامی معرفی شده است.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران