انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: ب ام و CS به یاد E9 پدر بزرگ
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
مفهومی جدید CS Vintage تنها برای یادآوری دوران خاطره انگیزه ب ام و E9 طراحی شده؛ همان دوره ای که دستان هنرمند جیوآنی میشلوتی (Giovanni Michelotti) آغازگر تحولی در طراحی ب ام و بود . . .


ب ام و CS به یاد E9 پدر بزرگ 1

داستان E9 به سالهای 1968 تا 1975 میلادی بر می گردد؛ زمانیکه کمپانی آلمانی Karmann که عمده فعالیتش در حوزه خودرو به طراحی، توسعه و تحقیق محدود می شد، کوپه 2 در جدیدی را برای ب ام و ساخت. پلتفرم E9 همان پلتفرم 2000CS کوپه بود اما از آنجایی که قرار بود انجین 6 سیلندر خطی روی آن قرار بگیرد، پلتفرمش در ابعاد و اندازه ها دستخوش تغییرات مختصری شد. به همین دلیل علاوه بر E9 آنرا با نام های دیگری مانند New CS یا New Six نیز می شناختند.

با اینکه عمر E9 بیشتر از هفت سال طول نکشید اما در همین مدت کوتاه نیز باواریایی ها با ارائه انواع و اقسام انجین ها (از 2.5 و 2.8 لیتری گرفته تا 3.0 و 3.2 لیتری) مجموع فروش آنرا به بیش از 30,000 دستگاه رساندند که رقم قابل توجهی بود. بعد از خداحافظی با E9 ، ب ام و مدلهای جدید E24 را بعنوان جانشین E9 معرفی کرد؛ همان نسل اول سری6 خودمان!

حالا دوباره به مفهومی CS Vintage برگردیم که توسط David Obendorfer طراحی شده و مدیران ب ام و نیز هنوز هیچ واکنشی برای آن نشان نداده اند. این خودرو بر پلتفرم F13 طراحی شده و به لحاظ ظاهری در واقع ترکیبی از E9 با E120 است. البته طراح این خودرو معتقدست که علاوه بر ب ام و، در طراحی آن از مدل های دیگری مانند فیات 500 ، فیات 127 و حتی رنو 4 نیز الهام گرفته است.
خیییییییییییییییییییلی قشنگه