انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بالآ آمدن ناخن بیماری است؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
این بیماری مشکلی است که در طی آن سر ناخن دست و یا پا از بستر ناخن فاصله گرفته و بالا می آید.از نظر ظاهری ، قسمتی که بلند شده است ممکن است مانند یک قوس به نظر برسد.در اثر این مشکل ممکن است کثیفی و یا سلول های مرده ی پوست در زیر قسمت بالا آمده ی ناخن جمع شوند.ممکن است به دلیل جمع شدن آب و مواد آلوده ی دیگر دراین قسمت ها ناخن دچار عفونت و یا قارچ نیز بشود.
بالا آمدن ناخن معمولا به همراه مشکلات پوستی دیگری مانند اگزما و پزوریازیس ایجاد خواهد شد. البته ممکن است این حالت در اثر مشکلات پزشکی دیگری مانند مشکلات تیروئید ، حاملگی ، عفونت ها و یا برخی از انواع سرطان نیز ایجاد شود. در برخی موارد نیز آسیب دیدن ناخن ها ، مواد آرایشی مورد استفاده بر روی ناخن ها و یا مانیکور ممکن است باعث ایجاد این مشکل شود.
بلند شدن ناخن از بستر آن ممکن است در اثر مشکلات دارویی ، شیمی درمانی و یا داروهای حاوی ویتامین A نیز ایجاد شود. برخی از داروها نیز ممکن است در اثر تابش آفتاب واکنشی از خود نشان داده و باعث بالا آمدن ناخن ها شوند.
چه کسانی در معرض خطر هستند ؟
این مشکل همه ی افراد با هر سنی را به یک اندازه تهدید میکند ، فقط برخی از آمار نشان داده که خانم ها بیشتر در معرض این مشکل می باشند.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بالآ آمدن ناخن بیماری است؟ 1


علائم و نشانه ها
این مشکل در ناخن های دست و پا اتفاق افتاده و باعث بلند شدن سر ناخن از بستر آن خواهد شد ، گاهی اوقات در موارد نادر دیده شده که ناخن به طور کلی از محل خود جدا شده است

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بالآ آمدن ناخن بیماری است؟ 1

روش های مراقبت
نوک بلند شده  ی ناخن را تا جای ممکن گرفته و این کار را به صورت هفتگی تکرار کنید.
به آرامی محل بالا آمده ی ناخن و بافت های اطراف آن را با آب و صابون شسته و سپس آب کشی کنید در نهایت محل را با استفاده از سشوار به طور کامل خشک کنید.
از ناخنی که از جای خود بلند شده است در مقابل برخورد با آب و یا شوینده های دیگر محافظت کنیم .بهترین روش پوشیدن دستکش و یا محافظ می باشد.

درمان
زمانی که این مشکل باعث آزار و اذیت شما شد می توانید به پزشک مراجعه کرده و پزشک متخصص با گرفتن آزمایشی دلیل ایجاد کننده ی این مشکل را پیدا خواهد کرد.پزشک ممکن است برای شما دارو نیز تجویز کند مخصوصا اگر دلیل مشکل را عفونی تشخیص دهد ، تجویز داروهای آنتی باکتریال و یا ضد قارچ حتمی خواهد بود