انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نقد و بررسی انیمیشن پاندای کونگ فو کار
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
داستان خرس پاندایی که عاشق کونگ فو است از آن دست سوژه هایی بود که در قسمت اول پاندای کونگ فو کار حسابی گرفت و توانست تبدیل به یکی از بهترین انیمیشن های سال 2008 شود. پاندای کونگ فو کار به قدری شخصیت های جذاب و دیدنی داشت که بعد از ساخت قسمت اول از این انیمیشن، همگی منتظر بودند تا ساخت قسمت دوم اعلام شود و همینطور هم شد. پاندای کونگ فو کار 2 به فاصله 3 سال از اولین قسمت ساخته شده است و علاوه بر شخصیت های اصلی داستان، تعداد زیادی موجود جدید نیز به فیلم وارد کرده است که لذت تماشای آن را دو چندان کرده.

پو ( جک بلک )، پاندایی که در قسمت قبل بعد از پشت سر گذاشتن تمرین های سخت و طاقت فرسا بالاخره توانست خودش را به عنوان جنگجوی اژدها اثبات کند، در این قسمت تصمیم گرفته تا به دنبال ریشه خود بگردد تا متوجه گذشته خود شود ( البته قاز داستانِ ما کماکان پدرِ این پاندا است ! ). در گیر و دار جستجوهای پو برای یافتن والدین واقعی اش ، یک طاووس خونسرد و البته بی رحم به نام ارباب شین ( گری اولدمن ) هوس کرده تا کل جهان ( منظور از کل جهان همان چین است ! ) را به تصرف خود درآورد و بساط کونگ فو را به صورت کامل از زمین ریشه کن کند. این طاووس با استفاده از اسلحه خطرناک خود به راحتی می تواند بر جماعت کونگ فو کار فائق آید. بنابراین استاد شیفو ( داستین هافمن ) برای مقابله با این موجود خطرناک، جنگجوی اژدهای خود یعنی " پو " را به محل مورد نظر می فرستد تا یک درس حسابی به این طاووس بد ذات بدهد. همرزمان پو در این سفر عبارتند از ببری ( آنجلینا جولی ) ، مانتیس ( ست روگان ) ، میمون ( جکی چان ) و مار ( لوسی لیو ). اما مشکل این است که این خرس پاندا بیشتر از اینکه نگران طاووس و اسلحه مخرب او باشد ، به دنبال هویت خودش است و قصد دارد تا به اصل خویش پی ببرد!

پاندای کونگ فو کار 2 به خوبی کلمه " دنباله موفق " را معنی می کند. تمام فاکتورهای موفق قسمت اول پاندای کونگ فو کار در قسمت دوم نیز بکار گرفته شده است. یکی از هیجان انگیز ترین بخش هایی که به قسمت دوم اضافه شده، قابلیت 3 بعدی است که در مبارزات تن به تن به زیبایی هرچه تمام تر به تصویر کشیده شده است. رنگ آمیزی شاد و تدوین های نفس گیر به همراه اکشن مناسب، سبب شده تا تماشای پاندای کونگ فو کار 2 به صورت 3 بعدی به یک امر واجب تبدیل شود. پاندای کونگ فو کار 2 به لحاظ محتوا نیز پیشرفت قابل ملاحظه ایی در مقایسه با قسمت اول داشته است. ما در قسمت اول شاهد یک انیمیشن کاملاً کودکانه بودیم که جنبه تفریحی اش نسبت به بارِ آموزشی چربش بیشتری داشت. اما در قسمت دوم با قرار دادن یک داستان فرعی که براساس آن پو به دنبال والدین واقعی اش می گردد، سعی شده تا به کودکان این نکته آموزش داده شود که یکدیگر را دوست داشته باشند و به والدیشان نیز عشق بورزند. تنها ایرادی که می توان از پاندای کونگ فو کار 2 گرفت، مدت زمان بسیار کوتاه آن است. پاندای کونگ فو کار 2 علاوه بر شخصیت های اصلی ، در این قسمت چند شخصیت جدید هم به داستان اضافه کرده است ولی به دلیل مدت زمان بسیار کوتاه این قسمت، نتوانسته به همگی آنها به خوبی بپردازد و علناً بعضی از شخصیت ها از بین رفته اند ( از جمله دو استاد هنرهای رزمی که به نظرم می شد مدت زمان بیشتری به آنها اختصاص داد ).

جالب ترین شخصیت در بین تازه واردها بدون شک طاووس است. این طاووس بسیاز زیبا و خونسرد اما بدذات که ارباب شین نام دارد ، بدون شک بعد از پو ،جذاب ترین شخصیت این انیمیشن است. ارباب شین قابلیت هایی زیادی از جمله استنشاق کردن آتش و بیرون دادن فلز! را دارا می باشد که می تواند خطر بزرگی برای پو به حساب بیاید. یکی از دلایلی که باعث شده تا این طاووس تا بدین حد دوست داشتنی شود، صداپیشگی فوق العاده گری اولدمن برای این شخصیت است که ناخودآگاه باعث می شود لبخند بر لبان تماشاگر نقش ببندد. اما از میان همرزمان جناب پو ، اینبار ببری نقش پر رنگ تری در پاندای کونگ فو کار 2 دارد. ببری با همکاری پو توانسته اند لحظات جالب و خنده داری را در این قسمت رقم بزنند ( البته من همیشه دوست داشته ام تا به شخصیت مانتیس بهای بیشتری داده شود اما او هنوز هم در این قسمت در حاشیه قرار دارد ).

از زمانی که اعلام شد پاندای کونگ فو کار 2 در حال ساخته شدن است، نگران این بودم که سپردن سکان هدایت این انیمیشن به زنی که تابحال یک فیلم سینمایی هم نساخته! باعث شود تا خاطرات خوب قسمت اول از بین برود. اما پاندای کونگ فو کار 2 به من ثابت کرد که همیشه استثناء هم وجود دارد. جنیفر یو ( مطمئنم تابحال نامش را نشنیده اید ! ) حالا با ساخت پاندای کونگ فو کار 2 می تواند امیدوار باشد که اولین ساخته سینمایی اش کاندید دریافت اسکار بهترین انیمیشن شود. اگر قصد دارید تا 90 دقیقه هیجان و خنده را تجربه
کنید ، پاندای کونگ فو کار 2 را ببینید.

منتقد:میثم کریمی
منبع از سایت:MovieMag.IR
ممنون