انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
انیمیشن ( تصویر های متحرک ) امروزه نقش مهمی در فیلم و کارتون ها بازی می کنند. شرکت " پیکسار" (Pixar) که یکی از شرکت های تخصصی در این زمینه می باشد برنده جایزه اسکار این بخش است.



به گزارش بانکی دات آی آر ، استودیوی این شرکت مجهز به کامپیوترهای پیشرفته بوده و با قابلیت های خلاقیت و نوآوری ای که تا به حال در این زمینه داشته است نسل جدیدی از فیلم های انیمیشنی را به دنیای هنر معرفی کرده است. هدف پیکسار با ترکیب کردن فن آوری روز و استفاده از هوش و خلاقیت در سطح بین المللی محقق شد. و زیبایی این دستیابی و تحقق هدف، خلق شخصیت های به یاد ماندنی ، داستانی بامزه، و جلب نظر مخاطب از همه ی گروه های سنی بود..



پیکسار در طول فعالیت هایش از کلیه کارشناسان و متخصصان انیمشین از سراسر دنیا بهره برده است. گروه فنی پیکسار از سال 1986 با یکدیگر همکاری می کنند و در این زمینه برای گسترش و بهبود فیلم سازی انیمیشن به فکر اختراع نرم افزارهای پیشرفته تری نیز بودند و به این امر تا کنون دست پیدا کرده اند اما براین باورند که جای پیشرفت بیشتری برای آن وجود دارد و به همین جهت در این زمینه سرمایه گذاری کلانی کرده اند.



پیکسار همچنین در زمینه های نمایشنامه ها، امور فنی، تصویری و جلوه های ویژه فعالیت می کند و به خاطر کار تصویری شایسته اش در فیلم "رندرمن" در اسکار از او تقدیر شده است.



تیم فنی پیکسار توسط " جان لسر" برنده جایزه اسکار هدایت می شود. وی کارگردان و تهیه کننده فیلم های کارتونی متعددی می باشد. با هم آن ها را مرور می کنیم:





Toy Story (داستان اسباب بازی ها) ، 1995



پیکسار با ارائه " داستان اسباب بازی ها" ، برای اولین بار فیلمی انیمیشی با تمام ویژگی های کامپیوتری ،به دنیا آورد. این موفقیت بزرگ برای شرکت منجر شد تا کار شبانه روزی آن ها تازه شروع شود و صندوق پستی آن ها پر شد از ستایش ها و انتقادهایی که از این موفقیت به دست آورده بودند






A Bug's Life (زندگی باگ) ، 1998



دومین اثر ماندگار پیکسار، " زندگی باگ " است. فلیک ( شخصیتی کارتونی که تصویرش را می بینید)، با صدای "دیو فولی" ،رهبر شجاع مورچه ها است که علیه ملخ ها شورش و با آن ها مبارزه می کنند. ظاهری همانند زره پوشان و قهرمانان فیلم های واقعی دارد، با بدنی ورزیده اما همانند مورچه ، دستیاران او یک کرم خاکی چاق به نام هملیک وپینه دوز به نام فرانسیز هستند.





Toy Story 2(داستان اسباب بازی ها 2) ، 1999



موفقیت فیلم " داستان اسباب بازی ها" با پیگیری داستان از این زاویه ادامه می یابد که دوستان شخصیت محبوب کارتون "وودی" با تمام کوچکی خود تلاش می کردند تا او را از دست یک جمع آوری کننده اسباب بازی که هیکل بسیار درشتی هم دارد، نجات دهند و مانع او شوند تا "وودی " را به ژاپن ببرد. وودی با صدای تام هنکس اجرا می شود.





Monsters (کارخانه ی هیولاها) ، 2001



در این فیلم ، پیکسار تلاش کرده است که به یک سوال قدیمی پاسخ دهد و آن این که آیا واقعا این موجودات عجیب و غریب در اطراف ما وجود دارند.و جوابی که در این فیلم به نحوی القاء می شود این است که بله وجود دارند ولی نه از آن بعدی که ما بتوانیم آن ها را ببنیم. این فیلم انیمیشنی با نمک و دوست داشتنی، در مورد دو شخصت کارتونی یعنی " سالی" و "مایک وزافسکی" است که به دنبال دختربچه ای می گردند که ناآگاهانه وارد دنیا هیولا ها شده است. "سالی" با صدای جان گودمن و" وزافسکی" با صدای بیلی کریستال اجرا می شود.





Finding Nemo (در جستجوی نمو) ، 2003



در این انیمیشن ، شخصیت کارتونی " دوری" با صدای آلن دگنرس"، و "مارلین" با صدای " آلبرت بروک" ایفای نقش می کنند. مارلین که پدر نمو می باشد در جستجوی فرزند گم شده اش است. نمو به خاطر خطری که از سوی یک کوسه ماهی تهدیدش می کرده از پدر فاصله می گیرد و پدر به دنبال نمو تا سیدنی می رود.





The Incredibles (شگفت انگیزان) ، 2004



گریک نلسون در نفش آقای شگفت انگیز ، به عنوان قهرمان داستان با ظاهر و هیکلی همانند مردان قوی هیکل همراه خانواده به جنگ جرم و جنایت می رود.





Cars (ماشین ها) ، 2006



در آمیختن دو دنیای متفاوت ماشین های مسابقه و سرعتی و ماشین های ساده با فرهنگ ساده و آرام روستایی ساده، داستانی بسیار زیبایی است که، پیکسار در این انیمشین به نمایش گذاشته است. شخصیت " مک کوئین " با صدای " او ویلسون" و "ماتر" با صدای " لری کبل گی" از برجسته ترین شخصیت های این فیلم هستند.





راتاتویی ،2007



در فرانسه، حتی موش ها مغرورند، با یک پنیر ساده راضی نمی شوند و به دنبال غذاهای ساده نمی روند. شخصیت معروف این فیلم "رمی" با صدای "پتون اسوالت" تنها به دنبال رتتو( غذای معروف فرانسوی) است.





Wall-E،2008



داستانی از یک روبات آشغال جمع کن به نام "ایو"است. این داستان تلاش دارد آینده ای ترسناک از زمین ترسیم کند.زمانی که انسان حتی قادر نخواهد بود بر روی دو پای خود بایستد.





بالا، 2009



پیکسار اثر بلند پروازانه ی خود را با شخصیت های کارتونی "کارل" با صدای " ادوارد آسنر" و "راسل" با صدای " جردن نگی" به جامعه هنری ارائه کرد. کارل، پیرمردی که هیچ دلیلی برای زندگی نداشت، و راسل، پسربچه تنهایی که هیچ چیزی برای از دست دادن نداشت. بسیاری از شرکت های اسباب بازی درباره به بازی گرفتن دید آینده نگری در نسل قدیم و کودکان به پیکسار انتقادات جدی وارد کردند. اما پیکسار بر روی ایده خود ایستادگی کرد و نتیجه آن چنین شد که در سال گذشته برنده جایزه اسکار در بخش انیمیشین و همچنین بهترین فیلم نامه شد.





Toy Story 3 (داستان اسباب بازی ها 3) ، 2010



دراین سری جدید شخصیت محبوبمان از دانشگاه اخراج می شود و او نیز همانند دوستانش در کنار آنان قرار می گیرد. همگی می بایست فکری به حال آینده خود کنند. زیرا دیگر کسی با آنان بازی نخواهد کرد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه ی شرکت انیمیشن  پیکسار! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه ی شرکت انیمیشن  پیکسار! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه ی شرکت انیمیشن  پیکسار! 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تاریخچه ی شرکت انیمیشن  پیکسار! 1
این موضوع بسیار عالی هست! ولی برای خود موسسه و برای هریک از تولیداتش بایستی یکی دو عکس جذاب می گذاشتید! - ویرایشش کنید!
ايول خيلي باحال بودBig Grin