انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تلفن همراه نوری به اندازه کارت اعتباری
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تلفن همراه نوری به اندازه کارت اعتباری 1
دو مبتکر آمریکایی یک تلفن همراه نوری به اندازه کارت اعتباری طراحی کرده‌اند که به ادعای آن‌ها، یک «ضد تلفن هوشمند» است.

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، جهان اکنون تحت سلطه فناوری هوشمند درآمده و افراد از ساعتهای هوشمند تا آشپزخانه‌های هوشمند، خواستار محصولات دارای اینترنت و هدایت نرم‌افزاری هستند. اما طراحان آمریکایی با این باور که سلطه فناوری هوشمند بر جهان بیش از حد انتظار است، با بهترین فناوری‌های موجود، این تلفن ساده را طراحی کرده‌اند.

فناوری طراحی شده توسط جو هولیر و کایوی تانگ از نیویورک تنها می‌تواند برای تماس گرفتن و ارسال پیامک مورد استفاده قرار بگیرد و سایر ویژگی‌ها که در تلفن‌های همراه هوشمند رایج هستند، از آن کنار گذاشته شده‌اند.

این تلفن همراه نوری اخیرا در برنامه «انکوباتور 30 هفته‌ای» گوگل که برای طراحان برگزار شده، معرفی شده است.

اندازه این فناوری، 8.6 در پنج سانتیمتر بوده و با یک بار شارژ تا 20 روز روشن می‌ماند.

نمایشگر این تلفن همراه، ال‌ای‌دی ماتریس نقطه‌ای بوده و با وزن تنها 36.5 گرم می‌تواند تا 10 شماره را برای شماره‌گیری سریع در حافظه نگه دارد.

به گفته طراحان، کاربران این تلفن‌های نوری، تحت سلطه گوشی خود نخواهند بود. این تلفن در یک طراحی هوشمندانه‌تر به همراه یک رابط قرار خواهد گرفت.

تلفن نوری که اکنون برای جذب سرمایه با قیمت 100 دلار در سایت منبع‌یابی کیک‌استارتر معرفی شده است، از 500 دقیقه زمان مکالمه، یک سیم‌کارت و نرم‌افزاری برای اتصال آن به یک گوشی هوشمند رایج برخوردار است.

به گفته هولیر و تانگ، از تلفن نوری می‌توان به شکل یک دستگاه ساده مستقل برای کودکان استفاده کرد تا با والدینشان در مواقع اضطراری تماس برقرار کنند. همچنین می‌توان آن را به یک تلفن هوشمند دیگر به عنوان پشتیبان در زمان کم شدن باتری، جفت کرد و یا برای دور شدن از دنیای هوشمند از آن بهره برد.