انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: قفل کردن تلفن همراه با امواج مغزی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
قفل کردن تلفن همراه با امواج مغزی 1

نسل آینده اسمارت فون‌ها؛

قفل کردن اسمارت فون ها با روش های مختلفی مانند پترن یا قرار دادن کلمه ورودی انجام می شود اما اسمارت فون های آینده با امواج مغزی قفل یا باز می شوند.

 پیشرفت در حوزه فناوری با مشکلات متعددی همراه است که یکی از آنها را می توان در نفوذ هکرها به اطلاعات اسمارت فون ها و تبلت های کاربران و ... دانست به همین دلیل کاربران رمزهای عبوری را برای گجت های فناورانه خود اختصاص می دهند تا دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی شان را محدود کنند.

 
یکی از رایج ترین شیوه هایی که در سال های اخیر برای باز کردن قفل گجت ها از آن استفاده می شود، اثر انگشت یا اسکن عنبیه چشم است اما اکنون محققان معتقدند در آینده ای نه چندان دور قفل اسمارت فون ها با استفاده از امواج مغزی کاربران باز خواهد شد.
 
علت استفاده از این فناوری در اسمارت فون های آینده را می توان به این دلیل دانست که امواج مغزی هر شخصی منحصر به فرد بوده و از شخصی به شخص دیگر متغییر است و امواج مغزی هر شخصی عکس العمل های متفاوتی را در برابر رویدادهای مختلف از خود نشان می دهد.
 
Blair Armstrong محقق و سرپرست تیم اسپانیایی است که بر این پروژه متمرکز شده اند. در این مطالعه به عملکرد مغز و زبان شرکت کنندگان پرداخته شد و در نهایت سیگنال های متفاوتی از سوی شرکت کنندگان به ثبت رسید. در این مطالعه، کلمات جداگانه ای مربوط به رایانه در اختیار داوطلبان قرار گرفت سپس مغز هر یک از اعضای شرکت کننده امواج مختلفی را ارسال کردند.
 
این آزمایش به این معناست که امواج مغزی می توانند به عنوان راه حلی جدید و متفاوت برای حفاظت از اطلاعات شخصی مورد استفاده قرار گیرند تا هکرها به سادگی به اطلاعات کاربران دسترسی نداشته باشند.