انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: از "مون شات" های سرسام آور گوگل تا اخبار جدید "اندروید"
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
از "مون شات" های سرسام آور گوگل تا اخبار جدید "اندروید" 1
به نقل از مجله "وایرد"، مشتاقان فناوری های دنیای دیجیتال، امسال هم بی صبرانه منتظرند تا شاهد بلندپروازی های متهورانۀ شرکت گوگل باشند و حاصل تلاش "لری پیج"، "سرگئی برین" و همکارانشان را در سال 2015 به نظاره بنشینند.

گوگل مانند برخی شرکت های دیگر مثل اپل، سامسونگ یا ال جی نیست که برای نشان دادن محصولات خود مرتباً در طول سال برنامه داشته باشد و فلان گوشی یا تبلت را مانند آنچه که در "سی ئی اس"، نمایشگاه بین المللی فروش الکترونیک، و "ام دبلیو جی"، نمایشگاه جهانی گوشی همراه، اتفاق می افتد در معرض دید رسانه ها بگذارند.

یک کنفرانس سالانه برای میزبانی توسعه دهندگان نرم افزاری دنیا که از گوشه و کنار جهان در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا گرد هم می آیند. از اینجا تا مرکز شرکت گوگل در ساختمان "گوگل پلکس" در شهر "مانتین ویو" راه زیادی نیست.

در گوگل آی/او، نخستین چیزی که جلب توجه می کند، شرح و تفسیرهای متعدد و سخنرانی های کلیدی یا "کی نوت" ها است. تنها در عرض 2 روز قرار است انبوهی از دستاوردها و سوژه ها در معرض نمایش گذاشته شوند و در مورد هر یک از آنها ساعت ها بحث شود. تعجبی ندارد، چرا که حوزه های کاری و محصولاتی که گوگل روی آنها کار می کند در طول این سالها به مراتب توسعه یافته اند.

در اینجا حوصلۀ شما سر نمی رود. اخباری از همه چیز، از ارائه آمار جستجو گرفته تا اتومبیل های خودگردان و هوشمند گوگل. از بخش های تحقیق و پژوهش معروف و زبانزد گوگل خواهید شنید و از بلندپروازی‌های خیره کننده آنان؛ از "گروه پروژه ها و فناوری های پیشرفته گوگل(ATAP)" و مجموعۀ "گوگل ایکس" که دیگر آوازه شان همه جا پیچیده است.

وقتی "ساندار پیچای"، معاون ارشد معروف گوگل، به روی سن می‌آید، او و چند مدیر دیگر رشتۀ سخن را به دست می گیرند و صحبت از انواع مرورگرهای اینترنتی، تلویزیون‌های جدید، ساعت‌های هوشمند، اسمارتفون های مجذوب کننده، تبلت ها، IM ها یا ابزارهای پیام رسان فوری، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن های عکس، تقویم، ایمیل، حسگرهای هشدار دهندۀ اطفاء حریق، ساعت های مچی رایانه ای، عینک های هوشمند و بسیاری از دستاوردهای دیگر همه را به وجد می آورد.

اما در مورد Android M چطور؟ اِم، اِم، اِم...!؟ مارشمالو(آبنبات پشمکی)، مارزیپان(شیرینی خمیر بادام و عسل)، مینت میلانو(بیسکویت های نعناعی پپریج فارم)، ... میلکی وِی(کهکشان راه شیری)!؟ این بار دیگر قرار است چه نامی بر روی سیستم عامل جدید آندروید گذاشته شود؟ شما چه فکر می کنید؟ اگر یادتان باشد آخرین نسخه از این سیستم عامل که اکنون حتماً در حال استفاده از آن هستید با اسم رمز Android L در 25 ژوئن 2014 رونمایی شد و بعداً نام کامل آن با عنوان Android Lollipop (آبنبات چوبی) که همان آندروید 5 است معرفی شد. لابد گوگل با این قبیل نامگذاری ها می خواهد بگوید که پروژه همچنان در دست ساخت است و تکمیل نشده.

در روز و شب نفسگیر Google I/O، بیشتر درباره خود سیستم عامل و ویژگی های آن خواهیم دانست و از هوشمندی بالاتر اپلیکیشن ها و برنامه ها و اجرای سریع تر آنچه که شما از آنها انتظار دارید. گوگل اکنون در حال کار بر روی App هایی است که حتی فراتر از اینها، کار پیش بینی و اطلاع رسانی را هم برای شما انجام خواهند داد؛

مثلاً اینکه کِی وقت رفتن سر قرار است یا اینکه فلان خانه در آن طرف خیابان چه قدر می ارزد و... . جستجو، بسیار پر قدرت تر از قبل خواهد شد و گزینه هایی پیش روی شما خواهد بود که کاری فراتر از یک جستجوی تکراری صِرف از شما بر می آید.

نمایش بزرگی در انتظار گوگل در سانفرانسیسکو خواهد بود و دنیا از دیدن آنچه که ممکن است از یکی از عجیب ترین شرکت های همه کارۀ دنیا بر بیاید متعجب خواهد شد. سخنرانی های دو و نیم ساعتۀ نمایش گونۀ گوگل آی/او این بار نیز مثل سال‌های گذشته به طرز ناباورانه‌ای غیرقابل پیش بینی هستند.