انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خرخر راه های درمان ان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
خرخرکردن فقط یک اختلال آزاردهنده در خواب نیست، بلکه می‌تواند به یک مشکل جدی برای سلامتی تبدیل شود. با روش‌های خانگی خرخر را درمان کنید.

به گزارش سه نسل به نقل از شفاف : شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شب کنار یکی از افراد خانواده و یا دوستان خود خوابیده باشید که خرخر می‌کند و صدای خرخر او باعث شده تا نتوانید به راحتی بخوابید. صدای خرخر او حتی ممکن است به قدری آزاردهنده باشد که شما را عصبی کرده باشد، خرخرکردن می‌تواند به یک مشکل جدی برای سلامت بدن تبدیل شود، اما با چند راهکار خانگی می‌توان این مشکل را برطرف کرد، با خواندن این مقاله می‌توانید به فرد مورد نظر کمک کنید و یا از او نیز بخواهید تا این مطلب را مطالعه کند.

توپ تنیس:

اغلب اوقات وقتی افراد به پشت می‌خوابند، خرخر می‌کنند اگر شما جز این دسته افراد هستید یک توپ تنیس را داخل یک تی‌شرت کهنه یا یک تیکه پارچه قرار دهید و زیر ران پای خود قرار دهید. این ناهماهنگی و احساس ناراحتی باعث می‌شود تا غلط بزنید و به پهلو بخوابید، بدون اینکه از خواب بیدار شوید.

بالش اضافی:

قرار دادن بالش اضافی زیرسر، باعث متوقف شدن خرخر می‌شود. زیرا راه‌های عبور هوا بیشتر باز می‌شود و از افتادگی قسمت پشتی گلو که باعث خرخر می‌شود، جلوگیری می‌کند. می‌توانید با قراردادن چند تکه آجر زیر پایه‌های بالایی تختتان، نیز کاری کنید که سرتان بالا‌تر قرار بگیرد.

دستگاه مرطوب‌کننده:

اگر سرماخوردگی یا حساسیت دلیل خرخر باشد، یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود تا بینی شما کیپ نشود، این است که یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود قرار دهید. دستگاه بخور باعث می‌شود تا راه‌های بینی باز و سینوس‌ها drain شود.

نوار بینی:

اگر خرخر کردن شما به دلیل مشکلات سینوسی یا سرفه نیست، می‌توانید با استفاده نوار بینی آن را درمان کنید، این نوار باعث می‌شود تا راه‌های بینی باز شود، وقتی راه‌های بینی باز می‌ش، جریان هوا بیشتر و بهتر از آن‌ها عبور می‌کند زیرا دیگر نازک و باریک نیستند.

محاظ دهان:

دستگاه آرواره شبیه یک محافظ است که می‌توانید در شب از آن استفاده کنید. این وسیله آرواره‌های پایین را به سمت بیرون فشار می‌دهد و همانطور نگه می‌دارد، بنابراین راه عبور هوا پهن‌تر می‌شود و دیگر خرخر نخواهید کرد. این وسیله را می‌توانید تهیه کنید و شب‌ها در دهان خود قرار دهید.