انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تفاوتی اساسی که تاثیرگذاری گوگل را از اپل بیشتر می‌کند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گوگل به تازگی سیستم عامل جدید خود با نام اندروید M را معرفی کرد و بار دیگر نشان داد تفاوت‌هایی اساسی در طرز تفکر حاکم بر اپل و گوگل وجود دارد. گوگل سیستم عاملی برای استفاده‌ی همگان می‌سازد اما سیستم عامل اپل، مخصوص دستگاه‌های گران‌قیمت آن است.

این تفاوت عاملی است که گوگل را تبدیل به شرکتی جذاب و در طولانی مدت تاثیرگذارتر تبدیل می‌کند. اپل محصولاتی گران‌قیمت با کیفیتی عالی ارائه می‌دهد. اما گوگل برای میلیاردها نفر امکان دسترسی به اینترنت و تجهیزات هوشمند را فراهم می‌کند. به بیان دیگر می‌توان اپل را به فراری و گوگل را به فورد تشبیه کرد. فورد شرکتی است که خودرو را به ماشینی قابل استفاده برای همگان تبدیل کرد و تاریخ‌ساز شد، اما فراری صرفا بخشی جالب از آن تاریخ است.

ماموریت گوگل یعنی فراهم کردن امکان استفاده از کامپیوترهای متصل به هم، تاثیری بزرگ همانند تاثیر انقلاب صنعتی، بر اقتصاد خواهد داشت. به این دلیل است که گوگل پروژ‌ه‌ی «لون» را برای تامین اینترنت برای همگان اجرا می‌کند و گوشی ‌هوشمند ۱۰۰ دلاری برای کشورهای در حال توسعه تولید می‌کند.



اما ماموریت اپل چیز دیگری است. اپل پرو‌ژه‌ای برای ارائه‌ی دستگاه‌های ارزان‌قیمت ندارد و افراد فراوانی در اقصی نقاط دنیا هستند که توانایی خرید آیفون ۶ را ندارند.


در سال ۲۰۱۳ شایعاتی مبنی بر ارائه‌ی نسخه‌ای از آیفون که صدها دلار از نسخه‌ی پرچمدار اپل ارزان‌تر خواهد بود، به گوش می‌رسید، موعد فرا رسید و اپل آیفون ۵ سی را در کنار ۵ اس معرفی کرد، اما ۵ سی فقط اندکی از ۵ اس ارزان‌تر بود. اپل با این کار پیامی واضح برای همگان فرستاد.


ما رقابت در قیمت با رقبا نداریم بلکه کیفیتی را ارائه می‌دهیم که آن‌ها نمی‌توانند مانند آن را ارائه دهند، ما گوشی نمی‌فروشیم بلکه تجربه‌ای بی‌نظیر در اختیار کاربر قرار می‌دهیم. شما در وال‌استریت و جوامع رسانه‌ای اپل را درک نمی‌کنید، اما ما معتقدیم کاربران عادی علاقه‌ی زیادی به محصولات ما دارند و همچنان محصولات ما را خواهند خرید و دیگران را تشویق خواهند کرد که به ما بپیوندند.

اما در مقابل قائم مقام ارشد گوگل در جریان معرفی اندروید M بیان کرد که:

در گوگل، ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا محصولاتی برای استفاده‌ی تمام افراد دنیا تولید کنیم. دیدی که ما به فناوری داریم این‌گونه است که آیا می‌توانیم از آن برای حل مشکلات اساسی مردم استفاده کنیم. برای مثال سیستم جست‌و‌جوی گوگل بر این اساس عمل می‌کند و فرقی ندارد که شما پسری روستایی در اندونزی باشید یا استادی در دانشگاه هاروارد، نتایجی که در جست‌و‌جوی یک مورد بدست خواهید آورد فرقی با هم نخواهند داشت. هر یک از محصولات ما بر اساس این سیاست عمل می‌کنند و ما افتخار می‌کنیم که میلیاردها کاربر در سرتاسر دنیا داریم.
اندروید در سال گذشته بیش از یک میلیارد فروش داشت و اپل توانست ۱۹۰ میلیون گوشی به فروش برساند. در زیر آمار ارائه شده توسط Statista را مشاهده می‌کنید:



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تفاوتی اساسی که تاثیرگذاری گوگل را از اپل بیشتر می‌کند 1

یک میلیارد نفر که غالبا از خدمات گوگل به رایگان استفاده می‌کنند و حتی کسانی که برای این خدمات مبلغی پرداخت کرده‌اند، مطمئنا مبلغ پرداختیشان کمتر از قیمت آیفون بوده است.


آیفون کیفیت بسیار بالایی دارد اما اندروید کاربران بسیاری دارد و این کاربران از خدمات گوگل به رایگان بهره می‌برند. وقتی آیندگان به تاریخ بنگرند کاربران زیاد را دستاوردی عظیم برای گوگل قلمداد خواهند کرد.

بیزنس اینسادر به تازگی مدعی شده است که کاربران خواستار کیفیت بالاتر هستند و راضی به پرداخت قیمتی بالاتر برای این کیفیت هستند به نظر می‌رسد که آیفون ۶ توانسته گوی سبقت را از اندروید برباید چرا که بعد از معرفی آن اقبال به سمت iOS سرعت بیشتری گرفته است.

اما حقیقت هر چه که باشد رقابتی بزرگ در جریان است که در انتها به نفع کاربران خواهد بود.
گوگل نیز به تازگی درهای خود را به روی اپل گشوده است و اجازه‌ی استفاده از خدماتش را بر روی پلتفرم iOS و بصورت رایگان به کاربران می‌دهد. خریداران ثروتمند اپل نیز می‌توانند به مانند کاربران اندروید از خدمات گوگل به رایگان استفاده کنند و این عمومیت گوگل بزرگ‌ترین تهدید برای اپل است.