انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
ببر تازه‌نفس مرسدس، و اسطورهٔ ماندگار پورشه

روز حساب فرا رسیده است، بی‌شک، دوئل این دو خودروی فوق‌العاده، خواستهٔ هر علاقه‌مند به ماشین بوده که چند ماهی است انتظار آن را کشیده‌اند.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: حکم
AMG در حال حاضر یک خودروی جدید و اسپرت را برای رقابت با بهترین خودروی مطرح جهان یعنی پورشه 911، طراحی و تولید کرده که حالا آن را برای تاخت و تاز به میدان فرستاده است. AMG GT به نظر خیره‌کننده می‌رسد، کابین بسیار لوکس و موتور قدرتمند V8 ز برجسته‌ترین نکاتی هستند که در وحلهٔ اول می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. ولی هندلینگ این خودرو مهیج‌ترین و اصلی‌ترین قسمتی است که مرسدس بر روی آن تأکید دارد و بیشترین تمرکز را داشته است. این خودرو واقعاً اسپرت است، با پویایی، چابکی و هندلینگی که قبلاً در هیچ‌یک از خودروهای اسپرت مرسدس بنز دیده نشده است. طراحی AMG GT S جدید به زیبایی انجام شده و بیشتر نشئت گرفته از رقیب بزرگ آلمانی‌اش یعنی 911 می‌باشد، که در همان نگاه اول به سقف شیب‌دار GT S این موضوع را متوجه می‌شوید. اما در فاصلهٔ محوری کشیده‌تر از 911 کاررا می‌باشد. پورشه نیز در این رنج ارزان‌تر GT S AMG است. ما مرسدس را در بریتانیا آزمایش کردیم و پس از تست‌های سخت و جان‌فرسا، می‌خواهیم با یکه‌تاز میدان خودروهای با عملکرد بالا و اسپرت روبه‌رو کنیم.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدس AMG GT بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین اتومبیل‌های جدید سال 2015 خواهد شد. اما می‌خواهیم بهفمیم مرسدس چگونه و طبق چه ادعایی در مقابل بهترین خودروی اسپرت جهان، یعنی پورشه 911 قد علم کرده است؟ چراکه ادعای رقابت با پورشه 911 GTS سخت‌تر از هر چیزی در دنیای خودروهای اسپرت است. بنابراین ما برای اولین بار AMG GT، و پورشه GTS911 را در سراسر کالیفرنیا به‌صورت کاملاً منحصربه‌فرد با هم شاخ‌به‌شاخ می‌کنیم و هردوی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: نگاه کلی
در مورد پورشه 911 GTS که پیش از این آگاهی کامل داشته‌اید، چه در بحث طراحی و چه در بحث عملکرد و قسمت‌های فنی؛ پس در این قسمت بیشتر به مرسدس AMG GT می‌پردازیم. قدرت مرسدس با یک پیشرانهٔ V8 4.0 لیتری جدید مجهز به توربو دوقلو تغذیه می‌شود. طبق اعلام مرسدس، این خودرو جایگزین مستقیم برادر بزرگ‌تر و گران‌تر SLS گال‌وینگ سوپراسپرت نیست ولی ظاهری به‌مراتب ظریف‌تر و صیقلی تر دارد. پیشرانهٔ این خودرو را می‌توانید با دو نسخه انتخاب کنید، نسخهٔ GT با قدرت 456 اسب بخار، و نسخهٔ GT S با قدرت 503 اسب بخار در دسترس است. هدف از تولید این خودرو نیز نبرد با پورشۀ 911 است که پیش از هر چیزی، مرسدس وعده آن را داده بود.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: طراحی
سقف قوس‌دار این خودرو جریان هوا را به‌خوبی عبور می‌دهد، در مقابل، کاپوت کشیده و بلند، و هواکش‌های جانبی بر روی گلگیرها را می‌بینیم که طبق سنت طراحی خودروهای اسپرت مرسدس بنز، جز این هم دور از انتظار نبود. چراغ‌های جلو با طرح تکنولوژی جدید LED که در محصولات جدید مرسدس هستند در کنار جلو پنجرهٔ بزرگ و مشبک و هواکش‌های بزرگ بر روی سپر، نمای جلوی خودرو را هماهنگ و زیبا تشکیل داده‌اند. درب‌ها مانند SLS بال مانند نیستند ولی با ظرافت خاصی با خطوط بدنه هماهنگ شده‌اند که در کنار گلگیرهای باد کردهٔ جلو و عقب، نمایی عضلانی و قدرتمند را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب هم اولین چیزی که نگاه شما را به خود جلب می‌کند، چراغ‌های کشیده و باریک است که تا حدودی نشئت گرفته از مدل SLS است. درب صندوق عقب به‌صورت فست‌بک بوده و مانند خودروهای هاچ‌بک، با شیشهٔ عقب باز می‌شود. یک بالچه هم برای کنترل جریان هوای عقب خودرو، در انتهای درب صندوق پنهان شده است که در سرعت‌های بالا و مواقع نیاز باز می‌شود. در مجموع، ظاهر AMG GT قابل قبول بوده و جزئیات این خودرو به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده است که در با نگاه کردن در زمان طولانی از آن خسته نمی‌شوید.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS

شاید از نظر افراد زیادی، AMG GT ظاهری لوکس و پرادعا داشته باشد، که این امر به دلیل نام مرسدس بنز است که با این خودرو می‌آید، اما پورشه 911 GTS ظاهری ساده و هدفمندتر را ارائه می‌دهد که گویی فقط برای هدفی خاص طراحی و تولید شده است. عنوان GTS برای 911 مواردی را در طراحی ارتقاء بخشیده است، به‌عنوان مثال، چرخ‌های 20 اینچی با آلیاژ سبک آلومینیوم با طرح خوشه ای به رنگ دودی مات، اگزوزهای دوگانه چهارتایی به رنگ دودی مات، و درب پوشش موتور در عقب نیز به رنگ دودی مات درآمده است، که بیش از حد به کاررا 4 شبیه شده است، در مجموع، این مدل از 911، بهتر از مدل‌های GT3 و تارگا است.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: فضای داخلی
در داخل 911، شما داخل یک کابین تقریباً ساده و آشنا را می‌بینید که معمولاً در طی این چند سال تفاوت چندانی با مدل‌های پیشین خود نداشته است. با نگاهی به اجزای صفحهٔ کیلومتر، طرح سنتی و آشنای پورشه را می‌بینید، دکمه‌ها سر جای خود، با حالتی ساده قرار گرفته‌اند که البته فوق‌العاده کاربردی هستند و ارگونومی داشبورد در مجموع اعمال رانندگی ایده آل را برایتان مهیا می‌سازد. همه چیز ساده و به دور از تجمل و اغراق است و گویی طراحی داشبورد فقط برای یک مسابقه تدارک دیده شده است، که البته جنس مواد استفاده شده در کابین بسیار با کیفیت است. فرمان نیز بسیار ساده طراحی شده و دکمه‌ای بر روی آن وجود ندارد.GTS در داخل 911 صندلی‌های اسپرت را ارائه می‌دهد که در جای‌جای کابین هم پوشش الکانتارا را مشاهده می‌کنیم. در مجموع برای برخی از مردم این‌طور به نظر می‌رسد که کابین AMG GT فضای بزرگ‌تری را فراهم خواهد کرد.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS interior

و اما کابین مرسدس AMG GT، برای جذابیت بیشتر، داشبورد به دو تکهٔ رنگی متضاد از هم در آمده است که جلوهٔ لوکسی به آن بخشیده است. دریچه‌های گرد و چهارگانۀ هواو صفحه نمایش COMAND مرسدس، وسط داشبورد را بسیار اسپرت تر و مدرن‌تر از 911 القاء می‌کند. این در حالی است که در کنسول میانی تمام المان‌های رانندگی و کنترلرهای تجهیزات کابین در آن به زیبایی نقش بسته است و با حالتی اسپرت و مهندسی شده، چینش دکمه‌ها، اشاره بهموتور V8 این خودرو دارد، که هشت دکمهٔ کاربردی رانندگی به صورت حرف V طراحی شده‌اند. تمامی مواد استفاده شده در کابین این خودرو درجه یک و بسیار با کیفیت هستند و پوشش بیشتر اجزای کابین هم از چرم دوست داشتنی آلکانترا می‌باشد. فرمان بسیار اسپرت و شیک طراحی شده و طبق معمول بر روی آن دکمه‌هایی برای کنترل تماس تلفنی و همچنین کنترل برخی فرمان‌های داخلی تعبیه شده است.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT interior

با نشستن در کابین AMG GT، متوجه ارتفاع پایین صندلی خواهید شد و به همین خاطر فضای کافی برای سرتان تا سقف وجود دارد. اما به‌طور کلی، برخلاف تصور عموم، با نشستن در این خودرو، فضای کلی کابین تنگ تر از 911 به نظر می‌رسد که آن هم به دلیل کنسول حجیم میانی می‌باشد. بعد از مدت طولانی تست و رانندگی در جاده، متوجه شدیم که صندلی‌های اسپرت AMG GT برای سفرهای طولانی کمی ناراحت‌کننده است و البته چند نقطهٔ کور در ستون A پیدا کردیم. ولی در مسیرهای پر پیچ و خم و حرکات تند و تیز خودرو، صندلی‌ها بسیار مناسب و رضایت‌بخش هستند. در مقابل اصلاً نباید فریب بینی بلند این خودرو را خورد، زیرا با وجود پیشرانۀ 4 لیتری V8 توئین توربو که پشت چرخ‌های جلو نصب شده است، پس از مدت کمی رانندگی، به‌سرعت خواهید فهمید که این خودرو اصلاً یک GT تنبل نیست.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT interior
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS interior

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: در جاده
استفاده گسترده از آلومینیوم در بدنه و سیستم تعلیق جدید مرسدس برای این خودرو باعث نگه‌داشتن وزن به حداقل شده است، و نتیجه GT S AMG بسیار واضح‌تر و پویاتر از هر AMG دیگری که در قبل دیده‌ایم احساس می‌شود. هندلینگ این مرسدس جدید بسیار رضایت بخش و حرفه ای است. این خودرو با مرکز ثقل بسیار پایین خود، و فاصله ی دو محور طولانی و لاستیک‌های پهن، کاملاً به جاده چسبیده و بسیار پایدار است. کشش خودرو عالی، شتابگیری سریع و کلیهٔ امور مکانیکی پرشور و مهیج هستند، به لطف سیستم‌های پیشرفتهٔ مکانیکی و به‌کارگیری دیفرانسیل جدید AMG، عقب خودرو هرزگردی ندارد و شما می‌توانید قدرت شورانگیز موتور V8 را بر روی چرخ‌های عقب داشته باشید، بی‌آنکه از مسیر منحرف شده و یا بخواهید تلاش کنید قدرت خود را پایین نگه‌داشته و از چرخیدن خودرو جلوگیری کنید.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT

برای یک خودروی موتور جلو و دیفرانسیل عقب، بسیار سخت است که ثبات و پایداری در هر شرایطی حفظ شود، ولی AMG GT از پس این امر به‌خوبی بر آمده است، و به لطف سیستم الکترونیکی قفل دیفرانسیل، کشش خودرو حفظ می‌شود و understeer بسیار کمی اتفاق می‌افتد. در واقع شما هیچ‌وقت احساس نمی‌کنید که وزن خودرو بیش از حد بر محور جلو قرار دارد. چراکه با مهندسی دقیق و پلت فرم حرفه‌ای AMG GT، توزیع وزن 1540 کیلوگرمی را بر روی اکسل عقب %53 و بر اکسل جلو %47 تقسیم کرده‌اند، که خود این امر یک مزیت بسیار خوب به حساب می‌آید و دینامیک خودرو همانند اتومبیل‌های موتور عقب شده است.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT

واکنش فرمان AMG GT به دستان شما به‌سرعت نور، و فوق‌العاده سریع است که در کنار هندلینگ بالای این خودرو احساس اعتماد به نفس و رضایت بخشی را به شما القاء می‌کند. ولی ما احساس کردیم به‌خوبی حس فرمان 911 نیست. با وجود اینکه بعد از کلی تست و رانندگی هنوز هم نتوانستیم هیچ ایرادی به فرمان پذیری AMG GT بگیریم، ولی همچنان فکر می‌کنیم روان بودن فرمان 911 خصوصاً در جاده‌های پیچ‌خورده، شادی‌بخش تر است و همانند مدل GT3 به دور از تجمل، فقط حس ناب و خالص رانندگی را القاء می‌کند. پورشه، ساده است، زیبایی خاص خود را دارد، بلافاصله در خدمتتان است، الهام بخش است و اعتماد به نفس راننده را بالا می‌برد. در مقابل هم، AMG GT S را داریم که زیبا و ظریف است، قدرتمند و پایدار است، و به سختی می‌توان از آن ایراد گرفت.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT

خودروهای AMG مرسدس روز به روز در حال تکامل و پیشرفت هستند و AMG GT S خودرویی فوق‌العاده است. سیستم تعلیق این خودرو در حالت‌های مختلف به‌خوبی عمل می‌کند. در حالت اسپرت بسیار سفت و پایدار می‌شود ولی در مقابل در حالت کامفورت یا راحت، بسیار آرام و نرم عمل می‌کند. نفوذ سر و صدا به داخل کابین مرسدس نسبت به پورشه بسیار کم می‌باشد، البته همین صدای کم هم به دلیل لاستیک‌های بسیار پهنی است که بر روی AMG GT S نصب شده و نویز جاده را منتقل می‌کند. سیستم تعلیق PASM پورشه با تنظیم 10mm می‌تواند ارتفاع را تغییر دهد که در مجموع سیستم تعلیق 911 سخت‌تر از مرسدس است.
هر دو خودرو قادر هستند تنظیم پویای دریچه گاز، سیستم تعلیق و فرمان، کنترل ثبات و پایداری را در اختیارتان بگذارند تا در شرایط مختلف بهترین نتیجهٔ رانندگی را داشته باشید. سیستم داینامیک AMG سه حالت راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را در تنظیمات خود به شما ارائه می‌دهد، مرسدس به علاوهٔ این سه حالت، یک حالت شخصی را که قابل برنامه‌ریزی دلخواه راننده می‌باشد را ارائه می‌دهد که به شما اجازه می‌دهد تا در تنظیم اولویت‌های شخصی خود از حالت فرمان، اگزوز، دریچه گاز، گیربکس، سیستم تعلیق و … دخیل باشید که درواقع به دلخواه خود و نوع رانندگی دلخواه خود قابل تنظیم است. همچنین یک پکیج داینامیک پلاس به ارزش 1795 پوند برای AMG GT در دسترس است و یک حالت ریس را اضافه می‌کند که امور مکانیکی خودرو را تماماً مخصوص مسابقه به شما ارائه خواهد کرد؛ پکیج پویای ریس، باعث ارتقاء موتور، گیربکس و سیستم فرمان و تعلیق فعال می‌شود که امور فنی خودرو را در حد یک اتومبیل مسابقه ای تنظیم می‌کند، همچنین یک سیستم کروز کنترل را جهت پالایش بهتر سوخت اضافه می‌کند.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS

پورشه911 GTS نیز شامل یک بستهٔ استاندارد Sport CHRONO می‌باشد و شما می‌توانید دو حالت اسپرت و اسپرت پلاس را برای پیشرانه و سیستم تعلیق انتخاب کنید. ویژگی اگزوز اسپرت نیز قابلیتی است که در هر دو اتومبیل مورد بحث قرار دارد که صدای خروجی موتور را بیش از حد سخت و خشن می‌کند. پورشه با یک موتور تخت شش سیلندر و مرسدس با یک موتور V8، هر دو صدای شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. با این تفاوت که موتور مرسدس صدای کلفت و خشن دارد که همراه با صدای ترق و تروق از اگزوزهای دوگانهٔ بزرگ به گوش می‌رسد، ولی پورشه صدایی ریز و صاف دارد که با حالتی وزوزکنان و تند و تیز از اگزوزهای چهارگانه فریاد می‌کشد. در مجموع صدای اگزوز AMG GT با موتور V8 توئین توربو، بسیار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، و شخصیت مردانه ای به خودرو بخشیده است که با فشار دکمه استارت، صدای انفجار موتور V8 را می‌شنویم و پس از حرکت، در سرعت‌های پایین، صدای قُل قُل با حالتی خفه شنیده می‌شود، اما در دور موتور بالاتر صدای نعرهٔ خشنی به گوش می‌رسد که بسیار پرطنین است.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS

شعار معروف شرکت مشهور و معتبر AMG، “یک مرد، یک موتور” است، یعنی هر مرد در این شرکت به صورت دست‌ساز یک انجین قدرتمند مرسدس را می‌سازد و کامل می‌کند. پس انتظار می‌رود، پیشرانهٔ V8 جدید 4.0 لیتری که قلب S GT جدید مرسدس بنز است، به‌خوبی نیاز ما را از نظر قدرت و گشتاور بالا رفع کند. بیشینهٔ قدرت این خودرو 503 اسب بخار است، و بیشینهٔ گشتاور آن 650 نیوتن متر می‌باشد. این آمار و ارقام یعنی، AMG GT S با 200 سی‌سی حجم بیشتر، موفق به کسب حدود 80 اسب بخار و 210 نیوتن متر بیشتر از پورشهٔ 911 GTS شده است. نکتهٔ مهم و جالب این خودرو که بسیار هم حائز اهمیت است، این است که شما می‌توانید تمام گشتاور موتور را در دور 1750rpm در اختیار بگیرید که همین امر باعث چابکی بیشتری خصوصاً در سرعت‌های پایین شده است، عملکرد موتور به پدال گاز بلافاصله است که با فشار پدال گاز سریعاً واکنش نشان می‌دهد و شتابگیری آغاز می‌شود و شما را به صندلی میخ‌کوب می‌کند. ولی اگر اوج قدرت را نیاز داشتید، باید دور موتور را به 6250rpm رسانده تا از تمام 503 اسب این خودرو استفاده کنید. مرسدس به طرز شگفت‌آوری سریع و تندخو است، موشک زمینی که در 3 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت بیش از 310 کیلومتر در ساعت را به ثبت می‌رساند. به نوعی می‌توان گفت که این خودرو یک چهرهٔ تطبیق داده شده از پورشهٔ 911 می‌باشد. پورشه نیز با پیشرانهٔ 3.8 لیتری تخت خود قادر به تولید 426 اسب بخار قدرت در دور 7500rpm و تولید 440 نیوتن متر گشتاور در دور 5750rpm می‌باشد که با گیربکس دستی شتاب 4.4 ثانیه و با گیربکس PDK شتاب 4.0 ثانیه را ثبت می‌کند و در نهایت به سقف سرعت بیش از 304 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS

هر دو خودرو در جاده، دارای عملکرد بسیار بالایی هستند و کاملاً نظرتان را به قابلیت‌های خود جلب می‌کنند، و حس می‌کنید که بیشتر از نیازتان را جوابگو است، اما موتور پورشه با 210 نیوتن متر گشتاور کمتر و 79 اسب بخار قدرت کمتر، در مقابل مرسدس کمی سخت تر به نظر می‌رسد. نه این بد یا ضعیف باشد، بلکه با پیشرانهٔ شش سیلندر تخت خود بسیار بهینه، سریع و حیرت انگیز عمل می‌کند و مزیت هردوی این خودروها این است که برای امور عادی و روزمره مشکل ساز نیستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT

برخلاف مرسدس بنز، آپشن گیربکس دستی برای پورشه وجود دارد، در حالی که اکثر مردم گیربکس‌های اتوماتیک PDK کلاچ دوبل را برای 911 خود انتخاب می‌کنند که با جعبه دندۀ DCT مرسدس بنز مشابه است. هر دو سیستم انتقال قدرت PDK پورشه و DCT مرسدس، اتوماتیک و هفت سرعته هستند. هر دو خودرو مجهز به پدال‌های پشت فرمان هستند که با فشار دادن آن‌ها، شیف سریع و صاف دنده‌ها را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند، زمان‌بندی دریچهٔ گاز و شتابگیری بعد از شیف هر دنده در هر دو خودرو به نحو احسن انجام می‌شود.
ترمزهای هر دو خودرو نیز عملکرد عالی دارند ولی ترمز 911 کمی نرم‌تر عمل می‌کند. آپشن ترمز سرامیکی نیز برای هردو در دسترس است. در مجموع ازنظر سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق و ترمز هم هردو خودرو تقریباً در یک سطح و البته بسیار رضایت‌بخش بودند.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS

مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: هزینه‌ها و عملی بودن
در حالی که هر دو مدل دارای سیستم استارت/استاپ هستند، اما ارقام رسمی کمپانی پورشه ادعا می‌کند که 911 پاک‌تر از AMG GT است. این ارقام، انتشار از گلخانه ای 202g بر کیلومتر را در مقایسه با 219g بر کیلومتر برای AMG GT S نشان می‌دهند. این رقم برای مدل کم قدرت‌تر یعنی AMG GT، 216g بر کیلومتر می‌باشد.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS

قابلیت استفاده در امور روزمره نیز در بازار این نوع خودروها بسیار مهم است، پورشه همیشه در این آزمون با ظرفیت صندوق 115 لیتری که در بینی خود دارد ظاهر شده است. البته پورشه صندلی‌های عقب کوچکی هم دارد که می‌توان تا حدودی از آن‌ها برای امور روزانه استفاده کرد. اما AMG GT همانند اتومبیل‌های هاچ بک، درب صندوق عقب به همراه شیشهٔ عقب باز می‌شود که فضای بسیار مفید 350 لیتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. هرچند به دلیل شلوغ بودن محور عقب، صندوق عمق کمی داشته باشد ولی به راحتی می‌توانید دو کیسهٔ گلف را در آن نگه دارید، که البته دسترسی به صندوق نیز آسان است و یک قطعهٔ آلومینیومی خاص به صورت کشویی تعبیه شده است، که مانند ترمز عمل می‌کند و از سرخوردن و تکان خوردن وسایل درون صندوق عقب جلوگیری می‌کند.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT

برایAMG GT S صندلی‌های الکتریکی و چرمی، گرم‌کن، کیسه هوای زانو، DAB، بلوتوث تلفن، کروز کنترل و چراغ‌های زنون به صورت استاندارد نصب شده است. سیستم ناوبری و خط فرمان آشنای مرسدس (COMAND)، با صفحه نمایش شفاف با بالاترین وضوح و بسیار مدرن تر از صفحه نمایش و سیستم ناوبری پورشه که PCM است، قابلیت‌های زیادی از قبیل کنترل سیستم صوتی، تلفن و رسانه‌ها را در بر می‌گیرد. مرسدس ویژگی‌های، نقشه برداری پیشرفته را نیز به این صفحه نمایش اضافه کرده است. مرسدس سیستم COMAND ویژگی‌های شماره‌گیری غلتکی و پد لمسی برای استفادهٔ آسان‌تر و به‌علاوه فعال‌سازی حساب کاربری و ویژگی کنترل آن با صدای راننده مجهز کرده است.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT

آپشن های کلیدی آن هم عبارت‌اند از بستهٔ پریمیوم به ارزش 4.195 پوند، که شامل یک دوربین دید عقب، سانروف پانوراما، لوگو نورانی AMG در طرفین، و ارتقاء سیستم صوتی برمستر می‌باشد.. همچنین می‌توانید جنس کنسول میانی را کروم، کربن مات، کربن براق، الماس سیاه و یا نقره ای مات سفارش دهید.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Porsche 911 GTS 2015

هرکدام از نسخه‌های AMG GT را انتخاب کنید، باید مبلغی بیشتر از 911 GTS بپردازید. پورشه برچسب قیمت پایهٔ 93.969 پوند را بر پیشانی خود دارد که به نظر می‌رسد ارزش زیادی است. GTS دارای بستۀ Powerkit مدل کاررا S می‌باشد (که شامل Chrono موتور فعال، اگزوز اسپرت و ارتقاء قدرت از موتور 3 لیتری از 394 اسب بخار به 424 اسب بخار است) که این بسته 9.380 پوند ارزش دارد و GTS این بسته را بدون پول بیشتر به همراه خود دارد.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
2015 Mercedes-AMG GT engine

AMG GT S هم به صورت استاندارد چرخ‌های جلو 19 اینچی و چرخ‌های عقب 20 اینچی را داراست، خودروی تست ما هم مجهز به رینگ‌های 20 اینچی سیاه مات است که 1.895 پوند ارزش دارند و به صورت آپشن در دسترس هستند. خریداران می‌توانند نسخهٔ محدود AMG GT Edition 1 را برای GT S خریداری کنند، که شامل یک کیت منحصر به فرد می‌باشد که شامل یک بالهٔ بزرگ ثابت عقب و شکاف جلو فیبر کربنی، به‌علاوه رکاب‌های جانبی برجسته‌تر می‌باشد. مرسدس هم قیمت 100.000 پوندی را به دوش می‌کشد و اگر شما برای خرید یک خودروی اسپرت رده بالای بازار به‌اندازه کافی خوش‌شانس و ثروتمند باشید، بی‌شک AMG GT S بهترین انتخاب و وسوسه‌انگیزترین انتخاب شما در این رنج خواهد بود.
آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911 1
Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS