انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: عکاسی با پورشه کیمن
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
هشدار!

اول از همه یک چیز را باید در اینجا روشن کنیم:
هرگز سعی نکنید این کار را انجام بدهید! چنین کاری یک عکاس جسور و ماهر در کنار تجهیزات کامل برای گرفتن تصاویر بی‌نقص می‌خواهد.
شاید یک پورشه کیمن ابزاری مناسب برای عکاسی خودرو به خودرو با زاویه کم باشد؛ چراکه یک «صندوق جلو» دارد؛ صندوقی مناسب و عمیق که به‌راحتی یک شخص با هیکل متوسط در آن جا می‌شود.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman Is the Best Car-to-Car Photo Rig

فضای صندوق‌ها
با توجه به طراحی موتور وسط و اینکه فضای عمیقی بین چرخ‌های جلو و ارتفاع رانندگی پایین آن به‌وجود می‌آید، کیمن به‌خوبی می‌تواند یک عکاس را به شکل ایمن و با سرعت کم با خود حمل کند. این در حالی است که یک فضای مناسب برای حمل وسایل در عقب نیز وجود دارد.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman

دید از داخل شیشه
شاید با خود بگویید که راننده پورشه‌ای که عکاس را با خود حمل می‌کند، چگونه جلوی خود را ببیند؟ این امر به راحتی برای راننده ممکن است. پنجره جلو حالت کمربندی تهاجمی دارد و بنابراین در هنگام بالا آمدن کاپوت، انتهای آن به صورت قوسی قرار می‌گیرد. درنتیجه، وقتی در کاپوت باز باشد، راننده می‌تواند نسبت به جلو دید داشته باشد که برای سرعت‌های کم و مسافت‌های کوتاه مناسب است.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman

جای راحت و مناسب
شاید باور آن کمی مشکل باشد، ولی عکاسان سوار شده در صندوق جلوی کیمن، هیچ‌گاه در آن احساس خطر نکرده‌اند. این موضوع را حتی در مدل سقف‌باز باکستر نیز می‌توان مشاهده کرد. همان‌طور که گفته شد، صندوق جلو عمق زیادی دارد و کمابیش هم‌سطح با کف کیمن است و عکاس با دوربینش به‌راحتی در آن جا می‌شود و همه‌چیز برای گرفتن عکسش آماده است.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman

عکس در عکس
برای تهیه این تصاویر خودرو به خودرو که در آن یک عکاس در حال گرفتن عکس از یک خودروی دیگر است، از یک عکاس دوم در یک خودروی دیگر کمک گرفته شده است. در واقع، این تصویر یک حقه «عکس در عکس» در خود دارد.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman

عقب بی‌نقص
جالب است بدانید که صندوق عقب کیمن نیز می‌تواند به خوبی یک عکاس را در خود جای دهد.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman

مناسب، ولی نه‌چندان عمیق
با این حال، صندوق عقب به‌اندازه صندوق جلو، عمق و ایمنی لازم برای حضور یک عکاس را ندارد.
تقریباً روند انجام کار را مرور کردیم. تنها چند نکته ریز باقی می‌ماند؛ ۹۹ درصد عکس‌ها در سرعت‌های بسیار کم، مانند ۲۴ کیلومتر بر ساعت و با استفاده از نوردهی بالا گرفته می‌شود که این کار معمولاً در راه‌های متروکه یا املاک خصوصی انجام می‌شود. دوباره تأکید می‌کنیم که سعی نکنید این کار را انجام بدهید.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman

و به این ترتیب، عکس تهیه می‌شود …
شاید مینی‌ون‌ها بهترین شرایط از لحاظ قابلیت عکاسی داشته باشند؛ چرا که دریچه‌های بزرگ، درهای کشویی و در برخی مواقع، محل حمل وسایل عمیقی در پشت ردیف سوم صندلی‌ها دارند. بهتر است تا حدّ امکان از دریچه‌های بازشونده خودرو و جاهایی که ایمنی بیشتری در هنگام حرکت برای عکاس دارد، استفاده شود تا بتواند یک عکس کامل و بدون نقص از سوژه‌اش تهیه کند. در این زمینه می‌توان از تسمه‌های مهار نیز استفاده کرد. اگر عکاس بخواهد از یک تسمه مهار در کیمن استفاده کند، نقاط مختلفی برای این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها در زیر پنل دسترسی در جلوی شیشه جلوی خودرو است. ولی اکنون می‌دانیم که چرا عکاسان دنیای اتومبیل، فارغ از قابلیت‌های دینامیک، داشتن یک پورشه کیمن را ترجیح می‌دهند.
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman
عکاسی با پورشه کیمن 1
Porsche Cayman

نتیجه نهایی
تصویری که می‌بینید، سوی دیگر حقه «عکس به عکس» است که در آن از پورشه کیمن برای عکاسی از ب‌ام‌و 328d ایکس‌درایو واگن استفاده شده است.
عکاسی با پورشه کیمن 1