انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اصول و DNA طراحی خودروهای پورشه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
طراحی خودروهای پورشه، چیزی بیشتر از یک نگاه نمادین می‌باشد. این خودروهای افسانه ای، در زیر ظاهر ساده و کلاسیک خود، الگوهایی را بکار گرفته‌اند که تبدیل به ژنتیک و DNA همه مدل‌های پورشه شده و علاوه بر ایجاد ترکیبی هماهنگ از فرزندان یک خانواده، شالوده دینامیکی و آئرودینامیکی و زیبایی‌شناسی منحصربه‌فردی را خلق می‌کنند.

اصول و DNA طراحی خودروهای پورشه 1
Porsche Design DNA

شاید با دیدن هر خودروی جدیدی یا قدیم پورشه فکر کنید که این هم کپی و تکراری دیگر از محصولات پورشه است. برای یک فرد ناآشنا به خودرو، این موضوع می‌تواند خسته‌کننده باشد. اما در عین اشتراکات طراحی، حفظ اصول و ویژگی‌های بارز و برجسته و افزودن کمی چاشنی سرگرم‌کننده در طراحی هر خودرو، استعداد بالای پورشه را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که پورشه همچنان یک مجسمه هنری زیبا به نظر می‌رسد و همچنان جوایز طراحی را به خود اختصاص می‌دهد.
اصول و DNA طراحی خودروهای پورشه 1
Porsche Design DNA
اصول و DNA طراحی خودروهای پورشه 1
Porsche Design DNA

در ویدئوی بسیار جذابی که پورشه بدین منظور منتشر کرده، DNA طراحی همه خودروهای پورشه شرح داده می‌شود. از پورشه کیمن گرفته تا 918 و حتی خودروهای شاسی‌بلند کاین و ماکان این الگوها را رعایت می‌کنند. چراغ‌های جلوی گرد، قسمت جلوی نسبتاً کشیده، سقف شیب‌دار، و قسمت عقب کوتاه اولین چیزهایی است که به نظر می‌رسد. اما با دقت بیشتر گلگیرهای برجسته جلو و سطح شیب دار کاپوت، انحنای قسمت جلوی خودرو، فرم قطره مانند سقف چه از نمای پهلو و چه از نمای بالا، اتصال ستون عقب به گلگیر و پهنای واضح گلگیرهای عقب در همه مدل‌ها رعایت شده است و البته همگی از مدل جاودانه 911 برگرفته شده‌اند.
من شخصا عاشق مدل های 911 از قدیم تا جدید هستم. به نظرم از لحاظ ظاهری خیلی زیبا هستن و در بین خودرو های اسپورت واقعا شاخن. ولی چیزی که ازارم میده این هست که در یک سری مدل ها واقعا پورشه داره از اون ظاهر همیشگیش فاصله میگیره و این به نظرم شناسنامشون رو خراب میکنه. امیدوارم مثله فرار نشه که کلا اومده ظاهر خودرو های جدید ترش رو خیلی متفاوت کرده نسبت به مدل های قدیمی تر.
بعد میان میگن پورشه به اصل خودش وفا داره. اگه هست پس چرا شاستی بلند دادن بیرون؟ خ یه دفعه بیاید یک کار مثبت تر بکنین و مدل های ارزون تر بدید بیرون دیگه! شما که این همه تغییرات دارید انجام میدید!
امیدوارم حداقل هیچوقت مدل چراغ جلوش و شکله کلی کاپوت عوض نشه. اگه بشه دیگه پورشه نیست. Undecided
این چراغ عقب جدید ها رو هم الکی هی دارن دست کاری می کنن. Dodgy