انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تلفن همراه هوشمند گوی سبقت را از رسانه های دیگر ربوده است
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
تلفن همراه هوشمند گوی سبقت را از رسانه های دیگر ربوده است 1

تهران-ایرنا-رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی گفت:تلفن همراه هوشمند به عنوان یک رسانه نوین علاوه برکارکرد ارتباطی از کارکردهای اطلاعاتی، خدماتی و اجتماعی، فرهنگی و تجاری برخوردار بوده وگوی سبقت را از رسانه های دیگر ربوده است.


 به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر خسرو قبادی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار همایش 'تلفن هوشمند و سبک زندگی' در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ضریب نفوذ 100 درصدی تلفن همراه در بین ایرانی ها افزود:رسانه ها به عنصر جدایی ناپذیرحیات اجتماعی تبدیل شده اند و ارزش ها و نگرش های جامعه متاثر از محتوای رسانه ها تغییر می کند.

رییس شورای سیاستگذاری همایش تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی ادامه داد: رسانه ها اکنون به گروه ارجح مرجع در مقایسه با گروه های مرجع سنتی تبدیل شده اند و سبک زندگی را نیز تحت تاثیر قرار داده اند و بر این اساس احساسات، افکار و اعمال، علایق، فعالیت ها و الگوها مصرف افراد جامعه تغییر کرده است.

قبادی افزود:مهمترین شاخص سبک زندگی، انتخاب آزادانه است که افراد بر اساس مصرف، هویت خویش را تعریف می کنند، رسانه ها عرصه سبک زندگی را تحت تاثیر قرار داده اند و بر انتخاب ها و الگوهای مصرف تاثیر می گذارند، در این میان نقش فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

قبادی اظهارکرد:اکنون ضریب نفوذ 100 درصدی تلفن همراه در بین ایرانی ها و وجود بیش از 20 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند در دست مردم بیانگر این واقعیت است که تلفن همراه به عنوان یک رسانه نوین مطرح است.

وی افزود:این رسانه فرصت بی نظیری برای آموزش،حکمرانی خوب، تقویت سرمایه اجتماعی، رضایت و خشنودی ایجاد کرده است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با اشاره به مسائل و چالش های این رسانه هوشمند بیان کرد: تبدیل شدن این رسانه به سرگرمی، سطحی کردن فرهنگ جامعه، سست کردن نهاد خانواده و... نیز از پیامدهای این وسیله ارتباطی است که نباید از مشکلات و معایب ناشی از آن غفلت کرد.

قبادی اظهارکرد:امیدواریم نتایج این همایش به ایجاد دغدغه در پژوهشگران، تصمیم گیران و سیاستگذاران منجر شود و دستاوردهای آن بتواند در تصمیم سیاستگذاران این حوزه موثر باشد و این همایش به اهداف خود که همانا شناسایی فرصت ها و تهدیدهای تلفن همراه هوشمند و تاثیرات آن بر سبک زندگی ایرانی است گام موثری بردارد.

همایش تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی از امروز 20 خرداد به مدت دو روز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در حال برگزاری است.