انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: عکس های خیابانی از صفحه جادویی موبایل به گالری می روند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
عکس های خیابانی از صفحه جادویی موبایل به گالری می روند 1
نمایشگاه گروهی عکس های مستند خیابانی با موبایل «چهارگوش» جمعه 22 خردادماه در گالری راه ابریشم افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس تجسمی خبرگزاری برنا، نمایشگاه گروهی عکس های مستند خیابانی با موبایل «چهارگوش» جمعه 22 خردادماه در گالری راه ابریشم افتتاح می شود و تا 1 تیرماه ادامه دارد.
این نمایشگاه ساعت 16 روز جمعه افتتاح می شود.
این نمایشگاه با گردآوری بهروز مهری برگزار می‌شود و در آن عکس‌هایی از آکو سالمى، الیف سویاباتماز، امیر نوا، بهروز مهرى، حامد فرهنگى، خشایار جوانمردى، على کاظمى، علیرضا صوت‌اکبر، فواد اشترى، مجید سعیدى، محمدامیر صفرى، مسعود قرائى، مهران میرزایى و نسام کشاورز به نمایش درخواهد آمد.
 
عکس های خیابانی از صفحه جادویی موبایل به گالری می روند 1
 
در متن بیانیه این نمایشگاه آمده است: چارگوش فضایی است در چارگوشهی گوشیهای همراه برای دیدن زندگی، مردم، مناظر خیابانی و هر آن چه در پیرامون ما در جریان است. شبکه های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام معادلات عکاسی را نیز تغییر داده و بیش از هر چیز عکس را در منظر دیدهگان عموم قرار داده است که دیدن عکس و واکنش آنی و سریع بیننده از ویژه گی های آن است. با پیشرفت فن آوری های جدید در صنعت دوربین های موبایلی, عکاسی با موبایل شکلی حرفهای به خود گرفته و زمینه را برای دیدن عکسهای بهتر و سریع تر فراهم کرده است.سنتهای کلاسیک عکاسی خیابانی که با ورود دوربینهای کوچک توسط عکاسانی چون هانری کارتیه برسون، رابرت فرانک، لی فرید لندر، گری وینوگراند بنا نهاده شد در دهه هفتاد میلادی نقطه اوج و شکوفایی خود را در تاریخ عکاسی خیابانی تجربه کرد و موجب تولید تصاویری طبیعی و بدون ژستهای معمول جلو دوربین شد.

 این شکل از عکاسی در عصر دیجیتال به وسیلهی گوشیهای همراه عکاسان دوباره خودنمایی کرد و ثبت طبیعی زندگی روزمره را آسان تر کرد و باعث شد هر لحظه عکسهایی از هر نقطهی دنیا را بر روی صفحهی جادویی موبایل  پیش روی خود ببینیم.« پیر بوردیو» فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی میگوید « گفتمان زیباشناسانه همواره از تناقض میان کاربرد زیباشناسانه و تعریف اجتماعی عکاسی خبر می دهد» . شاید این دوگانگی و تناقض در هیچ جای دیگری بیشتر از عکاسی موبایل خودنمایی نکند: هم زمان با تبدیل شدن موبایل و عکاسی به  امری روزمره در زندگی اجتماعی، تصاویر گرفته شده توسط این ابزار به عنوان اثر مستند، اثر هنری ، فیلم یا عکس خبری و مانند آنها در شبکه های رسمی و حرفهای جایگاه ویژهای یافتهاند.به نظر میرسد دوربین موبایل بار دیگر «هنر عکاسی» را از جایگاه «هنر رسمی» خارج کرده و آن را به میان مردم آورده و وسوسه عکاسی با چنین ابزار کوچک و در دسترسی را برای هر عکاس حرفهای نیز امری واقعی کرده است.  اینکه عکاسی موبایل –  همانند عکاسی خیابانی میانۀ  قرن گذشته  – به نقطه عطفی  در تاریخ هنر عکاسی  تبدیل  شود  حرفی  غریب  نخواهد  بود.
بد نبود