انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: فتح الله زاده: کفاشیان از مظلوم‌ترین روسای تاریخ فدراسیون فوتبال است!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
به گزارش پارس به نقل از ايسنا مدیر‌عامل سابق استقلال با ابراز نگرانی از وضعیت سرخ‌آبی‌های پایتخت گفت که بهتر است سجادی به جای کسانی که شعار می‌دهند، کسانی را به کار بیاورد که مثل یک سرباز برای این دو تیم کار می‌کنند.

علی فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از وضعیت سرخابی‌های پایتخت چیست؟ اظها‌ر کرد: واقعا جای ناراحتی دارد که وضعیت دو باشگاه معتبر آسیا و ایران تا این حد با چالش روبرو است و با این دو تیم بازی می‌شود. برخی اظهارات ضد و نقیضی که در اطراف این دو تیم شنیده می‌شود بازی با شعور مردم است. اخیرا شنیده شد که گفته شده که باشگاه استقلال در اسفند ماه سال گذشته قراردادی سه ساله با اسپانسر بسته است. چطور چنین چیزی ممکن است. چرا باشگاهی که قرار بوده واگذار شود چنین قراردادی را بسته است؟ خواهش من این است که دوستان تنظیم شده صحبت کنند. اداره دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس اصلا مشکل نیست و برایم عجیب است که چرا این مساله را این قدر می‌پیچانند.

او افزود: زمانی که من مدیر‌عامل استقلال بودم آقای خادم می‌گفت که پولی به باشگاه استقلال داده نخواهد شد و بعد از رفتن من دیدید که 20 میلیارد تومان برای استقلال از طریق اسپانسر در نظر گرفتند اما ما هیچ گاه جو سازی نکردیم، چرا که خودمان را یک سرباز می دانستیم. سربازی که لازمش داشته باشند کار می‌کند و هر زمانی که نخواستند از باشگاه می‌رود. آیا من تاکنون علیه وزیر ورزش و جوانان صحبتی کرده‌ام؟ البته ما هم بلدیم صحبت کنیم اما چون سربازیم و دلمان برای فو‌تبا‌ل و استقلال می سوزد چیزی نمی‌گوییم. من انتظارم از سجادی خیلی بیشتر از این‌ها است. ایشان باید بدانند که توقع از استقلال و پر‌سپولیس بالاست و بلاتکلیفی این دو باشگاه در حالی صورت می‌گیرد که خیلی از تیم‌ها کارشان را آغاز کرده‌اند و بازیکنان خوب را جذب می‌کنند. در نهایت با از دست رفتن زمان بازیکنان طراز اول به تیم‌های دیگر می‌روند و استقلال و پر‌سپولیس مجبور هستند با بازیکنان نه چندان با کیفیت کار را آغاز کنند. نتیجه‌ این امر هم ناراحتی و شکسته شدن دل 60 – 70 میلیون هوادار فو‌تبا‌ل در ایران است. من هم‌چنان معتقدم که بهتر است وزیر محترم ورزش و جوانان دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس را یک سال به اسپانسر اجاره دهند و با چیدن یک هیات مدیره مناسب کار را آغاز کنند.

مدیر‌عامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا توصیه یا پیشنهادی به نصر الله سجادی دارد یا نه؟ گفت: آقای سجادی دوست عزیز و محترم من است. خطاب به او می گویم که نباید تحت تاثیر خیلی از ادعاها قرار بگیرد. خیلی ها هم می‌گویند اگر ما مدیر‌عامل یا سرمربی استقلال و پر‌سپولیس شویم با 10 امتیاز قهرمان می‌شویم یا می‌گویند باشگاه را به ما بدهید، ولی یک قران هم از شما نمی‌گیریم. نباید تحت تاثیر این حرف‌ها قرار گرفت. مگر سال گذشته این حرف‌ها را نگفتند. مگر نگفتند یک قران بدهی ایجاد نمی‌کنند؟ آنها 20 میلیارد پول در اختیارشان بود اما در نهایت 10 میلیارد بدهی ایجاد کردند و اعتقاد دارم استقلال سال گذشته یکی از بدهکارترین سال‌هایش را پشت سر گذاشت. آقای سجادی باید کسانی را بیاورد که عملگرا باشند. استقلال و پر‌سپولیس به آدم های نیاز دارند که کارگر باشند و به دنبال کار بدوند. این که الان یک هیات مدیره بچینیم و دو ماه بعد بخواهیم یک مدیریت جدید و قدرتمندی جایش بگذاریم فایده‌ای ندارد. باید همین الان این اتفاق بیافتد. استقلال و پر‌سپولیس چند هفته‌ است که در بلاتکلیفی قرار دارند و آقای سجادی نباید انسان‌هایی را سر کار بیاورد که تنها شعار دادن را بلد هستند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظرش در حال‌ حاضر مربی داخلی ارجح‌تر از مربی خارجی است؟ گفت: قبلا هم گفته بودم که اگر قرار باشد یک مربی خارجی بیاید اولا نباید خیلی دیر این اتفاق رخ دهد و دوم این که این مربی خارجی باید کسی در حد رایکوف یا کا‌ر‌لوس کی‌روش باشد. اگر قرار باشد یک مربی درجه دو کار را در دست بگیرد، همین مربیان داخلی خیلی بهتر هستند. کسانی مثل منصوریان توانایی کار در استقلال را دارند. البته من نگران منصوریانم. نگرانم که یک ترکیب ناهمگون مدیریتی بالای سرش قرار بگیرد و مثل گل محمدی در پر‌سپولیس قربانی شود. او باید در شرایطی به استقلال بیاید که در مدیریت باشگاه همگونی وجود داشته باشد.
فتح‌الله‌زاده در پایان و در پاسخ به این سوال که با توجه به شناختش از شرایط فو‌تبا‌ل ایران نظرش راجع‌ به احتمال برکناری کفاشیان در مجمع فوق‌العاده‌ فدراسیون و گزارشی که علیه وی از سوی مجلس شورای اسلامی درباره سفرهای زیاد او مطرح شده است چیست؟ گفت: من نمی دانم کفاشیان چند سفر داشته است اما یک یادآوری به شما می‌کنم. یک بار زمانی که من مدیر‌عامل استقلال بودم به یک نشست در AFC دعوت شدم. در آن نشست به دلیل مشغله ام قائم مقام باشگاه را به سفر فرستادم. در آن زمان گفته شد که اگر مدیر باشگاه در این نشست حاضر نشود، این امر می‌تواند تبعاتی علیه او داشته باشد.

من مطمئنم که کفاشیان نه تنها سفر زیادی نرفته،‌ بلکه کمتر از آنچه که باید به سفر می‌کرده، رفته است. از سویی دیگر این نکته را هم باید بگویم که هزینه سفرهای خارجی را AFC پرداخت می‌کند. من معتقدم که کفاشیان از مظلوم‌ترین رییس فدراسیون‌های تاریخ فو‌تبا‌ل ایران است. او با وجود مشکلات زیاد کار کرده و توانسته تیم ‌ملی را به جا‌م جها‌نی ببرد. افتخاری که برای او نیست و متعلق به کشور است. نمی‌خواهم که بگویم آقای رسایی نباید به دنبال فساد باشند اما بهتر است که ایشان با اهالی فو‌تبا‌ل بیشتر مشورت کنند، چرا که همه باید در این امر به یکدیگر کمک کنیم.