انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: چند میلیون ایرانی موبایل هوشمند دارند؟
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ میلیون نفر ایرانی از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند موبایل را فراگیرترین رسانه در کشور عنوان کرد.


خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ میلیون نفر ایرانی از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند موبایل را فراگیرترین رسانه در کشور عنوان کرد.

خسرو قبادی در نخستین همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی، با اشاره به وجود رسانه ها به عنوان ابزارهای تغییر سبک زندگی در دنیا اظهار داشت: امروزه رسانه ها در دنیا روش های الگوی مصرف و سبک زندگی را تغییر داده اند و نقش هویت بخشی در انسان ایفا می کنند.

وی فناوریهای ارتباطی و به ویژه تلفن همراه هوشمند را یکی از مهمترین رسانه های تاثیرگذار در جامعه کنونی عنوان کرد که سبک نوینی برای زندگی افراد به وجود آورده است و گفت: با توجه به ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی تلفن همراه در ایران و کارکردهای آن، به جرات می توان گفت موبایل فراگیرترین رسانه در کشور محسوب می شود.
قبادی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ میلیون موبایل هوشمند در دست ایرانی ها قرار دارد افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال ۴۰ میلیون ایرانی از تلفن های هوشمند استفاده کنند که این امر نشان از واقعیت کارکردی این رسانه نوین است.

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، به کارکردهای ارتباطی، اطلاعاتی، فرهنگی و تجاری تلفن همراه هوشمند اشاره کرد و گفت: تلفن های هوشمند دارای ظرفیت های کاربردی بسیار مانند آموزش، فرهنگ پذیری، توسعه، استغال، تقویت سواد و سرمایه اجتماعی هستند. در همین حال این ابزار می تواند پیامدهای منفی چون سرگرمی محوری صرف، نشدید شکاف نسلی، کاهش تعاملات میان فردی و اجتماعی و نیز سست کردن بنیان خانواده به همراه داشته باشد که نباید از آن غافل شد.

وی از برنامه های مطالعاتی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، برای واکاوی تاثیرات موبایل بر ابعاد سبک زندگی و پرداختن به چالشهای کشور در این زمینه خبر داد.