انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: نخست وزیری که از موبایل می ترسد!
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
نخست وزیری که از موبایل می ترسد! 1
 نخست وزیر نیوزیلند گفت که تلفنش به رغم این که از امنیت ویژه برخوردار است، با این حال فکر نمی کند غیرقابل نفوذ برای جاسوسی باشد.
'جان کی' نخست وزیر نیوزیلند که کشورش سال هاست برای آمریکا جاسوسی می کند پس از افزایش شنودهای پیاپی و گرم شدن بازار جاسوسی از مقامات بلندپایه کشورهای جهان به تلفن همراه خود اعتماد ندارد.
نخست وزیر نیوزیلند برای در امان ماندن از جاسوسی به وسیله تلفن همراهش، این وسیله ارتباطی را هر چند ماه به دلایل امنیتی تعویض می کند و از دست آن خلاص می شود.

تارنمای 'نیویلند هرالد' روز پنجشنبه افشا کرد 'جان کی' هرگز تلفن همراه خود را به دلیل ترس از شنود به نشست های حساس نمی برد.
نخست وزیر نیوزیلند گفت که تلفنش به رغم این که از امنیت ویژه برخوردار است، با این حال فکر نمی کند غیرقابل نفوذ برای جاسوسی باشد.
وی در حالی از امنیت تلفن همراه خود و احتمال استفاده جاسوسان از آن برای شنود دم می زند که براساس اسناد منتشره، دولت نیوزیلند نه تنها به جاسوسی الکترونیکی علیه چین، بزرگترین شریک تجاری خود دست زده، بلکه دامنه این جاسوسی که آمریکا و دیگر متحدان بین المللی در اطلاعات آن سهیم هستند، تا قطب جنوب ادامه دارد.

اسناد 'ادوارد اسنودن' پیمانکار سابق مرجع امنیت ملی آمریکا نشان می دهد سازمان جاسوسی نیوزیلند داده های مخابراتی 20 کشور از جمله چین، ژاپن، کره شمالی، ایران و قطب جنوب را که بسیاری از آنها از شرکای تجاری نزدیک این کشور هستند، جمع آوری کرده است.
سازمان جاسوسی نیوزیلند از اقدام خود دفاع کرده و مدعی شده است این کار با استناد به موازین قانونی انجام شده است.
اطلاعات گردآوری شده توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیوزیلند در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا در استرالیا، انگلیس و کانادا که اعضای گروه جاسوسی پنج چشم هستند، قرار گرفته است.

این پنج کشور نظارت و جاسوسی گسترده ای به ویژه در بخش شنود مکالمات تلفنی و مکاتبات اینترنتی دارند و تعاملات مردم را در کشورهای مختلف مورد شنود قرار می دهند.
نخست وزیر نیوزیلند که کشورش جاسوس گروه پنج چشم است، حال از شنود مکالمات خود و نشست هایش با تلفن همراه در هراس است.
وی با تاکید بر اینکه گوشی تلفن همراهش امنیت بیشتری نسبت به گوشی های دیگر مردم دارد، گفت که برغم این موضوع هر چند ماه تلفن خود تعویض می کند، چون احتمال دستکاری و یا Hک کردن آن وجود دارد.جان کی گفت: ما باید امنیت را خیلی خوب حفظ کنیم و هرگز در سفرهای خارجی گوشی تلفن خود را برنمی دارم.
امنیت تلفن رهبران جهان از سال 2013 افزایش یافت در زمانی که اسناد ادوارد اسنودن نشان داد آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات تلفنی 35 رهبر جهان را شنود کرده است.
چ جالب
ممنونم