انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: V5 ، نخستین محصول اختصاصی خودروسازان راین
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
شرکت خودروسازان راین با سابقه بیش از ۱۲ سال حضور در صنعت و بازار خودرو ایران و پس از عرضه موفق محصولات معتبر هیوندای ورنا ، آوانته و گریت‌وال ولکس C۳۰ در نظر دارد تا سدانی جدید با برند اختصاصی راین را به زودی روانه بازار ایران کند . این خودرو راین V۵ نام دارد و در زمره سدان‌های کوچک شهری و اقتصادی قرار می‌گیرد . راین V5 ضمن بهره گیری از پیشرانه مناسب به تجهیزات ایمنی و فنی مجهز شده است که در بین همکلاسانش در ایران آن را متمایز می‌کند و قطعا با ورود به بازار می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد .
۱۲ سال با راین
شرکت خودروسازان راین فعالیت خود را در سال ۱۳۸۲ به عنوان زیر مجموعه گروه صنایع خودروسازی کرمان آغاز کرد و در اسفند همان سال موفق به عقد قرار داد با شرکت هیوندای‌موتورز کره جنوبی شد . در راستای این توافق از خرداد ۸۳ خط تولید مدل ورنا در راین آغاز به کار کرد و اولین سری از این محصول شهریور همان سال به خیابان های ایران آمد . شرکت خودروسازان راین در ادامه توسعه محصولات هیوندای در بازار ایران مدل آوانته (الانترا) را نیز در سال ۸۴ به خطوط تولیدش افزود و با اوج گرفتن تحریم‌ها خط مستقیم و مداوم تولید محصولات هیوندای در این شرکت به مرور کاهش یافت تا اینکه در سال ۱۳۹۰ راین برای پاسخ‌گویی به مشتریانش ، محصولی جدید را برای جایگزینی هیوندای ورنا در نظر گرفت . این خودرو از یکی از معتبرترین خودروسازان چین انتخاب شده بود و از بدو ورود به بازار ایران با استقبال مشتریان مواجه شد . ولکس C30 از سال ۱۳۹۰ به خطوط تولید راین پیوست تا حرکت این شرکت به سمت تولید محصولات کیفی همچنان ادامه داشته باشد . خودروسازان راین در ادامه راه و در راستای توسعه سبد محصولاتش ، محصولات جدیدی را در برنامه خود گنجانده که قابل توجه‌ترین این محصولات خودرو اختصاصی و اقتصادی جدید این شرکت با برند اختصاصی راین V5 است که برای عرضه به بازار ایران در آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است .

V5 ، نخستین محصول اختصاصی خودروسازان راین 1

کوچک و اقتصادی
راین V5 چهره ای منطقی و به دور از هیجان‌های کاذب دارد که در نگاه نخست محصولات فولکس‌واگن را در ذهن تداعی می‌کند. V5 از نظر ابعاد با طول ۴۲۹۰ میلیمتر حدود ۴ سانتیمتر طویل‌تر از خودرو همکلاسش در بازار یعنی تندر۹۰ است اما ۶ سانتیمتر عرض کمتری در مقایسه با این خودرو دارد و فاصله بین دو محور آن نشان دهنده فضای ۲.۴ متری کابین خودرو است .در طراحی داخلی راین V5 با چینش منظم تجهیزات در کنار هم روبرو خواهید بود که فرم ها و ترکیب رنگ در آن چشم نواز است و ارگونومی کلید‌های کنترل تجهیزات به خوبی مهندسی شده‌اند . طراحی یکدست مشکی داشبورد در تلفیق نور آبی زمینه سیستم صوتی ، سیستم تهویه مطبوع دستی و مجموعه نمایشگرهای پشت فرمان جلوه خوبی به این خودرو داده‌اند و خطوط کرومی از طرفین آن تا روی رودری‌ها کشیده شده‌اند . صندلی‌های با عرض مناسب نشیمن ، مناسب سفر‌های طولانی هستند و در مسیر‌های شهری طراحی ارگونومیک آن‌ها به خوبی از خستگی جلوگیری می‌کند.از جمله امکانات قابل توجه راین V5 می توان به آینه های برقی ، سوییچ ریموت دار ، کولر ، سیستم برف پاک کن با سرعت متغیر ، سیستم صوتی با ورودی CD و USB ، رینگ آلومینیومی و روکش چرم صندلی ها اشاره کرد.

V5 ، نخستین محصول اختصاصی خودروسازان راین 1

پیشرانه ۱.۵ لیتری در قلب راین V5
راین V5 از پیشرانه‌ای با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی بهره می‌برد که حداکثر توانش در دور موتور ۶۰۰۰ به ۹۷ اسب بخار می‌رسد و حداکثر گشتاور این خودرو نیز در دور موتور ۴۴۰۰ عدد ۱۳۵ نیوتون‌متر را نشان می‌دهد . انتقال قدرت در V5 از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو صورت می‌گیرد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مستقل مک‌فرسون و در عقب نیز از نوع دو بازو کشنده (Trailing Arm) مستقل است. وزن خالص راین V5 به ۱۰۷۰ کیلوگرم می‌رسد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی به مراتب از دیگر رقبایش در بازار اقتصادی‌تر است و عدد ۶.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را نشان می‌دهد. مصرف این سدان اقتصادی در جاده تنها ۵.۲ لیتر است که راندمان مصرف این خودرو را در سطح یک خودرو هاچ بک کوچک قرار می دهد و می تواند مهم ترین مزیت این خودرو برای یک انتخاب اقتصادی باشد . v5 همچنین در سیکل شهری حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می کند .
فرمان الکتریکی
در حالی که عمده سدان‌های اقتصادی بازار ایران به سیستم فرمان هیدرولیک مجهز شده‌اند و عملکرد با تاخیر نسبی و مشکلات فنی گریبان این سیستم‌ها را می‌گیرد ، راین V5 با سیستم فرمان برقی EPS می‌تواند در این بازار پیشرو باشد و عملکرد دقیق‌تری نسبت به فرمان‌های هیدرولیکی بدون افت توان را ارائه دهد .
سیستم‌های ایمنی :
V5 ضمن بهره گیری از دیسک‌های خنک‌شونده برای چرخ‌های جلو در عقب به ترمز‌های کاسه‌ای مجهز شده است . این خودرو به صورت استاندارد از سیستم ترمز ضد قفل ABS بهره می‌برد و برای اطمینان بیش‌تر از همراهی تکنولوژی های ایمنی سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز به مجموعه ایمنی V5 افزوده شده است . این سیستم در مسیر‌های مختلف با توجه به سطح در تماس با هر لاستیک و شرایط حرکتی خودرو ترمز را به گونه ای در چرخ‌های خودرو توزیع می‌کند که توقف بدون هیچ‌گونه انحرافی از مسیر صورت بگیرد . این در حالی است که حتی اگر خودرو به سیستم ترمز ABS مجهز باشد اما سطوح زیر تایر‌ها از یک جنس نباشند ، توزیع یکسان نیروی ترمز بین چرخ‌ها موجب انحراف خودرو می‌شود و اینجاست که EBD وارد مدار می‌شود و توقفی مطمئن‌تر از خودروهایی که تنها به ترمز ABS مجهز هستند را تضمین می‌کند.
V5 علاوه بر این تکنولوژی ها به دو کیسه‌هوا ، کمربند‌های ایمنی ۳ نقطه‌ای برای سرنشینان جلو و عقب ، سیستم کنترل باد تایر‌ها و قفل صندلی کودک ISO FIX مجهز است.
قیمت و جایگاه در بازار ایران :
شرکت خودروسازان راین هنوز اطلاعات دقیقی از زمان قطعی ورود V5 به بازار ایران و قیمت را اعلام نکرده است . این خودرو با ورود به بازار در صورت تعیین قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون‌تومان به رقابت با سدان‌های شهری دیگر بازار یعنی ۲۰۶ صندوقدار ، رانا ، خانواده سمند ، تندر۹۰ و … خواهد پرداخت. راندمان فنی این خودرو به واسطه وزن کمترش در مقایسه با رقبا قابل توجه است و مصرف سوخت ۶ لیتری آن در سیکل ترکیبی یکی از مهم‌ترین نقاط قوت برای بیرو نراندن رقبای تولید داخلش از گود رقابت است . سیستم فرمان برقی EPS ، بهره گیری از مجموعه کامل سیستم ایمنی و سیستم تعلیق این خودرو از جمله مواردی هستند که راین V5 را به عنوان اولین محصول اختصصاصی خودروسازان راین می‌تواند در زمره خودرو‌های قابل توجه آینده بازار ایران قرار دهد .
bikhod booooooood