انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: بیوگرافی ماریو گوتزه
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
بیوگرافی ماریو گوتزه


بیوگرافی[ویرایش]گوتزه در شهر ممینگن در آلمان به دنیا آمده است.پدرش یورگن گوتزه استاد دانشگاه تکنولوژی شهر دورتمند است.برادر بزرگترش فابیان دوران فوتبال آکادمی را در باشگاه دورتمند گذرانده و اکنون در باشگاه بوخوم 2 بازی می کند.برادر کوچکترش فلیکس در باشگاه دورتمند و در رده ی زیر 15 سال بازی می کند.

 
ماریو گوتزه (2012 سپتامر)تیم‌های باشگاهی[ویرایش]گوتزه که محصولی از آکادمی فوتبال دورتمند است،در سن هشت سالگی وارد این باشگاه شده است.او اولین بازی باشگاهی اش در بوندسلیگا را در 21 نوامبر 2009 و در مقابل مانیس انجام داد بازی که با نتیجه ی صفر-صفر به پایان رسید،او در دقیقه ی 88 و به جای یاکوب بلازیوسکی به بازی آمد.او بعد از چند بازی جای خود در ترکیب اصلی را مستحکم کرد.گوتزه نقشی کلیدی در قهرمانی دورتمند در فصل 11-2010 داشت. در ژانویه ی 2012 ماریو مصدوم شد و چند بازی را از دست داد. در 27 مارس 2012 گوتزه قراردادی با دورتمند بست که او را تا سال 2016 در این تیم نگه می داشت و مبلغ جدایی زودهنگام مبلغ 37 میلیون شد.او در مورد تمدید قراردادش گفت "همه می دانند که من چقدر در دورتمند راحت هستم.دورتموند در حال احیا است و من می خواهم جزئی از این پیشرفت باشم." گوتزه اولین بازی اش بعد از دوران نقاهت را در آوریل و در مقابل بورسیا مونشن گلادباخ انجام داد. گوتزه فصل 12-2011 رابا قهرمانی در بوندسلیگا به پایان رساند و دورتموند رکورد کسب امتیاز در بوندسلیگا را با 81 امتیاز شکست.گوتزه همچمنین جام حذفی آلمان راکسب کرد که دورتمند 5-2 بایرن مونیخ را شکست داد.

تیم ملی[ویرایش]پس ازصعود به چندین تیم جوانان، ماریو گوتزه برای اولین مسابقه ارشد خود را برای تیم ملی فوتبال آلمان در مقابل سوئد فراخوانده شد، در 17 نوامبر 2010.او برای اولین بار خود در آن روز، که در دقیقه 78 با تساوی بدون گل، جایگزین برای هم تیمی خود کوین گروسکرویتس[۲] و به جوانترین چهره ی بین‌المللی آلمان بعد از اووه زلر تبدیل شد.[۳] او بازی دوم خود را برای تیم ملی در یک بازی دوستانه مقابل ایتالیا در 9 فوریه 2011 انجام داد. اولین گل گوتزه برای آلمان در برابر برزیل در 10 اوت 2011 بود، او در 19 سال و 68 روز به جوانترین گلزن تیم ملی آلمان در دوران پس از جنگ تبدیل شد. گوتزه اولین مسابقه خود را در یورو 2012 پس از آمدن به عنوان یک جایگزین در مقابل یونان در مرحله یک چهارم نهایی انجام داد.

سبک بازی[ویرایش]از گوتزه به عنوان یک بازیکن باپتانسیل جهانی نام برده می شود.فاکتورهای اصلی بازی او سرعت و خلاقیت و تکنیک است.نقش اصلی او هافبک هجومی است و او می تواند پاس های دقیق بدهد و می تواند به عنوان بازی ساز هم عمل کند.در تیم ملی آلمان از او به عنوان هافبک خلاق و مهاجم کاذب استفاده می شود.

 گوتزه در شهر ممینگن در آلمان به دنیا آمده است.پدرش یورگن گوتزه استاد دانشگاه تکنولوژی شهر دورتند است.برادر بزرگترش فابیان دوران فوتبال آکادمی را در باشگاه دورتمند گذرانده و اکنون در باشگاه بوخوم 2 بازی می کند.برادر کوچکترش فلیکس در باشگاه دورتمند و در رده ی زیر 15 سال بازی می کند.گوتزه که محصولی از آکادمی فوتبال دورتمد است،در سن هشت سالگی وارد این باشگاه شده است.او اولین بازی باشگاهی اش در بوندسلیگا را در 21 نوامبر 2009 و در مقابل مانیس انجام داد بازی که با نتیجه ی صفر-صفر به پایان رسید،او در دقیقه ی 88 و به جای یاکوب بلازیوسکی به بازی آمد.او بعد از چند بازی جای خود در ترکیب اصلی را مستحکم کرد.گوتزه نقشی کلیدی در قهرمانی دورتمند در فصل 11-2010 داشت. در ژانویه ی 2012 ماریو مصدوم شد و چند بازی را از دست داد. در 27 مارس 2012 گوتزه قراردادی با دورتمند بست که او را تا سال 2016 در این تیم نگه می داشت و مبلغ جدایی زودهنگام مبلغ 37 میلیون شد.او در مورد تمدید قراردادش گفت "همه می دانند که من چقدر در دورتمند راحت هستم.دورتمند در حال احیا است و من می خواهم جزئی از این پیشرفت باشم." گوتزه اولین بازی اش بعد از دوران نقاهت را در آوریل و در مقابل بورسیا مونشن گلادباخ انجام داد. گوتزه فصل 12-2011 رابا قهرمانی در بوندسلیگا به پایان رساند و دورتمند رکورد کسب امتیاز در بوندسلیگا را با 81 امتیاز شکست.گوتزه همچمنین جام حذفی آلمان راکسب کرد که دورتمند 5-2 بایرن مونیخ را شکست داد.از گوتزه به عنوان یک بازیکن باپتانسیل جهانی نام برده می شود.فاکتورهای اصلی بازی او سرعت و خلاقیت و تکنیک است.نقش اصلی او هافبک هجومی است و او می تواند پاس های دقیق بدهد و می تواند به عنوان بازی ساز هم عمل کند.در تیم ملی آلمان از او به عنوان هافبک خلاق و مهاجم کاذب استفاده می شود.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی ماریو گوتزه 1