انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: خطر افشای اطلاعات با اپلیکیشن‌ موبایل/ صدور ناخواسته مجوز دسترسی
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خطر افشای اطلاعات با اپلیکیشن‌ موبایل/ صدور ناخواسته مجوز دسترسی 1
پلیس فضای تبادل اطلاعات درباره نصب اپلیکیشن های مختلف بر روی گوشی های تلفن همراه کاربران که به دلیل ناآگاهی بسیاری از آنها، خطر افشای اطلاعات شخصی را به همراه دارد، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تکنولوژی های نوین این امکان را فراهم کرده که کاربران در کمترین زمان ممکن به نرم افزارهای مورد نیاز خود دسترسی خواهند داشت؛ اما این مزیت در مواقعی مخاطراتی را به همراه دارد که کاربران تلفن همراه و سایر ابزارهای ارتباطی باید به آن توجه داشته باشند.
براین اساس پلیس فتا با اشاره به افزایش بدافزارهای تلفن همراه که به صورت اپلیکیشن های مختلف تولید می شوند به کاربران موبایل های هوشمند هشدار داد.
پلیس فتا اعلام کرد: از آنجایی که از طریق گوشی های موبایل به راحتی می توان اپلیکیشن های مختلف را دانلود و از آنها استفاده کرد، کاربران باید در مورد دانلود این نرم افزارها و نصب آن بر روی گوشی جوانب امنیتی را به کار گیرند؛ چرا که برای نصب و راه اندازی بسیاری از این اپلیکیشن ها بر روی گوشی موبایل، کاربر باید یک سری مجوزهای دسترسی را برای نرم افزار صادر کرد که این مجوزها می تواند اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی کاربر را بدون آگاهی وی، به نرم افزار بدهد.
از جمله این موارد می توان به دسترسی دفترچه تلفن یا فهرست مخاطبین ایمیل، فهرست تماس‌ها، داده اینترنت، داده‌های تقویم و غیره اشاره کرد که این امکان بیشتر در زمان به روز رسانی نرم افزارها اتفاق می افتد.
ازاین رو پلیس فتا با اشاره به لزوم رعایت موارد امنیتی اعلام کرد: کاربران اگر فکر می کنند بدافزاری در دستگاهشان وجود دارد آنتی ویروسی را نصب کرده تا دستگاه را اسکن کند؛ همچنین کاربران باید برنامه‌های اضافی را پاک کرده و تا حد امکان از نصب چنین بر نامه هایی که درخواست دسترسی به اطلاعات گوشی تلفن همراه را دارند اجتناب کنند.