انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: گوشی خود را با باکتری‌ها شارژ کنید
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
گوشی خود را با باکتری‌ها شارژ کنید 1

دانشمندان موفق به ساخت یک باتری ویژه شده‌اند که از جنس کاغذ بوده و به صورت یک طرح اوریگامی تاشو طراحی شده است و انرژی خود را از فعالیت باکتری‌ها دریافت می‌کند.

در فرهنگ شرق یک واژه به نام اوریگامی وجود دارد که شامل طراحی اشکال مختلف و ویژه با استفاده از خم کردن کاغذ در زوایای مختلف است. حالی دانشمندان با استفاده از این روش به سراغ ساخت یک باتری تاشوی ویژه رفته‌اند که می‌تواند به خوبی بسیاری از مشکلات موجود در باتری‌های مرسوم امروزی را رفع کند.
این باتری بر پایه استفاده از کاغذ طراحی شده است و به شکل یک طرح اوریگامی تاشو در دسترس قرار خواهد داشت ولی نکته مهم آن این است که انرژی مورد نیاز برای فعالیت این باتری از طریق فعالیت کردن باکتری‌ها در سطح آن تامین می‌شود و همین امر نیز آن را کاملا منحصر به فرد ساخته است.
این باتری‌ها ساختار منحصر به فرد و در عین حال ساده‌ای دارند، بر روی کاغذ این باتری‌ها حسگرهای حیاتی یا بایوسنسورها قرار می‌گیرند که موجب می‌شوند استفاده از این باتری به واسطه دریافت انرژی از فعالیت باکتری‌ها ممکن گردد. همچنین استفاده از کاغذ موجب خواهد شد تا قیمت این باتری‌ها نیز بسیار ارزان‌تر از نمونه‌های دیگر باشد.
طراحان این باتری معتقدند که می‌توان از این اختراع در مناطقی که از امکانات اندک بهره می‌برند و دسترسی محدودی به تجهیزات پیشرفته دارند، بهره فراوانی برد و تنها مشکل برای استفاده از آن، در اختیار داشتن حسگرهای حیاتی یاد شده است.
این باتری که توسط فردی به نام Choi طراحی شده است، نام طراح خود را بر روی خود می‌بیند و ابعاد آن پس از تا شدن برابر با یک قوطی کبریت خواهد بود و قیمت آن نیز بر اساس منطقه جغرافیایی و دسترسی به بایوسنسور‌ها می‌تواند متغیر باشد.