انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: اشک‌ های پپ در غم شاعر فقید کاتالونیا
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اشک‌ های پپ در غم شاعر فقید کاتالونیا 1
سرمربی کاتالونیایی تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان در مراسم یادبود شاعر فقید کاتالونیا اشک ریخت و از بزرگی و عظمت این شاعر سخن گفت.
 

جوزپه گواردیولا سرمربی پیشین تیم فوتبال بارسلونا و سرمربی خوش فکر اما تحت فشار بایرن مونیخ آلمان روز گذشته به عنوان میهمان ویژه به مراسم یادبود شاعر فقید کاتالونیا، میکل مارتی ای‌پل حضور یافت. این شاعر بزرگ کاتالونیایی متولد سال 1929 است که از 14 سالگی به خاطر فقر شدید در یک کارخانه مجبور به کار شد و هرگز نتوانست در مدرسه درس بخواند. او خواندن و نوشتن را با حضور در راهروهای مدارس و دانشگاه‌ها و با گوش دادن به صحبت‌های معلمان از پشت در کلاس آموخت و شیفته ادبیات و تاریخ آمریکای جنوبی و اسپانیا شد.
 
اشعار او در کاتالونیا برای جدایی طلبان این منطقه از خاک اسپانیا بسیار الهام بخش بوده است و سوسیالیست‌های غرب اروپا اشعار او را بسیار می‌پسندند. وی به سال 2003 بر اثر شدت گرفتن اثرات ناشی از بیماری مهلک مولتیپل اسکلوروزیس درگذشت، بیماری که از کوکی با وی همراه بود و در اشعارش نیز حضور پرنگی داشت.
 
پپ گواردیولا در مراسم روز گذشته یاد این شاعر بزرگ را گرامی داشت و البته هنگم گوش دادن به اشعارش که توسط یکی از جوانان کاتالونیایی قرائت می‌شد نتوانست بر احساساتش مدیریت داشته باشد و برای دقایقی اشک ریخت. وی به اصرار برگزارکنندگان این مراسم در شهر برلین آلمان، درباره اذین شاعر بزرگ سخنرانی کرد.
 
کتاب جامع این شاعر بزرگ به دو زبان اسپانیایی و آلمانی به تازگی منتشرشده و گواردیولا در مراسم رونمایی از این کتاب به تاریخ 30 ژوئن حاضر خواهد بود.