انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: شایعه: سامسونگ و ال جی در حال کار روی اسکن عنبیه چشم هستند
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
چند صباحی است که ما می شنویم سازندگان تلفن های هوشمند در حال ایجاد شیوه های جدید برای حفظ امنیت اطلاعات ما هستند. سنسور حسگر اثر انگشت که چند سال گذشته توسط اپل و سامسونگ در محصولاتشان استفاده کردند، یکی از این موارد است. البته این تکنولوژی چندان هم جدید به حساب نمی آید چرا که مدت ها پیش از سامسونگ، موتورولا تلفن هوشمند اندرویدی با این سنسور عرضه کرده بود. با این وجود حسگر اثر انگشت بدل به یکی از محبوب ترین تکنولوژی های موبایل شد و پس از ادغام این قابلیت با سرویس پرداخت آنلاین، به کارایی آن نیز بیش از پیش افزوده شد.
اما کم کم به قدم های بعدی نزدیک می شویم و زمان آن رسیده تلفن های هوشمند چشمان ما را به عنوان کلید امنیتی اطلاعاتمان بشناسند. اسکن عنبیه چشم راهکار جدیدی است که توسط آن گجت های هوشمند می توانند با مشاهده چشم کاربر، هویت او را تایید کنند.

شایعه: سامسونگ و ال جی در حال کار روی اسکن عنبیه چشم هستند 1

در هفته ای که گذشت، شرکت فوجیتسو تلفن هوشمندی با اسکنر عنبیه چشم در ژاپن عرضه کرد. حال شایعاتی به گوش می رسد که ال جی و سامسونگ در حال آماده سازی این تکنولوژی برای محصولاتشان هستند.
در هر صورت ما در آینده نزدیک و شاید در سال ۲۰۱۵ این تکنولوژی را در تلفن های هوشمند خواهیم دید. این احتمال وجود دارد که ما در گلکسی نوت ۵ سنسور اسکن عنبیه چشم را ببینیم. اما از سوی دیگر ال جی هنوز از استفاده از سنسور اسکن اثر انگشت در محصولاتش سر باز زده و بر خلاف رقبایش همچون سامسونگ و اپل نسبت به استفاده از تکنولوژی های جدید سخت گیرانه تر عمل می کند.
به طور کلی اسکنر عنبیه چشم عمر چندانی ندارد و باید دید سامسونگ و ال جی در حال حاضر چه تدارکاتی برای استفاده از این تکنولوژی دیده اند. مخصوصا سامسونگ که به تلمبار کردن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و انواع سنسورها معروف است.
باید صبر کرد و دید شایعات در رابطه با این دو کمپانی به واقعیت تبدیل می شود یا خیر. اما آنچه که واضح است، اسکن عنبیه چشم به زودی جایگزین اسکنر اثر انگشت خواهد شد.