انجمن های تخصصی فلش خور

نسخه‌ی کامل: تولید تنها iDevice غیر رتینا متوقف شد
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
اپل این هفته و در سکوت خبری، نسل اول آیپد مینی را از وب سایت فروشگاه خود و همچنین تمامی نشانه های آن را از وب سایت اصلی خود حذف کرد. این آیپد که تقریبا سه سال از عمر آن می گذشت، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و محصولی جدید را به خط تولید اپل اضافه کرد.
این دستگاه نسخه کوچک شده آیپد های ۹.۷ اینچی بود که صفحه نمایشی به اندزه ۷.۹ اینچ دارد. از زمان معرفی تا کنون، دو نسل جدید از آیپد مینی با نام های آیپد مینی ۲ و آیپد مینی ۳ معرفی شدند که بارزترین تفاوت آنها با آیپد مینی نسل اول، صفحه نمایش رتینا و پردازنده ۶۴ بیتی Apple A7 بوده است. البته آیپد مینی ۳ رنگ طلایی و همچنین سنسور اثر انگشت Touch ID را هم به این رده محصولات آورد.
آیپد مینی ۲ تنها محصولی بود که در میان گجت های اپل صفحه نمایش رتینا نداشت. صفحه نمایش این آیپد رزولوشن ۱۰۲۴×۷۶۸ داشت که برابر رزولوشن نسل اول و دوم آیپد های بزرگتر بود. در حقیقت با توقف تولید این آیپد دیگر می توان گفت هیچ iDevice غیر رتینایی دیگر تولید نمی شود.

تولید تنها iDevice غیر رتینا متوقف شد 1
اپل در طول این سه سال، چند بار قیمت آیپد مینی که پردزنده Apple A5 نیز داشت را کاهش داد. این تبلت در اکتبر ۲۰۱۳ و با معرفی آیپد مینی ۲ با کاهش قیمت صد دلاری مواجه و با قیمت ۲۹۹ دلار عرضه شد. پس از آن نیز با معرفی آیپد مینی ۳ در سال ۲۰۱۴، آیپد مینی ۱ باز هم تخفیف خورد و با قیمت ۲۴۹ عرضه شد. البته این آیپد همچنان در بخش Refurbished سایت اپل با قیمت حدودی ۲۰۹ تا ۴۰۹ دلار بسته به مدل های مختلف آن به فروش می رسد. 
علاوه بر آیپد مینی های Refurbished، آیپد مینی های نو همچنان به صورت محدود از طریق فروشگاه هایی همچون آمازون به فروش می رسد. البته این فروش تا اتمام موجودی آنها خواهد بود و پس از آن دیگر آیپد مینی آکبندی در این فروشگاه ها نیز یافت نخواهد شد. به این ترتیب خط تولید آیپد های اپل محدود به آیپد مینی ۲ و ۳، آیپد ایر و آیپد ایر ۲ شد. همچنین احتمال می رود امسال شاهد معرفی آیپد ۱۲.۹ اینچی اپل با نام آیپد پرو باشیم که به این لیست اضافه خواهد شد. شما درباره آیپد های اپل چه فکر می کنید؟ آیپد را ترجیح می دهید یا تبلت های اندرویدی؟